<< WSMP 1974] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1976 >>
20.04.1975 | 1 eliminacja WSMP | Poznań | Lista startowa |
22.06.1975 | 2 eliminacja WSMP | Szczecin | |
6-7.09.1975 | 3 eliminacja WSMP | Toruń | |
21.09.1975 | 4 eliminacja WSMP | Orneta |
Klasa 10: |
||||
1. | Marek Frankowicz | Automobilklub Morski | Polski Fiat 126p | |
2. | Lech Świątek | Automobilklub Bydgoski | Polski Fiat 126p | |
3. | Tomasz Kurland | Automobilklub Koszaliński | Polski Fiat 126p | |
Klasa 12: | ||||
1. | Ryszard Grychtoł | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | |
Klasa 13: | ||||
1. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 | |
2. | Karol Łosiak | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
Klasa 14: | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | BMW 3,0 CS | |
Klasa 23: | ||||
1. | ? | |||
2. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 MC | |
Klasa 50: | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 MC | |
Wszechklasy: | ||||
1. | Jerzy Landsberg | Automobilklub Warszawski | Renault 5 TS | |
2. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 MC | |
... | ||||
6. | Adam Smorawiński | KM Winogrady - Poznań | Porsche Carrera RS | |
Puchar "Motoru": | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 MC | 181 pkt. |
2. | Bogdan Walknowski | Automobilklub Szczeciński | Polski Fiat 125p 1500 | 133 pkt. |
3. | Ryszard Grychtoł | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300; Polski Fiat 125p 1500 | 119 pkt. |
Klasa C-IX: | ||||
1. | Józef Kiełbania | Automobilklub Świętokrzyski | Rak Promot | |
2. | Stefan Jagielski | Automobilklub Warszawski | Rak Promot | |
3. | Otto Bartkowiak | Automobilklub Śląski |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700
cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4
miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika
przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał
mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w
ilości co najmniej 1000 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej
dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak
w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było
wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
- Grupa V - Samochody sportowe. Pojazdy grup II i IV, w których
modyfikacje przekroczyły granice określone przepisami tych grup.
Do grupy V zaliczano też prototypy sportowe budowane wyłącznie
z przeznaczeniem do wyścigów.
- Grupa VII - dwumiejscowe samochody wyścigowe
- Grupa VIII - samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa IX - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Polonia).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- klasa 10 - samochody Polski Fiat 126p grupy I
- klasa 11 - samochody grupy I do 850 cm3
- klasa 12 - samochody Polski Fiat 125p 1300 cm3 grupy
I
- klasa 13 - samochody Polski Fiat 125p 1500 cm3 grupy
I
- klasa 14 - samochody grupy I powyżej 1600 cm3
- klasa 21 - samochody grupy II do 850 cm3
- klasa 22 - samochody grupy II do 1300 cm3
- klasa 23 - samochody grupy II do 1600 cm3
- klasa 35 - samochody grup III, IV i V bez ograniczeń
pojemności skokowej silnika
- klasa 50 - samochody grupy V, krajowe.
- klasa C-IX - Formuła Polonia - samochody wyścigowe napędzane
silnikami Polskiego Fiata 125p 1300 cm3
Klasę stanowiło co najmniej 5 samochodów.
Wszechklasy - wyścigi handicapowe samochodów klas 10 - 50
Puchar Motoru:
W klasyfikacji tej uwzględniano zawodników startujących
samochodami turystycznymi polskiej produkcji w wyścigach
wszechklas.
W przypadku równej ilości punktów o kolejności decydowały:
- grupa samochodu (przy równej ilości punktów wyższe miejsce
zajmował kierowca startujący w samochodzie grupy I)
- mniejsza pojemność silnika
- większa ilość ukończonych eliminacji
- lepszy wynik w bezpośrednim spotkaniu.
Punktacja: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd.
Źródła:
- http://www.krupa.info.pl
- Materiały: Grzegorz Chyła, Kaczmarek,
Ryszard Żyszkowski
- Motor 1975, 76
- Przegląd Sportowy 1975
- Trybuna Ludu 1975
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< WSMP 1974] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1976 >>