<< WSMP 1975] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1977 >>
22-23.05.1976 | 1 eliminacja WSMP | Szczecin |
27.06.1976 | 2 eliminacja WSMP | Poznań |
4-5.09.1976 | 3 eliminacja WSMP | Toruń |
Klasa 1: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p | 50 | 43 | 46 | 139 |
2. | Lech Świątek | Automobilklub Bydgoski | Polski Fiat 126p | 39 | 50 | 37 | 126 |
3. | Wiesław Cygan | FSM - Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 43 | 40 | 41 | 124 |
4. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 36 | 41 | 36 | 113 |
5. | Wojciech Jaruga | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 38 | 36 | 38 | 112 |
6. | Wiesław Koc | Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p | 35 | 37 | 35 | 107 |
7. | Stanisław Bobowski | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 32 | 30 | 34 | 96 |
8. | Jerzy Landsberg | FSM - OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 126p | 34 | 50 | 84 | |
9. | Włodzimierz Krukowski | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 40 | 40 | 80 | |
10. | Marek Sikora | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 40 | 39 | 79 | |
11. | Zdzisław Kałuża | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 41 | 35 | 76 | |
12. | Jarosław Frankowicz | Automobilklub Morski | Polski Fiat 126p | 34 | 39 | 73 | |
13. | Wacław Wieczorek | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 46 | 46 | ||
14. | Jerzy Kurczyński | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 43 | 43 | ||
15. | Jerzy Żelewski | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 38 | 38 | ||
16. | Tomasz Kurland | Automobilklub Koszaliński | Polski Fiat 126p | 37 | 37 | ||
17. | Alicja Majewska | Automobilklub Szczeciński | Polski Fiat 126p | 33 | 33 | ||
17. | Mirosław Miechowski | Automobilklub Morski | Polski Fiat 126p | 33 | 33 | ||
19. | Tomasz Budasz | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 32 | 32 | ||
20. | Jerzy Mazur | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 31 | 31 | ||
Klasa 3: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Ryszard Grychtoł | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 50 | 50 | 50 | 150 |
2. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 40 | 38 | 38 | 116 |
3. | Andrzej Szulc | Automobilklub Morski | Polski Fiat 125p | 36 | 39 | 39 | 114 |
4. | Andrzej Radecki | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p | 33 | 40 | 40 | 113 |
5. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p | 46 | 46 | 92 | |
6. | Krzysztof Różewski | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 46 | 41 | 87 | |
7. | Robert Mucha | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 43 | 43 | 86 | |
8. | Włodzimierz Markowski | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p | 41 | 37 | 78 | |
9. | Jacek Iwanowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 43 | 30 | 73 | |
10. | Henryk Fabiański | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 41 | 32 | 73 | |
11. | Adam Masłowiec | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 37 | 36 | 73 | |
12. | Julian Kodrębski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 36 | 35 | 71 | |
13. | Henryk Mączyński | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 35 | 35 | 70 | |
14. | Wojciech Nosel | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p | 37 | 32 | 69 | |
15. | Zbigniew Figas | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 39 | 39 | ||
16. | Stefan Znamirowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 38 | 38 | ||
17. | Andrzej Młodyszewski | Automobilklub Szczeciński | Polski Fiat 125p | 34 | 34 | ||
17. | Jerzy Banach | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 125p | 34 | 34 | ||
17. | Bogdan Serowik | Automobilklub Opolski | Polski Fiat 125p | 34 | 34 | ||
20. | Witold Nalewaj | Automobilklub Szczeciński | Polski Fiat 125p | 33 | 33 | ||
20. | Lech Krajewski | Automobilklub Toruński | Polski Fiat 125p | 33 | 33 | ||
22. | Hieronim Kochański | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 31 | 31 | ||
22. | Adam Polak | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 31 | 31 | ||
Klasa 4: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 127p | 43 | 50 | 50 | 143 |
2. | Marek Wójcikiewicz | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 127p | 50 | 43 | 43 | 136 |
3. | Andrzej Świniarski | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 127p | 46 | 39 | 46 | 131 |
4. | Henryk Rynkowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 127p | 41 | 38 | 36 | 115 |
5. | Edward Jaroszyński | Automobilklub Toruński | Polski Fiat 127p | 46 | 40 | 86 | |
6. | Włodzimierz Książek | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 127p | 41 | 39 | 80 | |
7. | Andrzej Mordzewski | OKS Stomil Olsztyn | Fiat 850 Abarth | 37 | 41 | 78 | |
8. | Marek Oryński | Automobilklub Krakowski | Syrena 105 | 40 | 37 | 77 | |
9. | Lech Wojciechowski | Automobilklub Morski | Austin Cooper | 36 | 38 | 74 | |
10. | Adam Osiecki | Automobilklub Kielecki | Syrena 105 | 38 | 35 | 73 | |
11. | Andrzej Kleina | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 127p | 40 | 40 | ||
12. | Zenon Chęciński | Automobilklub Wielkopolski | 39 | 39 | |||
13. | Zdzisław Romański | Automobilklub Zielonogórski | Syrena 105 | 35 | 35 | ||
Klasa 5: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Andrzej Kaczmarek | Automobilklub Wielkopolski | Zastava 1100p | 39 | 40 | 38 | 117 |
2. | Lech Jaworowicz | Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 50 | 50 | 100 | |
3. | Janusz Kiljańczyk | OKS Stomil Olsztyn | Renault 12 Gordini | 46 | 46 | 92 | |
4. | Włodzimierz Markowski | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p | 41 | 41 | 82 | |
5. | Stanisław Tubis | Automobilklub Warmińsko-Mazurski | Polski Fiat 125p 1500 | 43 | 37 | 80 | |
6. | Andrzej Wojciechowski | Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 50 | 50 | ||
7. | Janusz Dąbrowski | Automobilklub Śląski | Fiat 128 Sport SL | 46 | 46 | ||
8. | Zbigniew Bębnista | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p | 43 | 43 | ||
8. | Edward Kinderman | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 43 | 43 | ||
10. | Wiesław Gawron | Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 41 | 41 | ||
11. | Jerzy Landsberg | OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 TS | 40 | 40 | ||
11. | Jacek Jurzak | Automobilklub Śląski | 40 | 40 | |||
13. | Ryszard Luciński | Automobilklub Świętokrzyski | BMW 1600 Ti | 39 | 39 | ||
13. | Hieronim Kochański | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 39 | 39 | ||
15. | Krzysztof Urbański | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 38 | 38 | ||
16. | Wacław Podolski | Automobilklub Kielecki | Renault 12 TL | 37 | 37 | ||
Klasa 6: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1800 Akropolis | 50 | 50 | 100 | |
2. | Józef Ważny | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1600 MC | 46 | 46 | 92 | |
3. | Zbigniew Bębnista | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p | 43 | 43 | ||
3. | Andrzej Radecki | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 43 | 43 | ||
Klasa 7: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Porsche Carrera RS | 50 | 50 | 50 | 150 |
2. | Andrzej Niewiadomski | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Ti | 41 | 43 | 41 | 125 |
3. | Janusz Kiljańczyk | OKS Stomil Olsztyn | Renault 12 Gordini | 46 | 46 | 92 | |
4. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1800 Akropolis | 43 | 43 | 86 | |
5. | Jerzy Landsberg | OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 TS | 41 | 40 | 81 | |
6. | Andrzej Wojciechowski | Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 46 | 46 | ||
7. | Mario Graziani | Automobilklub Morski | Alfa Romeo 2000 GTV | 40 | 40 | ||
7. | Zbigniew Zapędowski | Automobilklub Łódzki | BMW 2002 Ti | 40 | 40 | ||
9. | Józef Ważny | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1600 MC | 39 | 39 | ||
9. | Piotr Lenartowicz | Automobilklub Krakowski | BMW 2002 Ti | 39 | 39 | ||
9. | Andrzej Barański | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p Turbo | 39 | 39 | ||
12. | Janusz Książkiewicz | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1600 | 38 | 38 | ||
Wszechklasy: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Porsche Carrera RS | 50 | 50 | 50 | 150 |
2. | Ryszard Grychtoł | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1500 | 46 | 39 | 46 | 131 |
3. | Andrzej Niewiadomski | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Ti | 39 | 38 | 40 | 117 |
4. | Andrzej Świniarski | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 127p | 41 | 33 | 38 | 112 |
5. | Jerzy Landsberg | OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 TS | 43 | 40 | 83 | |
6. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 | 37 | 43 | 80 | |
7. | Włodzimierz Markowski | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p | 34 | 41 | 75 | |
8. | Lech Jaworowicz | Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 46 | 46 | ||
9. | Janusz Kiljańczyk | OKS Stomil Olsztyn | Renault 12 Gordini | 43 | 43 | ||
10. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1800 Akropolis | 41 | 41 | ||
11. | Andrzej Dąbrowski | Fiat 128 Sport | 40 | 40 | |||
12. | Adam Masłowiec | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 39 | 39 | ||
13. | Henryk Fabiański | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p 1500 | 38 | 38 | ||
14. | Julian Kodrębski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p | 37 | 37 | ||
14. | Jacek Jurzak | Automobilklub Śląski | 37 | 37 | |||
16. | Stefan Znamirowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 36 | 36 | ||
16. | Zbigniew Bębnista | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p | 36 | 36 | ||
18. | Józef Ważny | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1600 MC | 35 | 35 | ||
18. | Piotr Lenartowicz | Automobilklub Krakowski | BMW 2002 Ti | 35 | 35 | ||
20. | Zbigniew Figas | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p 1500 | 34 | 34 | ||
21. | Andrzej Radecki | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 33 | 33 | ||
22. | Kazimierz Brzozowski | Automobilklub Morski | Polski Fiat 125p 1500 | 32 | 32 | ||
23. | Marian Bublewicz | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1300 | 31 | 31 | ||
Klasa 8: | 1 | 2 | 3 | ||||
1. | Józef Kiełbania | Automobilklub Świętokrzyski | Rak Promot | 46 | 46 | 50 | 142 |
2. | Stefan Jagielski | Automobilklub Warszawski | Rak 66; Promot | 43 | 37 | 43 | 123 |
3. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | 39 | 41 | 41 | 121 | |
4. | Witold Wróbel | Automobilklub Świętokrzyski | 37 | 39 | 40 | 116 | |
5. | Maciej Bogusławski | Automobilklub Warszawski | 34 | 40 | 39 | 113 | |
6. | Stefan Duda | Automobilklub Warszawski | 35 | 31 | 34 | 100 | |
7. | Aleksander Oczkowski | Automobilklub Śląski | Promot | 50 | 46 | 96 | |
8. | Otto Bartkowiak | Automobilklub Śląski | Promot | 38 | 50 | 88 | |
9. | Lech Jaworowicz | Automobilklub Warszawski | 41 | 35 | 76 | ||
10. | Jacek Szmidt | Automobilklub Toruński | 36 | 38 | 74 | ||
11. | Zdzisław Łagan | Automobilklub Świętokrzyski | 33 | 37 | 70 | ||
12. | Marcin Biernacki | Automobilklub Warszawski | 43 | 43 | |||
13. | Antoni Banaszak | Automobilklub Wielkopolski | 40 | 40 | |||
14. | Jerzy Zdunek | Automobilklub Kielecki | 38 | 38 | |||
15. | Wiesław Mikołajczyk | Automobilklub Śląski | 36 | 36 | |||
15. | Janusz Zdrojewski | Automobilklub Warszawski | 36 | 36 | |||
17. | Józef Gutmacher | Automobilklub Szczeciński | 35 | 35 | |||
18. | Jerzy Sobczyk | Automobilklub Śląski | 34 | 34 | |||
19. | Andrzej Ptak | Automobilklub Szczeciński | 32 | 32 |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody
wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres
dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p
- Klasa 2 - klasa markowa Polski Fiat 125p 1300
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p 1500
- Klasa 4 - samochody grupy II do 1100 cm3
- Klasa 5 - samochody grupy II do 1600 cm3
- Klasa 6 - prototypy produkcji krajowej
- Klasa 7 - samochody grupy II powyżej 1600 cm3
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300 cm3 z przeróbkami
Wszechklasy - wyścigi handicapowe samochodów klas 1 - 7.
System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38
punktów itd.
Żródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła, Kaczmarek,
Ryszard Żyszkowski
- Motor 1976
- Przegląd Sportowy 1976
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< WSMP 1975] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1977 >>