5-7.07.1979 - 39. Rajd Polski - 31 eliminacja ERC wsp. 4
Baza rajdu: Wrocław
Dystans: 1723 km.
Próby sportowe:
- etap I (5.07): OS 1: Oleszna - Księgnice (6,2 km); SW:
Sobótka (5 x 3,0 km = 15,0 km); OS 2: Kamionki - Sokolec (9,4);
OS 3: Świerki - Włodowice (9,0); OS 4: Radków - Kudowa Zdrój
(18,1); OS 5: Lasówka - Lasówka kolonia R. P. M. (17,4); OS 6:
Bobrowniki - Pokrzywno (13,6); OS 7: Młoty - Nowa Bystrzyca (19,5);
OS 8: Poręba - Międzylesie (22,4); OS 9: Idzików - Sienna (8,8);
OS 10: Orłowiec - Złoty Stok (13,2)
- etap I (6.07): OS 11: Laski - Laskówka (7,3); OS 12: Bardo -
Żdanów (16,8); OS 13: Srebrna Góra - Jodłownik (16,3); OS 14:
Kamionki - Sokolec (9,4); OS 15: Świerki - Włodowice (9,0): OS
16: Kudowa Zdrój - Radków (18,1); OS 17: Włodowice - Świerki
(9,0); OS 18: Sokolec - Kamionki (9,4); OS 19: Jodłownik -
Srebrna Góra (16,3); OS 20: Żdanów - Wojbórz (7,4); OS 21:
Laskówka - Laski (7,3); OS 22: Złoty Stok - Orłowiec (13,2);
OS 23: Sienna - Idzików (8,8); OS 24: Międzylesie - Poręba (22,4);
OS 25: Nowa Bystrzyca - Młoty (19,5); OS 26: Pokrzywno -
Bobrowniki (13,6); OS 27: Lasówka Kolonia - Lasówka (17,4); OS
28: Kudowa Zdrój - Łężyce (11,5); OS 29: Wolibórz -
Jodłownik (8,5); OS 30: Tąpadła - Sulistrowiczki (4,0); OS 31:
Księgnice - Oleszna (6,2)
- etap II (6.07): OS 32: Oleszna - Księgnice (6,2); OS 33:
Sulistrowiczki - Tąpadła (4,0); OS 34: Modliszów - Złoty Las
(4,6); OS 35: Zagórze Śląskie - Dziećmorowice (4,4)
- etap II (7.07): OS 36: Michałkowa - Walim (6,5); OS 37:
Głuszyca - Kolce (10,1); OS 38: Sokolec - Kamionki (9,4); OS 39:
Rościszów - Walim (8,7); OS 40: Świerki - Włodowice (9,0); OS
41: Żdanów - Bardo (16,8); OS 42: Laski - Laskówka (7,3); OS
43: Jodłownik - Wolibórz (8,5); OS 44: Włodowice - Świerki (9,0);
OS 45: Kolce - Głuszyca (10,1); OS 46: Modliszów wieś - Złoty
Las (8,2); OS 47: Dziećmorowice - Zagórze (4,4); OS 48:
Michałkowa - Walim (6,5); OS 49: Walim - Rościszów (8,7); OS
50: Kamionki - Sokolec (9,4); OS 51: Wolibórz - Jodłownik (8,5);
OS 52: Tąpadła - Sulistrowiczki (4,0); OS 53: Księgnice -
Oleszna (6,2)
Nawierzchnia: asfalt + szuter
--------------------------
OS - odcinek specjalny
SW - próba szybkości płaskiej
Klasyfikacja generalna: |
||||||
1. | Antonio Zanini Juan Jose Petisco |
E E |
Fiat 131 Abarth | gr. IV | 18877,0 pkt. (5:14:37,0) |
|
2. | Jochi Kleint Gunter Wanger |
D D |
Opel Ascona B | gr. II kl. 9-15 | 19036,8 pkt. (5:17:16,8) |
|
3. | Billy Coleman Martin Holmes |
IRL GB |
Ford Escort RS 1800 MK II | gr. IV | 19446,7 pkt. (5:24:06,7) |
|
4. | Attila Ferjancz Janos Tandari |
H H |
Renault 5 Alpine | gr. II kl. 8 | 20209,9 pkt. (5:36:49,9) |
|
5. | Bogdan Wozowicz Witold Wozowicz |
PL PL |
Automobilklub Stomil Dębica | Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | 20757,1 pkt. (5:45:57,1) |
6. | Tomasz Ciecierzyński Stanisław Brzozowski |
PL PL |
OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | gr. IV | 21426,2 pkt. (5:57:06,2) |
7. | Miroslav Lank Jan Teichmann |
CS CS |
Łada 21011 MTX 1600 | gr. II kl. 8 | 22078,5 pkt. (6:07:58,5) |
|
8. | Josef Sivik Miloslav Cermak |
CS CS |
Skoda 120 S Rallye | gr. II kl. 7 | 22410,4 pkt. (6:13:30,4) |
|
9. | Nikolay Elizarov Viktor Moskovskikh |
SU SU |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | 22467,8 pkt. (6:14:27,8) |
|
10. | Wacław Janowski Walenty Małachowski |
PL PL |
Automobilklub Dolnośląski | Zastava 1100p | gr. II kl. 3-6 | 22600,9 pkt. (6:16:40,9) |
11. | Hans Britth Hans Andersson |
S S |
Ford Escort RS 2000 | gr. I kl. 7-15 | 22981,1 pkt. (6:23:01,1) |
|
12. | Andrzej Witkowicz Andrzej Turczyński |
PL PL |
Automobilklub Krakowski | Fiat 128 Sport Coupe | gr. I kl. 7-15 | 23503,9 pkt. (6:31:43,9) |
13. | Heinz Galle Wolfgang Kiessling |
DDR DDR |
Trabant 601 | gr. II kl. 1-2 | 24531,6 pkt. (6:48:51,6) |
|
14. | Eberhard Uth Hans-Holger Grimm |
DDR DDR |
Trabant 601 | gr. II kl. 1-2 | 24989,4 pkt. (6:56:29,4) |
|
15. | Janusz Szerla Jerzy Stopa |
PL PL |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 600 | gr. II kl. 1-2 | 25958,9 pkt. (7:12:38,9) |
16. | Thomas Fischer Thomas Schroter |
DDR DDR |
Trabant 601 | gr. II kl. 1-2 | 26655,1 pkt. (7:24:15,1) |
|
17. | Henryk Pinis Barbara Szymańska |
PL PL |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 600 | gr. II kl. 1-2 | 26912,5 pkt. (7:28:32,5) |
18. | Dacian Banca Ionel Malaut |
R R |
Dacia 1300 | gr. II kl. 7 | 27420,0 pkt. (7:37:00,0) |
|
19. | Claude Guerra Patrice Job |
F F |
Chrysler Sunbeam Ti | gr. II kl. 8 | 27881,6 pkt. (7:44:41,6) |
|
20. | Jochen Wolf Rainer Leonhardt |
DDR DDR |
Trabant 601 | gr. II kl. 1-2 | 29140,1 pkt. (8:05:40,1) |
|
21. | Włodzimierz Cierliński Jerzy Jasinowski |
PL PL |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p 600 | gr. II kl. 1-2 | 34138,2 pkt. (9:28:58,2) |
Odpadli: |
||||||
OS 3 | Błażej Krupa Piotr Mystkowski |
PL PL |
OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 Alpine | gr. II kl. 8 | (zatarcie silnika) |
SW | Maciej Stawowiak Romuald Zbigniew Kabulski |
PL PL |
OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | gr. IV | (przewód olejowy) |
Rolf Petersen Andre Bockelmann |
D D |
Ford Escort RS 2000 | gr. IV | |||
Guy Colsoul Alain Lopes |
B B |
Opel Kadett GT / E | gr. II kl. 9-15 | |||
Mauro Pregliasco Vittorio Reisoli |
I I |
Alfa Romeo Alfetta GTV | gr. II kl. 9-15 | |||
Karl-Heinz Moller Gunter Hohnholt |
D D |
Opel Ascona | gr. II kl. 9-15 | |||
Holger Bohne Karl-Heinz Wellmann |
D D |
Volkswagen Golf I GTi 1.6 | gr. II kl. 8 | |||
Gyula Simor Zoltan Panics |
H H |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Radoslav Petkov Kostadin Gurlev |
BG BG |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Sergey Vukovich Andris Zvingevics |
SU SU |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Andrzej Radecki Krzysztof Burzyński |
PL PL |
OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | gr. II kl. 8 | ||
József Borsanyi Laszlo Szilagyi |
H H |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Georgi Petrov Ivan Tonev |
BG BG |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Józef Ważny Włodzimierz Krzemiński |
PL PL |
OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | gr. II kl. 8 | ||
Kastytis Girdauskas Arvydas Girdauskas |
SU SU |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Heiki Ohu Toomas Diener |
SU SU |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Vladimir Michalik Zdenek Nesrsta |
CS CS |
Łada 21011 MTX 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Georgi Petarneichev Svetoslav Pavlov |
BG BG |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Vallo Soots Toomas Putmaker |
SU SU |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Janos Hideg Laszló Kiss |
H H |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Ivan Ivanov Georgi Geradzhiev |
BG BG |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Andrzej Koper Marek Pawłowski |
PL PL |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | gr. II kl. 8 | ||
Ivan Nikolov Boyan Popov |
BG BG |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Patrice Venturini Gerard Guedhery |
F F |
BMW 1600 | gr. II kl. 8 | (wypadek) | ||
Andrzej Białowąs Wojciech Ondraczek |
PL PL |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | gr. II kl. 8 | ||
Laszló Kovacs Tibor Dekany |
H H |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 8 | |||
Jan Trajbold Eva Trajboldova-Vachova |
CS CS |
Skoda 130 RS | gr. II kl. 7 | |||
Vaclav Pech Oldrich Gottfried |
CS CS |
Skoda 130 RS | gr. II kl. 7 | |||
Antonin Cisar Josef Vodicka |
CS CS |
Skoda 130 RS | gr. II kl. 7 | |||
Ladislav Krecek Jaroslav Ginsl |
CS CS |
Skoda 130 RS | gr. II kl. 7 | |||
Istvan Felian Sandor Erdelyi |
H H |
Łada 21011 1600 | gr. II kl. 7 | |||
Hans-Ullrich Sonntag Carl-Ulrich Karsten |
DDR DDR |
Wartburg 353 | gr. II kl. 3-6 | |||
Dieter Baberski Bernd von Nessen |
DDR DDR |
Wartburg 353 | gr. II kl. 3-6 | |||
Norbert Dyballa Lutz Reinhardt |
DDR DDR |
Wartburg 353 | gr. II kl. 3-6 | |||
Jerzy Wierzbołowski Krzysztof Barbich |
PL PL |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p 650 | gr. II kl. 3-6 | ||
Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
PL PL |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 600 | gr. II kl. 1-2 | (silnik) | |
Janusz Włosiński Waldemar Huczek |
PL PL |
Automobilklub Zielonogórski | Trabant 601 | gr. II kl. 1-2 | ||
Marek Ryndak Ryszard Kaszuba |
PL PL |
Automobilklub Stomil Dębica | Polski Fiat 126p 600 | gr. II kl. 1-2 | ||
Olavi Karppinen Olavi Ukkonen |
FIN FIN |
Opel Kadett GT / E | gr. I kl. 7-15 | |||
Tadeusz Kudłaty Julian Obrocki |
PL PL |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 | gr. I kl. 7-15 | ||
Adam Masłowiec Krzysztof Urbański |
PL PL |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1500 | gr. I kl. 7-15 | ||
Marian Dorniak Paweł Stojanowski |
PL PL |
Polski Fiat 125p 1500 | gr. I kl. 7-15 | |||
Constantin Bercea Iosif Ripan |
R R |
Dacia 1300 | gr. I kl. 7-15 | |||
Stefan Saliński Bogdan Grabowski |
PL PL |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1300 | gr. I kl. 7-15 | ||
Lech Radkiewicz Krzysztof Rybak |
PL PL |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1300 | gr. I kl. 7-15 | ||
Wystartowało 66 załóg, ukończyło rajd 21 załóg. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w
ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej
Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa)