<< KMP 1982] [Strona główna] [Karting] [KMP 1984 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1983

16.04.1983 1 eliminacja KMP kat. wyścigowej Bydgoszcz
17.04.1983 2 eliminacja KMP kat. wyścigowej Bydgoszcz
14-15.05.1983 3 i 4 eliminacja KMP kat. wyścigowej; 2 el. ogólnopolskich zawodów kat. Młodzik 50 Lublin
28-29.05.1983 5 i 6 eliminacja KMP kat. wyścigowej Poznań
25-26.06.1983 7 eliminacja KMP kat. wyścigowej Koszalin
27-28.08.1983 3 eliminacja ogólnopolskich zawodów kat. Młodzik 50 Częstochowa
17-18.09.1983 8 eliminacja KMP kat. wyścigowej; 4 el. ogólnopolskich zawodów kat. Młodzik 50 Bydgoszcz

Klasyfikacje KMP kat. wyścigowej oraz zawodów kat. Młodzik 50 1983

Kategoria wyścigowa:
1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 600 pkt.
2. Mariusz Rybiański Automobilklub Bydgoski 574 pkt.
3. Piotr Robiński Automobilklub Wielkopolski  
4. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski 569 pkt.
5. Stanisław Bury RKS Czechowice-Dziedzice 550 pkt.
6. Grzegorz Biernat Ogniwo MPK Częstochowa 543 pkt.
7. Wojciech Stateczny KK Kędzierzyn 541 pkt.
8. Piotr Karpiński Automobilklub Bydgoski 534 pkt.
9. Zbigniew Gdula Automobilklub Warszawski 532 pkt.
10. Dariusz Frankowski Automobilklub Wielkopolski 526 pkt.

Sklasyfikowano 71 zawodników.

 
Kategoria Młodzik 50:

1.

Jacek Woźniak Automobilklub Warszawski  

2.

Piotr Wysga Automobilklub Warszawski  

3.

Jarosław Rogodziński-Dzik Automobilklub Warszawski  

4.

Adam Zajkowski Automobilklub Warszawski  

5.

Robert Chilczuk SKS Motor Olsztyn  

6.

Anna Puk Automobilklub Warszawski  

7.

Dariusz Stróżyk Automobilklub Świętokrzyski  

8.

Jerzy Skubik Automobilklub Lubelski  

9.

Adam Witek Automobilklub Lubelski  

10.

Igor Cupriak Automobilklub Warszawski  
Sklasyfikowano 33 zawodników
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


27-28.08.1983 Częstochowa - Finał Drużynowych Mistrzostw Polski kategorii popularnej

1. Ogniwo MPK Częstochowa 62 pkt.
2. Transbud Radom 57 pkt.
3 Transremo Międzychód 46 pkt.
4. ZREMB Radom 15 pkt.

W finale uczestniczyły 4 zespoły.

Pogrubioną czcionką wyróżniono zespoły, które zdobyły tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


10-11.09.1983 Lublin - Finał Mistrzostw Polski kategorii młodzieżowej i popularnej

Kategoria popularna:
1. Henryk Długosz Ogniwo MPK Częstochowa 200 pkt.
2. Jacek Raczkowski Ogniwo MPK Częstochowa 192 pkt.
3. Mirosław Raczyłło Transbud Radom 190 pkt.
4. Marian Stoiński Transremo Międzychód 188 pkt.
5. Jacek Kutyna Automobilklub Warszawski 188 pkt.
6. Krzysztof Lisowski Transremo Międzychód 183 pkt.
7. Robert Mielnik Automobilklub Toruński 182 pkt.
8. Tomasz Potocki Gryfia Szczecin 181 pkt.
9. Andrzej Jagodziński Transremo Międzychód 177 pkt.
10. Marek Krak KK Nysa 172 pkt.
Sklasyfikowano 19 zawodników.
 
Kategoria młodzieżowa:
1. Benedykt Hoppe Transbud Gdańsk  
2. Paweł Bielewicz Automobilklub Warszawski  
3. Grzegorz Wiśniewski Automobilklub Warszawski  
4. Jacek Witos Transbud Gdańsk  
5. Wojciech Lewandowski Automobilklub Toruński  
6. Piotr Jarczyński Transbud Kielce  
7. Mariusz Marciniak Automobilklub Wielkopolski  
8. Andrzej Kuńczik SKS Motor Olsztyn  
9. Witold Busz Automobilklub Toruński  
10. Jacek Fedan ZSS Zielona Góra  
Sklasyfikowano 44 zawodników.
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


24-25.09.1983 Szczecin - Finał Drużynowych Mistrzostw Polski kategorii młodzieżowej

1. Ogniwo MPK Częstochowa
2. Automobilklub Wielkopolski
3. Transbud Gdańsk
4. Automobilklub Toruński

W finale uczestniczyły 4 zespoły.

Pogrubioną czcionką wyróżniono zespoły, które zdobyły tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


1-2.10.1983 Bydgoszcz - Finał Drużynowych Mistrzostw Polski kategorii wyścigowej

1. KK Nysa 63 pkt.
2. Automobilklub Toruński 56 pkt.
3. Automobilklub Bydgoski 37 pkt.
4. Ogniwo MPK Częstochowa 24 pkt.
W finale uczestniczyły 4 zespoły.

Pogrubioną czcionką wyróżniono zespoły, które zdobyły tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi przeróbkami. Regulamin KMP wymagał by zawodnik startował w połowie eliminacji z silnikiem produkcji krajów socjalistycznych. W eliminacjach KMP tej kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne miejsca według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego rozgrywkom KMP towarzyszyły także zawody klasy 0 (kat. Młodzik 50) dla kartów z silnikami o pojemności 50 cm3 i skrzyniami biegów pochodzącymi z produkowanego seryjnie motoroweru.


Źródła:
- Informator sportowo-turystyczny Polskiego Związku Motorowego 1984
- "Karting" - Tadeusz Rychter
- Materiały: Grzegorz Chyła, Romuald Chałas
- Motor 1983
- "Rozwój kartingu w Polsce" - Roman Wasiński


<< KMP 1982] [Strona główna] [Karting] [KMP 1984 >>