<< KMP 1983] [Strona główna] [Karting] [KMP 1985 >>


Kartingowe Mistrzostwa Polski 1984


Klasyfikacje KMP kategorii wyścigowej, popularnej i młodzieżowej oraz zawodów kat. Młodzik '84

KMP Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja indywidualna:

1. Krzysztof Wierzchowski Automobilklub Toruński 592 pkt.
2. Mirosław Jażdżewski Automobilklub Bydgoski 580 pkt.
3. Piotr Robiński Automobilklub Wielkopolski 571 pkt.
4. Mariusz Rybiański Automobilklub Bydgoski 567 pkt.
5. Zbigniew Gdula Automobilklub Warszawski 551 pkt.
6. Mariusz Bielewicz Automobilklub Warszawski 539 pkt.
7. Cezary Czub Auto-Moto-Klub Pałac Młodzieży Warszawa 537 pkt.
8. Wojciech Stateczny HKK Blachownia Kędzierzyn Koźle 537 pkt.
9. Krzysztof Borowy Klub Kartingowy Nysa 535 pkt.
10. Waldemar Kuńczik Auto-Moto-Klub Drwęca Ostróda 532 pkt.

Sklasyfikowano 69 zawodników.

 

KMP Kategoria wyścigowa - Klasyfikacja zespołowa:

1. Automobilklub Bydgoski 84 pkt.
2. Automobilklub Warszawski 75 pkt.
3. Automobilklub Wielkopolski 64 pkt.
4. Auto-Moto-Klub Drwęca Ostróda 9 pkt.

Sklasyfikowano 5 zespołów.

 

KMP Kategoria popularna - Klasyfikacja indywidualna:

1. Mirosław Raczyłło Transbud Radom 200 pkt.
2. Henryk Szwankowski Transbud Częstochowa 192 pkt.
3. Grzegorz Beym MPK Ogniwo Częstochowa 190 pkt.
4. Piotr Adamik KM Tajfun Krosno 189 pkt.
5. Karol Mazur Gryfia Szczecin 185 pkt.
6. Marian Czachor Transbud Radom 185 pkt.
7. Andrzej Lep Gryfia Szczecin 180 pkt.
8. Robert Mielnik Automobilklub Toruński 180 pkt.
9. Krzysztof Lisowski Transremo Międzychód 174 pkt.
10. Karol Ribszieger ZSCKR Sypniewo 174 pkt.

W finale startowało 23 zawodników.

 

KMP Kategoria popularna - Klasyfikacja zespołowa:

1. Transbud Radom 107 pkt.
2. Gryfia Szczecin 84 pkt.
3. Transremo Międzychód 29 pkt.
4. ZSCKR Sypniewo 20 pkt.

W finale startowało 6 zespołów.

 

KMP Kategoria młodzieżowa - Klasyfikacja indywidualna:

1. Adam Czeladzki Automobilklub Warszawski 195 pkt.
2. Ryszard Krzyszewski SKM Transbud Gdańsk 192 pkt.
3. Benedykt Hoppe SKM Transbud Gdańsk 190 pkt.
4. Piotr Masicz ZSME Biłgoraj 186 pkt.
5. Paweł Domagalski Automobilklub Łódzki 184 pkt.
6. Witold Nagórek SKM Transbud Gdańsk 184 pkt.
7. Grzegorz Wiśniewski SKM Transbud Gdańsk 181 pkt.
8. Maciej Łata SKM Transbud Gdańsk 176 pkt.
9. Sławomir Sobala MPK Ogniwo Częstochowa 174 pkt.
10. Marek Stefaniak Automobilklub Warszawski 171 pkt.

W finale startowało 48 zawodników.

 

KMP Kategoria młodzieżowa - Klasyfikacja zespołowa:

1. SKM Transbud Gdańsk 69 pkt.
2. MPK Ogniwo Częstochowa 48 pkt.
3. Automobilklub Warszawski 45 pkt.
4. ZSS Automobilklub Wielkopolski 18 pkt.

W finale startowało 8 zespołów.

 

Ogólnopolskie Zawody Kategorii Młodzik:

1. Robert Chilczuk Auto-Moto-Klub Drwęca Ostróda 295 pkt.
2. Piotr Wysga Automobilklub Warszawski 292 pkt.
3. Jacek Woźniak Automobilklub Warszawski 291 pkt.
4. Igor Cupriak Automobilklub Warszawski 287 pkt.
5. Tomasz Krukowski Automobilklub Kielecki 281 pkt.
6. Dariusz Stróżyk Automobilklub Kielecki 277 pkt.
7. Paweł Kałuża Automobilklub Kielecki 277 pkt.
8. Janusz Łata Automobilklub Kielecki 270 pkt.
9. Paweł Nowak Automobilklub Warszawski 267 pkt.
10. Grzegorz Przeniosło Automobilklub Kielecki 267 pkt.

Sklasyfikowano 32 zawodników.

 

Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników i zespoły, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


Podział kartów startujących w KMP:
Karty startujace w krajowych zawodach odpowiadały przepisom klasy Intercontinental C (karty z silnikami jednocylindrowymi 125 cm3 produkowanymi seryjnie i ze skrzyniami biegów o co najmniej 3 przełożeniach) według regulaminów CIK-FIA. W KMP klasa ta dzieliła się na kategorie:
- Kategoria wyścigowa - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 z daleko idącymi przeróbkami. Regulamin KMP wymagał by zawodnik startował w połowie eliminacji z silnikiem produkcji krajów socjalistycznych. W eliminacjach KMP tej kategorii przyznawano zawodnikom punkty za kolejne miejsca według systemu: 100-97-95-94-93-92-91-90 itd.
- Kategoria popularna - karty napędzane silnikami o pojemności 125 cm3 produkcji krajowej z przeróbkami.
-
Kategoria młodzieżowa - karty napędzane silnikami 125 cm3 produkcji krajowej bez przeróbek.
Oprócz tego rozgrywkom KMP towarzyszyły także zawody klasy 0 (kat. Młodzik 50) dla kartów z silnikami o pojemności 50 cm3 i skrzyniami biegów pochodzącymi z produkowanego seryjnie motoroweru.


Źródła:
-
Informator Sportowo-Turystyczny Polskiego Związku Motorowego 1985
- Materiały:
Mirek:)


<< KMP 1983] [Strona główna] [Karting] [KMP 1985 >>