<< WSMP 1976] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1978 >>
21-22.05.1977 | 1 eliminacja WSMP | Poznań |
25-26.06.1977 | 2 eliminacja WSMP | Kielce |
2-4.09.1977 | 3 eliminacja WSMP | Toruń |
15-16.10.1977 | 4 eliminacja WSMP | Kielce |
Klasa 1: | ||||
1. | Zdzisław Kałuża | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 146 pkt. |
2. | Wiesław Cygan | OBR FSM - Automobilklub Bielsko-Biała | Polski Fiat 126p | 142 pkt. |
3. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p | 136 pkt. |
4. | Tomasz Sikora | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 119 pkt. |
5. | Jerzy Banach | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 113 pkt. |
6. | Jacek Glinicki | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p | 111 pkt. |
Sklasyfikowano 42 zawodników. | ||||
Klasa 3: | ||||
1. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p | 143 pkt. |
2. | Adam Polak | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 139 pkt. |
3. | Stefan Knast | Automobilklub Bydgoski | Polski Fiat 125p | 130 pkt. |
4. | Henryk Fabiański | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p | 129 pkt. |
5. | Andrzej Szulc | Automobilklub Morski | Polski Fiat 125p | 122 pkt. |
6. | Ryszard Plucha | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p | 118 pkt. |
Sklasyfikowano 31 zawodników. | ||||
Klasa 4: | ||||
1. | Maciej Bogusławski | Automobilklub Warszawski | Autobianchi A 112 Abarth | 150 pkt. |
2. | Andrzej Świniarski | Automobilklub Kaliski | Fiat 127 | 135 pkt. |
3. | Andrzej Mordzewski | Automobilklub Warszawski | Fiat 850 Abarth | 127 pkt. |
Sklasyfikowano 13 zawodników. | ||||
Klasa 5+7: | ||||
1. | Janusz Kiljańczyk | OKS Stomil Olsztyn | Renault 12 Gordini | 142 pkt. |
2. | Wiesław Gawron | Automobilklub Warszawski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 125 pkt. |
3. | Zdzisław Szafrański | Automobilklub Śląski | Renault 5 Alpine | 44 pkt. |
Sklasyfikowano 10 zawodników. | ||||
Klasa 6: | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1800 Akropolis | 135 pkt. |
2. | Stanisław Tubis | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 126 pkt. |
3. | Andrzej Jaroszewicz | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1800 Akropolis | 100 pkt. |
Sklasyfikowano 14 zawodników. | ||||
Wszechklasy: | ||||
1. | Janusz Kiljańczyk | OKS Stomil Olsztyn | Renault 12 Gordini | 139 pkt. |
2. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1800 Akropolis | 132 pkt. |
3. | Andrzej Niewiadomski | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Ti | 119 pkt. |
4. | Maciej Bogusławski | Automobilklub Warszawski | Autobianchi A 112 Abarth; BG 1600 | 114 pkt. |
5. | Henryk Fabiański | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p 1500 | 108 pkt. |
6. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Porsche Carrera RS | 86 pkt. |
Sklasyfikowano 29 zawodników. | ||||
Klasa 8: | ||||
1. | Marcin Biernacki | Automobilklub Warszawski | Promot | 150 pkt. |
2. | Otto Bartkowiak | Automobilklub Śląski | 142 pkt. | |
3. | Aleksander Oczkowski | Automobilklub Śląski | Rak | 135 pkt. |
4. | Józef Kiełbania | Automobilklub Świętokrzyski | 127 pkt. | |
5. | Wiesław Mikołajczyk | Automobilklub Śląski | Promot | 125 pkt. |
6. | Stefan Jagielski | Automobilklub Warszawski | 116 pkt. | |
Sklasyfikowano 20 zawodników. | ||||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. | Automobilklub Warszawski I | 442 pkt. | ||
2. | Automobilklub Wielkopolski | 421 pkt. | ||
3. | Automobilklub Warszawski II | 409 pkt. | ||
4. | Automobilklub Śląski | 393 pkt. | ||
5. | Automobilklub Kielecki | 384 pkt. | ||
6. | OKS Stomil Stomil | 129 pkt. | ||
7. |
Automobilklub Morski | 74 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody
wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres
dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p
- Klasa 4 - samochody grupy II do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grupy II do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grupy VI
- Klasa 7 - samochody grupy II powyżej 1600 cm3
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300 cm3 z przeróbkami
Wszechklasy - wyścigi handicapowe samochodów klas 1 - 7.
System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38
punktów itd. Do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom 3
najlepsze wyniki.
Żródła:
- Auto Moto 1978
- Materiały: AdamT, Kaczmarek
<< WSMP 1976] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1978 >>