<< WSMP 1976] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1978 >>


Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1977

21-22.05.1977 1 eliminacja WSMP Poznań
25-26.06.1977 2 eliminacja WSMP Kielce
2-4.09.1977 3 eliminacja WSMP Toruń
15-16.10.1977 4 eliminacja WSMP Kielce

Klasyfikacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1977

Klasa 1:
1. Zdzisław Kałuża Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 146 pkt.
2. Wiesław Cygan OBR FSM - Automobilklub Bielsko-Biała Polski Fiat 126p 142 pkt.
3. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 136 pkt.
4. Tomasz Sikora Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 119 pkt.
5. Jerzy Banach Automobilklub Kielecki Polski Fiat 126p 113 pkt.
6. Jacek Glinicki Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 111 pkt.
Sklasyfikowano 42 zawodników.
 
Klasa 3:
1. Tadeusz Kudłaty Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 143 pkt.
2. Adam Polak OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 139 pkt.
3. Stefan Knast Automobilklub Bydgoski Polski Fiat 125p 130 pkt.
4. Henryk Fabiański Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 129 pkt.
5. Andrzej Szulc Automobilklub Morski Polski Fiat 125p 122 pkt.
6. Ryszard Plucha OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 118 pkt.
Sklasyfikowano 31 zawodników.
 
Klasa 4:
1. Maciej Bogusławski Automobilklub Warszawski Autobianchi A 112 Abarth 150 pkt.
2. Andrzej Świniarski Automobilklub Kaliski Fiat 127 135 pkt.
3. Andrzej Mordzewski Automobilklub Warszawski Fiat 850 Abarth 127 pkt.
Sklasyfikowano 13 zawodników.
 
Klasa 5+7:
1. Janusz Kiljańczyk OKS Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini 142 pkt.
2. Wiesław Gawron Automobilklub Warszawski Fiat 128 Coupe 3 porte 125 pkt.
3. Zdzisław Szafrański Automobilklub Śląski Renault 5 Alpine 44 pkt.
Sklasyfikowano 10 zawodników.
 
Klasa 6:
1. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis 135 pkt.
2. Stanisław Tubis OKS Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 126 pkt.
3. Andrzej Jaroszewicz OBR FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis 100 pkt.
Sklasyfikowano 14 zawodników.
 
Wszechklasy:
1. Janusz Kiljańczyk OKS Stomil Olsztyn Renault 12 Gordini 139 pkt.
2. Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1800 Akropolis 132 pkt.
3. Andrzej Niewiadomski Automobilklub Warszawski BMW 2002 Ti 119 pkt.
4. Maciej Bogusławski Automobilklub Warszawski Autobianchi A 112 Abarth; BG 1600 114 pkt.
5. Henryk Fabiański Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 1500 108 pkt.
6. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski Porsche Carrera RS 86 pkt.
Sklasyfikowano 29 zawodników.
 
Klasa 8:
1. Marcin Biernacki Automobilklub Warszawski Promot 150 pkt.
2. Otto Bartkowiak Automobilklub Śląski   142 pkt.
3. Aleksander Oczkowski Automobilklub Śląski Rak 135 pkt.
4. Józef Kiełbania Automobilklub Świętokrzyski   127 pkt.
5. Wiesław Mikołajczyk Automobilklub Śląski Promot 125 pkt.
6. Stefan Jagielski Automobilklub Warszawski   116 pkt.
Sklasyfikowano 20 zawodników.
 
Klasyfikacja zespołowa:
1. Automobilklub Warszawski I 442 pkt.
2. Automobilklub Wielkopolski 421 pkt.
3. Automobilklub Warszawski II 409 pkt.
4. Automobilklub Śląski 393 pkt.
5. Automobilklub Kielecki 384 pkt.
6. OKS Stomil Stomil 129 pkt.

7.

Automobilklub Morski 74 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.
- Grupa V - Samochody typu "silhouette". Samochody wywodzące się z pojazdów grup I - IV, jednak zakres dozwolonych modyfikacji był tu znacznie większy.
- Grupa VI - Dwumiejscowe prototypy sportowe.
- Grupa VII - Samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła 1, 2 i 3)
- Grupa VIII - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w WSMP Formuła Easter).

Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- Klasa 1 - klasa markowa Polski Fiat 126p
- Klasa 3 - klasa markowa Polski Fiat 125p
- Klasa 4 - samochody grupy II do 1000 cm3
- Klasa 5 - samochody grupy II do 1600 cm3
- Klasa 6 - samochody grupy VI
- Klasa 7 - samochody grupy II powyżej 1600 cm3
- Klasa 8 - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3 z przeróbkami

Wszechklasy - wyścigi handicapowe samochodów klas 1 - 7.

System punktacji w WSMP:
Za kolejne miejsca we wszystkich klasach przyznawano: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd. Do końcowej klasyfikacji zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki.


Żródła:
- Auto Moto 1978
- Materiały: AdamT, Kaczmarek


<< WSMP 1976] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1978 >>