<< WSMP 1972] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1974 >>
22.04.1973 | 1 eliminacja WSMP | Toruń |
1.07.1973 | 2 eliminacja WSMP | Toruń |
11-12.08.1973 | 3 eliminacja WSMP | Schleiz |
1-2.09.1973 | 4 eliminacja WSMP | Toruń |
12-13.10.1973 | 5 eliminacja WSMP | Szczecin |
Klasa 11: | ||||
1. | Krzysztof Różewski | Automobilklub Wielkopolski | Seat 850 | 146 pkt. |
2. | Antoni Banaszak | Automobilklub Wielkopolski | Seat 850 | |
3. | Bogdan Stańko | Automobilklub Wielkopolski | Syrena 104 | |
Klasa 12: | ||||
1. | Janusz Dąbrowski | Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Sport SL | 236 pkt. |
2. | Andrzej Świniarski | Automobilklub Wielkopolski | Fiat 128 Sport SL | |
3. | Ryszard Grychtoł | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | |
Klasa 13: |
||||
1. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 146 pkt. |
2. | Włodzimierz Markowski | AMK Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | |
3. | Marek Krajewski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 131 pkt. |
4. | ? | |||
5. | Bogdan Walknowski | Automobilklub Szczeciński | Polski Fiat 125p 1500 | 123 pkt. |
Klasa 14: | ||||
1. | Lelio Lattari | Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo 2000 GTV | |
2. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | BMW 2002; BMW 3.0 S | |
3. | Jacek Olesiński | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 | |
Klasa 21: | ||||
1. |
Adam Masłowiec | Automobilklub Śląski | Syrena 105 | |
Klasa 22: |
||||
1. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1300 | 146 pkt. |
2. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Wartburg 353 | |
3. | Hieronim Kochański | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | |
Klasa 23: |
||||
1. | Andrzej Wojciechowski | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 | 200 pkt. |
2. | Janusz Kiljańczyk | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
3. | Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
Klasa 35: | ||||
1. | Adam Smorawiński | KM.Winogrady - Poznań | Porsche Carrera RS | |
2. | Robert Mucha | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | |
3. | Lelio Lattari | Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo 2000 GTV | |
Wszechklasy: |
||||
1. | Adam Smorawiński | KM Winogrady - Poznań | Porsche Carrera RS | 150 pkt. |
2. | Janusz Dąbrowski | Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Sport SL | 138 pkt. |
3. | Lelio Lattari | Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo 2000 GTV | 134 pkt. |
... | ||||
9. |
Robert Mucha | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | |
10. |
Andrzej Manowiecki | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p 1500 | |
17. |
Stefan Guzin | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p 1300 | |
Puchar "Motoru": | ||||
1. | Janusz Kiljańczyk | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
2. | Władysław Domański | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 152 pkt. |
3. | Włodzimierz Markowski | AMK Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 129 pkt. |
4. | Robert Mucha | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 126 pkt. |
5. | Ryszard Grychtoł | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 124 pkt. |
6. | Andrzej Manowiecki | Automobilklub Świętokrzyski | Polski Fiat 125p 1500 | 108 pkt. |
... | ||||
15. | Jerzy Murgrabia | Automobilklub Łódzki | Syrena 104 | |
Klasa C-IX: | ||||
1. | Aleksander Oczkowski | Automobilklub Śląski | Promot-PF 125p | |
2. | Józef Kiełbania | Automobilklub Świętokrzyski | Promot-PF 125p | |
3. | Stefan Jagielski | Automobilklub Warszawski | Promot-PF 125p | |
... | ||||
7. | Wróbel | Automobilklub Świętokrzyski | ||
11. | Aleksander Adrian | Automobilklub Świętokrzyski | ||
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Automobilklub Warszawski |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Kategoria A:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości
co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie
całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700
cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4
miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika
przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał
mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w
ilości co najmniej 1000 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej
dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak
w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było
wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
- Kategoria B:
- Grupa V - Samochody sportowe. Pojazdy grup II i IV, w których
modyfikacje przekroczyły granice określone przepisami tych grup.
Do grupy 5 zaliczano też prototypy sportowe budowane wyłącznie
z przeznaczeniem do wyścigów.
- Kategoria C:
- Grupa VII - dwumiejscowe samochody wyścigowe
- Grupa VIII - samochody wyścigowe formuły międzynarodowych (formuła
1, 2 i 3)
- Grupa IX - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł
narodowych (w WSMP Formuła Easter).
Samochody startujące w WSMP były podzielone na klasy:
- klasa 11 - samochody grupy I do 850 cm3
- klasa 12 - samochody grupy I do 1300 cm3
- klasa 13 - samochody grupy I do 1600 cm3
- klasa 14 - samochody grupy I powyżej 1600 cm3
- klasa 21 - samochody grupy II do 850 cm3
- klasa 22 - samochody grupy II do 1300 cm3
- klasa 23 - samochody grupy II do 1600 cm3
- klasa 35 - samochody grup II, III, IV i V bez ograniczeń
pojemności skokowej silnika
- klasa C-IX - Formuła Easter - samochody wyścigowe napędzane
silnikami z samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300 cm3 z przeróbkami.
Wszechklasy - wyścigi handicapowe samochodów klas 11 -
35.
W klasyfikacji o Puchar "Motoru" uwzględniano zawodników startujących samochodami turystycznymi polskiej produkcji w wyścigach wszechklas. Do końcowej punktacji Pucharu zaliczano wyniki ze wszystkich eliminacji.
We wszystkich klasyfikacjach punkty za kolejne miejsca przyznawano według klucza: 50-46-43-41-40-39-38 punktów itd.
Źródła:
- Głos Szczeciński 1974
- Materiały: Grzegorz Chyła, Kaczmarek,
Mirek:),
Ryszard Żyszkowski
- Motor 1973
- Sprawozdanie z działalności Automobilklubu Dolnośląskiego
za 1973 r.
- Tempo 1973
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
- Życie Radomskie 1973
<< WSMP 1972] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1974 >>