<< WSMP 1953] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1955 >>
23.05.1954 | 1 eliminacja WSMP | Kraków |
4.07.1954 | 2 eliminacja WSMP | Katowice |
29.08.1954 | 3 eliminacja WSMP | Lublin |
? | 4 eliminacja WSMP | Wisła |
Klasa S ponad 1600 cm3: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Michał Nahorski | OM Katowice | SAM MN-Lancia | 8 | 8 | 8 | (8) | 24 |
2. |
Aleksander Mazurek | OM Warszawa | Citroen | 6 | 6 | 6 | (2) | 18 |
Klasa S do 1600 cm3: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Michał Nahorski | OM Katowice | SAM MN-Lancia | 8 | 8 | 8 | 24 | |
2. | Aleksander Kosior | Stal Lublin | SAM | 6 | 6 | 8 | (6) | 20 |
Klasa S do 1300 cm3: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Antoni Weiner | OM Katowice | SAM-DKW | 8 | 6 | 8 | 22 | |
2. | Stanisław Jabłoński | OM Katowice | SAM-DKW | 8 | 8 | 4 | 20 | |
Klasa S do 750 cm3: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Antoni Weiner | OM Katowice | SAM-DKW | 8 | 8 | 8 | 24 | |
2. | Stanisław Jabłoński | OM Katowice | SAM-DKW | 8 | 6 | 6 | 20 | |
Klasa T ponad 1600 cm3: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Zygmunt Skoczkowski | OM Warszawa | Tatraplan | 8 | 8 | 6 | 22 | |
2. |
Longin Bielak | Start Warszawa | Citroen | 8 | 6 | (6) | 8 | 22 |
Wszystkim wymienionym w zestawieniu zawodnikom przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
System punktacji WSMP:
Punkty do klasyfikacji WSMP przyznawano za 6 pierwszych miejsc
według systemu: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji
zawodnikom zaliczano 3 najlepsze wyniki. W przypadku równej
ilości punktów decydowała większa liczba lepszych miejsc, a w
następnej kolejności większa ilość zwycięstw w
bezpośrednim pojedynku.
W poszczególnych eliminacjach klasyfikowani byli zawodnicy, których czas nie przekroczył 110% zwycięzcy w danej klasie.
Źródła:
- A. Deminet, Biuletyn
- Materiały: Artur Pytlak, Grzegorz Chyła
- Motor 1955
- "Polskie samochody wyścigowe" - Robert Steć
- Przegląd Sportowy 1954
<< WSMP 1953] [Strona główna] [Wyścigi] [WSMP 1955 >>