[Strona główna] [Rajdy]

<< Rajd Polski 1972 - RSMP]
<< Rajd Polski 1972 - ERC]

[Rajd Polski 1973 - PPiP] [Rajd Polski 1974 >>

[Rajd Polski 1973 - lista startowa]


12-14.07.1973 - 33. Rajd Polski - 7 eliminacja WRC

Baza rajdu: Kraków
Dystans:
3171 km.
Odcinki specjalne:
- I etap (12.07): OS 1: Chełm - Bielany 1 (6,3 km); OS 2: Targanica - Kocierz (8,0); OS 3: Międzybrodzie - Straconka (7,0); OS 4: Szczyrk - Salmopol - Wisła (8,0); OS 5: Złoty Stok - Orłowiec 1 (12,8); OS 6: Idzików - Sienna 1 (10,0); OS 7: Stronie Śląskie - Morawka - Bolesławów 1 (14,1); OS 8: Kletno - Śnieżnik - Międzygórze 1 (12,0); OS 9: Gniewoszów - Nowa Bystrzyca 1 (25,4); OS 10: Lasówka - Sokołówka 1 (17,5);
- I etap (13.07): OS 11: Złoty Stok - Orłowiec 2 (12,8); OS 12: Idzików - Sienna 2 (10,0); OS 13: Stronie Śląskie - Morawka - Bolesławów 2 (14,1); OS 14: Kletno - Śnieżnik - Międzygórze 2 (12,0); OS 15: Gniewoszów - Nowa Bystrzyca 2 (25,4); OS 16: Lasówka - Sokołówka 2 (17,5); OS 17: Duszniki - Zieleniec - Kudowa (18,0); OS 18: Michałkowa - Walim (6,0); OS 19: Walim - Rościszów (8,4); OS 20: Kamionki - Jugów (9,5); OS 21: Wolibórz - Jodłownik (9,0); OS 22: Idzików - Sienna 3 (10,0); OS 23: Stronie - Morawka - Stara Morawka (14,1); OS 24: Kletno - Śnieżnik - Wilczy Żleb - Miedzygórze (10,0); OS 25: Orłowiec - Złoty Stok (12,8); OS 26: Wisła - Salmopol - Szczyrk (8,0); OS 27: Straconka - Międzybrodzie (7,0); OS 28: Kocierz - Targanica (8,0);
- II etap (13.07): OS 29: Chełm - Bielany 2 (6,3); OS 30: Harklowa - Ochotnica Dolna 1 (7,3); OS 31: Zalesie - Stara Wieś 1 (14,1); OS 32: Młynne - Żegocina 1 (7,5); OS 33: Tymowa - Iwkowa 1 (6,0); OS 34: Gródek nad Dunajcem - Dąbrowa 1 (8,5); OS 35: Harklowa - Ochotnica Dolna 2 (7,3) (anulowany);
-
II etap (14.07): OS 36: Zalesie - Stara Wieś 2 (14,1); OS 37: Młynne - Żegocina 2 (7,5); OS 38: Tymowa - Iwkowa 2 (6,0); OS 39: Gródek nad Dunajcem - Dabrowa 2 (8,5); OS 40: Roztoka - Florynka (11,6); OS 41: Małostów - Gładyszów (6,6) (anulowany); OS 42: Ożenna - Kąty (21,1); OS 43: Szczawne - Czaszyn (8,0); OS 44: Kalnica - Mchawa (8,5); OS 45: Załuż - Tyrawa Wołoska (9,4); OS 46: Jureczkowa - Bircza (43,0) (anulowany); OS 47: Bircza - Huta Poręba (35,8); OS 48: Izdebki - Przysietnica (5,5); OS 49: Kąty - Ożenna (21,1); OS 50: Gładyszów - Małostów (6,6); OS 51: Florynka - Roztoka (11,6); OS 52: Iwkowa - Tymowa (6,0); OS 53: Żegocina - Młynne (7,5); OS 54: Stara Wieś - Zalesie (14,1); OS 55: Ochotnica Dolna - Harklowa (7,3)
Nawierzchnia: asfalt + szuter

Klasyfikacja generalna:

1. Achim Warmbold
Jean Todt
D
F
  Fiat 124 Abarth Spider gr. III-IV 30494 pkt.
(8:28:14)
2. Egon Culmbacher
Werner Ernst
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. I kl. 2-3 40534 pkt.
(11:15:34)
3. Maciej Stawowiak
Jan Czyżyk
PL
PL
FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 4-5 43729 pkt.
(12:08:49)
Nie sklasyfikowani (przekroczony limit spóźnień):
  Hans Britth
Magnus Olsson
S
S
  Ford Capri 2600 gr. II kl. 6  
  Jerzy Dobrzański
Antoni Ryniak
PL
PL
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4  
  Lev Morozov
Andris Kalnais
SU
SU
  Moskwicz 412 gr. II kl. 4  
  Evert Wesstrom
Bo Carlsson
S
S
  Toyota Corolla Levin GT gr. I kl. 4-5  

Odpadli:

po
OS 49
Jean-Luc Therier
Alain Mahe
F
F
  Renault Alpine A110 1800 gr. III-IV (pomylenie
drogi)
po
OS 25
Marek Varisella
Janina Jedynak
PL
PL
FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1300 gr. II kl. 1-3 (zawieszenie)
OS 2 Marian Bień
Wiesław Nicieja
PL
PL
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4 (pompa
wody)
  Alcide Paganelli
Ninni Russo
I
I
  Fiat 124 Abarth Spider gr. III-IV (pompa
oleju)
  Adam Smorawiński
Zbigniew Kołaczkowski
PL
PL
KM Winogrady - Poznań Porsche 911 Carrera RS gr. III-IV (wypadek)
  Janusz Wojtyna
Romana Tylinska
PL
PL
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn BMW 2002 TI Alpine gr. II kl. 5  
  Henryk Kaczmarczyk
Mieczysław Banaś
PL
PL
Automobilklub Opolski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4  
  Ewald Pauli
Jacek Jurczak
D
PL
ADAC Volkswagen Kafer 1302 S gr. II kl. 4  
  Stasis Brundza
Anatoly Brum
SU
SU
  Moskwicz 412 gr. II kl. 4 (wypadek)
  Andrzej Turczyński
Leon Grzybek
PL
PL
  Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4  
  Ryszard Żyszkowski
Jerzy Żyszkowski
PL
PL
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4 (uszczelka
pod głowicą)
  Horst Rausch
Jerzy Sypniewski
D
PL
  BMW 1602 gr. II kl. 4  
  Andras Tar
Ferenc Simon

H
H

AFOR SC Budapest Polski Fiat 125p gr. II kl. 4  
  Dieter Rosefeld
Hans Herff
D
D
  Renault 12 Gordini gr. II kl. 4  
  Kastytis Girdauskas
Arvidas Girdauskas
SU
SU
  Moskwicz 412 gr. II kl. 4  
  Krzysztof Komornicki
Błażej Krupa
PL
PL
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4 (tylny
most)
  Jerzy Landsberg
Jacek Różański
PL
PL
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4 (wypadek)
  Paul Weinreich
Holger J. Moller-Nielsen
DK
DK
  Opel Ascona 1,6 SR gr. II kl. 4  
  Jan Dziedzic
Wiesław Pieprzak
PL
PL
  Polski Fiat 125p 1500 gr. II kl. 4  
  Andrzej Gergovich
Robert Jenner
PL
PL
  Seat 850 D gr. II kl. 1-3  
  Nikolai Vringov
Lambo Mitzev
BG
BG
  Łada 2101 gr. II kl. 1-3  
  Horst Holhmeier
Rudolf Huber
D
D
  Fiat 128 Sport Coupe gr. II kl. 1-3  
  Aleksander Adamski
Andrzej Brzeziński
PL
PL
Automobilklub Krakowski Skoda S 100L gr. II kl. 1-3  
  Nikolai Kamburov
Kamen Kokinov
BG
BG
  Renault 8 gr. II kl. 1-3  
  Pal Gaal
Ferenc Iriczfalvi
H
H
VOLAN SC Budapest Skoda 100 Rallye gr. II kl. 1-3  
  Mihaly Balatoni
Istvan Sandor
H
H
VOLAN SC Budapest Skoda 100 Rallye gr. II kl. 1-3  
  Karlfried Weigert
Bernhard Malsch
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 1-3  
  Peter Hommel
Gunter Bork
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. II kl. 1-3 (defekt)
  Stanisław Fiedor
Jacek Chmielewski
PL
PL
Automobilklub Krakowski Trabant P 601 gr. II kl. 1-3 (wypadek)
  Jurgen Sparwald
Carl-Ulrich Karsten

DDR
DDR

  Wartburg 353 gr. II kl. 1-3  
  Marek Oryński
Kazimierz Bocheński
PL
PL
  Syrena 104 gr. II kl. 1-3  
  Zbigniew Baran
Julian Kuzaj
PL
PL
  Syrena 104 gr. II kl. 1-3  
  Claes Anderson
Peter Peterson

S
S

  Ford Escort Twin Cam gr. II kl. 1-3  
  Vasile Olaru
Ilie Olteanu

R
R

  Dacia 1300 gr. II kl. 1-3  
  Mircea Ilicaie
Petre Vezeanu
R
R
  Dacia 1300 gr. II kl. 1-3  
  Adam Maslowiec
Konrad Rutkowski
PL
PL
  Syrena 105 gr. II kl. 1-3  
  Oluf Vester Kristensen
Per Sandager-Holm
DK
DK
  Volvo 142 GL gr. I kl. 4-5  
  Carl Marius Syberg
Per Brons
DK
DK
  Opel Ascona gr. I kl. 4-5  
  Klaus Miersch
Winfred Matter
D
D
  Opel Ascona 1,9 SR gr. I kl. 4-5  
  Christian Koethe
Inga Hoelge
D
D
  Alfa Romeo 2000 GTV gr. I kl. 4-5  
  Jens Schmidt
Adolf Holm
D
D
  BMW 2002 TI gr. I kl. 4-5  
  Haino Sepp
Tomas Bernstein
SU
SU
  Moskwicz 412 gr. I kl. 4-5 (wypadek)
  Jacques Regis
Chantal Argellies
F
F
  Opel Ascona gr. I kl. 4-5  
  Wlodzimierz Markowski
Andrzej Radecki
PL
PL
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 gr. I kl. 4-5

(wypadek)

  Edmund Oprocha
Andrzej Orłowski
PL
PL
  Polski Fiat 125p gr. I kl. 4-5  
  Detelin Tomov
Peitcho Peitchev
BG
BG
  Łada 2103 gr. I kl. 4-5  
  Jens-Erik Norgaard Esbensen
Villy Ebbeseb
DK
DK
  Datsun 1600 SSS gr. I kl. 4-5  
  Volker Beyer
Werner Schramm
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. I kl. 2-3  
  Radoslav Petkov
Kostadin Gourlev
BG
BG
  Łada 2101 gr. I kl. 2-3  
  Adrian Margarint
Nicolas Aslan
R
R
  Dacia 1300 gr. I kl. 2-3  
  Ilia Bonev
Zlati Zlatev
BG
BG
  Łada 2101 gr. I kl. 2-3  
  Gyoergy Szenttornyai
Laszlo Szenttornyai
H
H
  Łada 2101 gr. I kl. 2-3  
  Iosif Santa
Pavel Chiorcea
R
R
  Dacia 1300 gr. I kl. 2-3  
  Bela Augustin
Elek Farkas
H
H
  Dacia 1300 gr. I kl. 2-3  
  Jerzy Strasz
Halina Strasz

PL
PL

  Polski Fiat 125p gr. I kl. 2-3  
  Horst Niebergall
Harald Wurfel
DDR
DDR
  Wartburg 353 gr. I kl. 2-3  
  Andrzej Włoch
Marek Roczniak

PL
PL

Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p gr. I kl. 2-3  
  Tilo Wunsch
Henning Wunsch
D
D
  Fiat 128 Coupe gr. I kl. 2-3  

Wystartowały 62 załogi, ukończyło 7, sklasyfikowano 3.


Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.


Źródła:
- juwra.com
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Januszsz, Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:), Ryszard Żyszkowski
- Motor 1973
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1973


[Strona główna] [Rajdy]

<< Rajd Polski 1972 - RSMP]
<< Rajd Polski 1972 - ERC]

[Rajd Polski 1973 - PPiP] [Rajd Polski 1974 >>

[Rajd Polski 1973 - lista startowa]