<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1948] [Strona główna] [Rajdy] [Ogólnopolski Raid Samochodowy 1955 >>


18-22.07.1954 - 15. Ogólnopolski Raid Samochodowy (Rajd Polski)

Dystans: 2004 km
Trasa:
- I etap: Warszawa, Radom, Kielce, Kraków, Zakopane
- II etap: Zakopane, Ojców, Katowice, Głuchołazy, Nysa, Wrocław
- III etap: Wrocław, Rawicz, Leszno, Oborniki, Chodzierz, Piła, Kościerzyna, Żukowo, Gdynia
- IV etap: Gdynia, Gdańsk, Malbork, Grudziądz, Toruń, Krośniewice, Łódź, Piotrków, Sulejów, Radom, Puławy, Lublin
Próby sportowe:
- próby rozruchu silnika (przed każdym etapem)
- próba szybkości na wzniesieniu (Ojców)
- próba szybkości płaskiej (autostrada pod Gliwicami)
- jazda terenowa (koło Piły)
Nawierzchnia: asfalt

Wyniki rajdu:

 

Klasa S III - do 1600 cm3:

1. Franciszek Postawka OM Kraków BMW 328
2. Kazimierz Tarczyński OM Warszawa BMW 328
3. Sobiesław Zasada OM Kraków BMW 328
 

Klasa S II - do 1000 cm3:

1. Stanisław Rusiniak   BMW
 

Klasa T V - pow. 2600 cm3:

1. Bolesław Majkowski OM Gdańsk Ford V8
2. Paweł Jankowski OM Gdańsk Chevrolet
 

Klasa T IV - do 2600 cm3:

1. Stanisław Gustaw   Warszawa M 20
2. Marian Repeta FSO Warszawa M 20
3. Roman Karczewski FSO Warszawa M 20
 

Klasa T III - do 2000 cm3:

1. Zygmunt Skoczkowski   Tatra 600 Tatraplan
2. Michał Bieder   Citroen
3. Ludwik Kachelski OM Warszawa Citroen
 

Klasa T III A - do 1600 cm3:

1. Edward Niziołek   Opel Olympia
2. Juliusz Podgórski   Lancia
 

Klasa T II - do 1300 cm3:

1. Zbigniew Witkowski   Fiat 1100
2. Tadeusz Wojtuń   Skoda
3. Ryszard Żmudziński   Skoda
 
Klasa T I - do 750 cm3:

1.

Alfons Zielkowski   DKW

2.

Jerzy Osterczyl   DKW

3.

Jacek Dzięciołowski   DKW
 
Klasyfikacja zspołowa:

1.

FSO (Warszawa)  
 
Wystartowały 54 załogi, sklasyfikowano 46.

Źródła:
-
Dziennik Polski
- Materiały:
Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:)
- Pędzą samochody mijają lata - Jerzy Lis
-
Wikipedia


<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1948] [Strona główna] [Rajdy] [Ogólnopolski Raid Samochodowy 1955 >>