<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1947] [Strona główna] [Rajdy] [Ogólnopolski Raid Samochodowy 1954 >>


26.06-3.07.1948 - 14. Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski o Wielką Nagrodę Polski (Rajd Polski)

Dystans: 2637 km
Trasa:
- I etap (26.06): Warszawa, Łódź, Wrocław, Karpacz (503 km)
- II etap (28.06): Karpacz, Wałbrzych, Opole, Katowice, Kraków, Zakopane (496 km)
- III etap (29-30.06): Zakopane, Kraków, Katowice, Poznań, Połczyn Zdrój, Międzyzdroje (853 km)
- IV etap (1.07): Międzyzdroje, Koszalin, Słupsk, Wejherowo, Gdynia (349 km)
- V etap (3.07): Gdynia, Malbork, Olsztyn, Pułtusk, Warszawa (436 km)
Próby sportowe:
- próba szybkości górskiej (pod Matejkowicami - 26.06)
- próba zrywu i hamowania (Zakopane - 27.06)

Wyniki w klasach

 

Klasa VI - powyżej 3000 cm3:

1. Józef Sucharda PL Jaguar SS 100
 

Klasa V - 2000-3000 cm3:

1.

Jiri Pohl CS Jaguar SS

2.

Jaroslav Hausman CS Tatra

3.

Wasilewski PL Willys
 

Klasa IV - 1500-2000 cm3:

1.

Frantisek Dobry
Zdenek Treybal
CS
CS
Bristol

2.

Zbigniew Borowczyk PL BMW

3.

Kustosz PL Willys

4.

Anton Mirek PL BMW
 

Klasa III - 1200-1500 cm3:

1.

W. Perkowski PL Lancia Aprilia

2.

Stefan Łączkowski PL Opel

3.

Julian Łączyński PL Lancia
Odpadł m. in.:
  Franciszek Postawka

PL

Lancia
 
Klasa II - 750-1200 cm3:

1.

Vaclav Bobek CS Skoda Popular 1101

2.

Jaroslav Netusil CS Skoda

3.

Josef Cemper CS Skoda
 

Klasa I - do 750 cm3:

1.

Ivan Hodac CS Aero Minor

2.

Jaroslav Vlcek CS Aero Minor

3.

Viktor Mraz CS Aero Minor
 

Wystartowało 80 załóg, sklasyfikowano 58.


Źródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:)
- Pędzą samochody mijają lata - Jerzy Lis
- Wielka pięćdziesiątka - Andrzej Martynkin
- Wikipedia


<< Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski 1947] [Strona główna] [Rajdy] [Ogólnopolski Raid Samochodowy 1954 >>