<< Międzynarodowy
Raid Automobilklubu Polski 1930] [Strona
główna] [Rajdy] [Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski
1938 >>
[Międzynarodowy Raid Automobilklubu
Polski 1937 - lista startowa]
Dystans: 2672 km
Trasa:
- I etap, I półetap (6.06): Warszawa, Nowy Dwór, Modlin,
Zakroczym, Płońsk, Gora, Drobin, Sierpc, Rypin, Brodnica,
Jabłonowo, Radzyń, Grudziądz, Grapa, Nowe, Skurcz, Starogard,
Skarszewy, Nowa Karczma, Egertowo, Żukowo, Karczemki, Chylonia,
Gdynia (404 km);
- I etap, II półetap (7.06): Gdynia, Chylonia, Reda, Wejherowo,
Szemud, Łebno, Przodkowo, Kartuzy, Klukowa Huta, Kościerzyna,
Korne, Lubnie, Chojnice, Tuchola, Gostyczyn, Mąkowarsko,
Koronowo, Bydgoszcz, Brzoza, Złotniki, Inowrocław, Dąbrowa,
Zakrzewo, Włocławek, Kowal, Lubień, Łanięta, Kutno, Łowicz,
Sochaczew, Warszawa (553);
- II etap, I półetap (7.06): Warszawa, Radzymin, Wyszków,
Ostrów Mazowiecki, Śniadowo, Łomża, Kisielnica, Stawiski,
Świdry, Szczuczyn, Grajewo, Rajgród, Augustów (240);
- II etap, II półetap (8.06): Augustów, Grodno, Skidel, Łunna,
Dubowce, Wołkowysk, Zelwa, Słonim, Różana, Prużana, Kupicze,
Białowieża, Hajnówka, Bielsk, Brańsk, Ciechanowce, Nur,
Małkinia, Ostrów Mazowiecki, Wyszków, Radzymin, Warszawa (567);
- III etap, I półetap (9-10.06): Warszawa, Raszyn, Mszczonów,
Rawa, Lubochnia, Tomaszów, Piotrków, Bełchatów, Szczeców,
Brzeźnica, Łobodno, Kłobuck, Częstochowa, Herby, Sośnica,
Zyglinek, Świerklaniec, Szarlej, Brzozowice, Chorzów, Katowice,
Mikołów, Łaziska, Zory, Pawłowice, Skoczów, Ustrtowice,
Miwołów, Łaziska, Zory, Pawłowice, Skoczów, Ustroń, Polana,
Równica (428);
- III etap, II półetap (10.06): Równica, Polana, Ustroń,
Skoczów, Pszczyna, Bielsko-Biała, Katowice, Chorzów,
Brzozowice, Szarlej, Świerklaniec, Zyglinek, Sośnica, Herby,
Częstochowa, Kłobuck, Łobodno, Brzeźnica, Szczeców,
Bełchatów, Piotrków, Łódź, Zgierz, Stryków, Głowno,
Łowicz, Sochaczew, Warszawa (480).
Próby sportowe:
A. Próba rozruchu silnika (przed każdym etapem),
B. Jazda okrężna,
C. Próba szybkości górskiej (10.06, Równica - 3 km),
D. Próba ruszenia z zimnym silnikiem (11.06, Warszawa),
E. Próba szybkości płaskiej ze startu z miejsca i ze startu
lotnego (11.06, pod Warszawą),
F. Próba zrywu i hamowania (11.06, pod Warszawą).
Wyniki rajdu: |
|||||
Klasa V - samochody duże - 3000-4000 cm3: |
|||||
1. |
Aleksander Mazurek Winiarski |
PL PL |
Automobilklub Polski | Chevrolet Master Sedan | 3114,82 |
2. |
Vladimir Vojtechovsky | CS | Aero 50 | 3113,83 | |
3. |
Witold Rychter Jerzy Wędrychowski |
PL PL |
Automobilklub Polski | Chevrolet Master | 3113,74 |
4. |
Jerzy Nowak A. Danielewicz |
PL PL |
Automobilklub Polski | Ford V8 | 3113,40 |
5. |
Eugeniusz Sporny Paweł Krótki |
PL PL |
Automobilklub Wielkopolski | Graham Superharger 116 | 3084,85 |
Odpadli: |
|||||
Francziszek Kawala W. Derwich |
PL |
Automobilklub Polski | Fiat 527 | (wypadek) |
|
Klasa III - samochody lekkie - 1400-2000 cm3: |
|||||
1. |
Paul von Guilleaume | D | D. D. A. C. | Adler Trumpf | 3117,51 |
2. |
Petar hr. Orssich | A | D. D. A. C. | Adler Trumpf | 3116,26 |
3. |
Rudolf Sauerwein | D | D. D. A. C. | Adler Trumpf | 3115,03 |
4. |
Hans Rauch | D | O. N. S. | Mercedes - Benz 170 | 3109,26 |
5. |
Wolfgang Kraus Sailer |
D D |
O. N. S. | Mercedes - Benz 170 | 3107,93 |
6. | Kasperowicz Wojszycki |
PL PL |
Steyr 120 | 3107,22 | |
7. | Emeryk Bellen Frachowicz |
YU |
Łódzki Automobilklub | Fiat 1500 | 3086,61 |
8. | Friedrich Schneider Peter Schmidt |
D D |
O. N. S. | Mercedes - Benz 170 | 3054,93 |
Odpadli: | |||||
Franciszek Grętkiewicz Stanisław Grętkiewicz |
PL |
Polski Touring Klub Łódź | Fiat 1500 | ||
Klasa II - samochody małe - 1000-1400 cm3 - (nie sklasyfikowany z powodu braku konkurencji): |
|||||
1. | Tadeusz Marek Zajkowski |
PL PL |
Automobilklub Polski | Opel Olympia | 3102,06 |
Klasa I - samochody najmniejsze - do 1000 cm3: |
|||||
1. |
Wojciech Kołaczkowski Świetlikowski |
PL PL |
Automobilklub Polski | DKW Meisterklasse | 3105,95 |
2. |
Urban Siemiątkowski Leon Kulesza |
PL PL |
Automobilklub Polski | Polski Fiat 508 | 3103,98 |
3. |
Tadeusz Paczesny E. Opaliński |
PL PL |
niestowarzyszony | DKW Meisterklasse | 3103,39 |
4. | Jerzy Strenger Ekkiel |
PL PL |
DKW Meisterklasse | 3100,68 | |
5. | Stanisław Prądzyński St. Dobrowolski |
PL PL |
Automobilklub Polski | Skoda Popułar | 3088,50 |
Odpadli: |
|||||
Jan Ripper | PL | Krakowski Klub Automobilowy | Adler Trumpf Junior | (skrzynia biegów) |
|
Michał Szachowski Komorowski |
PL PL |
niestowarzyszony | Skoda Popular | ||
Jan Dąbrowski Dutko |
PL PL |
niestowarzyszony | Skoda Popular | ||
Klasyfikacja zespołowa: | |||||
1. | Adler | 9348,80 | |||
2. | DKW | 9310,02 | |||
3. | Mercedes - Benz | 9272,12 | |||
Wystartowało 24 kierowców, ukończyło rajd 19, sklasyfikowano 18. |
Źródła:
- Auto i Technika Samochodowa 1937
- "Automobilista" 2002 - T. H. Jakubowski
- Classic Car Catalogue
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:)
- Moje 2 i 4 Kółka - Witold Rychter
- Przegląd Sportowy 1937
- Rajd Polski 1960 - Regulamin
<< Międzynarodowy
Raid Automobilklubu Polski 1930] [Strona
główna] [Rajdy] [Międzynarodowy Raid Automobilklubu Polski
1938 >>
[Międzynarodowy Raid Automobilklubu
Polski 1937 - lista startowa]