<< RSMP 1998] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 2000 >>
19-20.02.1999 | 1 eliminacja RSMP | 13. Zimowy Rajd Dolnośląski | Filmy | |
16-17.04.1999 | 2 eliminacja RSMP, 1 el. Pucharu Peugeota, 1 el. P. Seicento Sporting | 26. Rajd Warszawski | Filmy | |
7-8.05.1999 | 3 eliminacja RSMP, 2 el. Pucharu Peugeota, 2 el. P. Seicento Sporting | 27. Rajd Elmot | Lista startowa | |
27-29.05.1999 | 4 eliminacja RSMP, 3 el. Pucharu Peugeota, 3 el. P. Seicento Sporting | 56. Rajd Polski | Lista startowa | |
15-17.07.1999 | 5 eliminacja RSMP, 4 el. Pucharu Peugeota, 4 el. P. Seicento Sporting | 25. Rajd Kormoran | Filmy | |
10-11.09.1999 | 6 eliminacja RSMP, 5 el. Pucharu Peugeota, 5 el. P. Seicento Sporting | 47. Rajd Wisły | Filmy | |
2-3.10.1999 | 7 eliminacja RSMP, 6 el. Pucharu Peugeota, 6 el. P. Seicento Sporting | 19. Rajd Karkonoski | Filmy |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Krzysztof
Hołowczyc Jean-Marc Fortin |
Wizja / Turning Point - A. Olsztyński | Subaru Impreza WRC 98 | 20+1 | 20+1 | 0+1 | 20+1 | 20 | 84 | |||||
2. | Janusz Kulig Jarosław Baran |
Marlboro / Mobil 1 - A. Krakowski | Ford Escort WRC | 15 | 15 | 15 | 15+1 | 20+1 | 82 | |||||
3. | Leszek Kuzaj | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Subaru Impreza WRC 98 / 555; Toyota Celica GT-Four | 12 | 15 | 15 | 12 | 15 | 69 | |||||
4. | Robert Gryczyński Tadeusz Burkacki |
Toyota / Castrol Rally Team - A. Śląski | Toyota Corolla WRC | 10 | 20+1 | 12 | 20 | 63 | ||||||
5. | Marek Gieruszczak | Mobil 1 Rally Team - A. Karkonoski | Toyota Celica GT-Four / Turbo 4WD | 2 | 12 | 10 | 12 | 10 | 12 | 58 | ||||
6. | Robert Herba Jacek Rathe |
|
Mitsubishi Lancer RS Evo V / VI | 4 | 8 | 8 | 8 | 6 | 10 | 44 | ||||
7. | Paweł Dytko Tomasz Dytko |
Automobilklub Opolski | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 6 | 6 | 1 | 8 | 8 | 4 | 33 | ||||
8. | Tomasz Kuchar Maciej Szczepaniak |
Polsat Dialog Rally Team - A. Śląski | Volkswagen Golf Kit Car | 1 | 4 | 10 | 1 | 12 | 28 | |||||
9. | Wiesław Stec Maciej Maciejewski |
Automobilklub Lubelski | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 6 | 20 | ||||
10. | Jarosław Pineles | Mobil 1 / Eurostal R. T. - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo V / IV | 3 | 6 | 10 | 19 | |||||||
11. | Cezary Fuchs Mikołaj Madej |
|
Toyota Celica GT-Four | 10 | 4 | 14 | ||||||||
12. | Zbigniew Stec Robert Bromke |
Automobilklub
Lubelski Automobilklub Polski |
Mitsubishi Lancer RS Evo V | 8 | 4 | 12 | ||||||||
13. | Tomasz Czopik Dariusz Burkat |
Pennzoil / Excellent - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo III; Honda Civic VTi | 2 | 1 | 8 | 11 | |||||||
14. | Lech Koraszewski Grzegorz Dudek |
A. Kędzierzyńsko-Kozielski | Audi S2 | 3 | 3 | 3 | 9 | |||||||
15. | Mariusz Ficoń | Seat Sport Polska - Rzemieślnik Warszawa | Seat Ibiza Kit Car Evo II | 6 | 6 | |||||||||
16. | Krzysztof Tercjak | Automobilklub Dolnośląski | Mitsubishi Lancer RS
Evo V; Toyota Celica Turbo 4WD |
6 | 6 | |||||||||
17. | Bartłomiej
Baniowski Piotr Wieczorek |
Automobilklub Krakowski | Subaru Impreza WRX | 4 | 4 | |||||||||
18. | Damian Gielata Maciej Baran |
Almi Kania Belmeb - A. Krakowski | Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car | 3 | 3 | |||||||||
19. | Jacek Jerschina Andrzej Białowąs |
|
Peugeot 106 Maxi | 2 | 2 | |||||||||
20. | Łukasz Sztuka Zbigniew Cieślar |
Automobilklub Cieszyński | Skoda Felicia Kit
Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma |
2 | 2 | |||||||||
21. | Piotr Starczukowski Bartosz Siodła |
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 2 | 2 | |||||||||
22. | Krzysztof Koczur Ryszard Ciupka |
Automobilklub Polski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 1 | |||||||||
Grupa N: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Robert Herba Jacek Rathe |
|
Mitsubishi Lancer RS Evo V / VI | 4 | 10 | 10 | 10 | 6 | 10 | 50 | ||||
2. | Paweł Dytko Tomasz Dytko |
Automobilklub Opolski | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 6 | 6 | 4 | 10 | 6 | 3 | 35 | ||||
3. | Wiesław
Stec Maciej Maciejewski |
Automobilklub Lubelski | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 3 | 2 | 4 | 6 | 3 | 4 | 22 | ||||
4. | Jarosław Pineles | Mobil 1 / Eurostal R. T. - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo V / IV | 3 | 6 | 10 | 19 | |||||||
5. | Zbigniew Stec Robert Bromke |
Automobilklub
Lubelski Automobilklub Polski |
Mitsubishi Lancer RS Evo V | 10 | 4 | 14 | ||||||||
6. | Tomasz Czopik Dariusz Burkat |
Pennzoil / Excellent - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 3 | 2 | 6 | 11 | |||||||
7. | Michał Bębenek Grzegorz Bębenek |
Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski | Renault Clio Williams | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 10 | |||||
8. | Krzysztof Tercjak | Automobilklub Dolnośląski | Mitsubishi Lancer RS
Evo V; Toyota Celica Turbo 4WD |
4 | 4 | |||||||||
9. | Bartłomiej
Baniowski Piotr Wieczorek |
Automobilklub Krakowski | Subaru Impreza WRX | 4 | 4 | |||||||||
10. | Michał Uliarczyk Igor Tomasiak |
Automobilklub Śląski | Peugeot 306 S16 | 2 | 1 | 3 | ||||||||
11. | Krzysztof Koczur Ryszard Ciupka |
Automobilklub Polski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 2 | 3 | ||||||||
12. | Aleksander Bubel Maciej Pasławski |
Jacky Rally Team - A. Dolnośląski | Opel Astra GSi 16V | 1 | 1 | 2 | ||||||||
13. | Marek Glier | Automobilklub Orski | Opel Astra GSi 16V | 1 | 1 | |||||||||
14. | Adam Szyma Jarosław Gieras |
Automobilklub
Śląski AMK Gliwice |
Peugeot 106 Rallye | 1 | 1 | |||||||||
Formuła 2: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Tomasz
Kuchar Maciej Szczepaniak |
Polsat Dialog Rally Team - A. Śląski | Volkswagen Golf Kit Car | 1 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 51 | ||||
2. | Damian
Gielata Maciej Baran |
Almi Kania Belmeb - A. Krakowski | Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car | 10 | 6 | 6 | 6 | 28 | ||||||
3. | Michał
Bębenek Grzegorz Bębenek |
Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski | Renault Clio Williams | 6 | 3 | 4 | 3 | 4 | 20 | |||||
4. | Jacek Jerschina Andrzej Białowąs |
|
Peugeot 106 Maxi | 3 | 2 | 10 | 15 | |||||||
5. | Mariusz Ficoń | Seat Sport Polska - Rzemieślnik Warszawa | Seat Ibiza Kit Car Evo II | 4 | 6 | 10 | ||||||||
6. | Aleksander Bubel Maciej Pasławski |
Jacky Rally Team - A. Dolnośląski | Opel Astra GSi 16V | 2 | 6 | 8 | ||||||||
7. | Tomasz Ratajczyk Mariusz Sobczak |
Mobil 1 Rally Team - A. Polski | Seat Ibiza Cupra; Volkswagen Golf GTi 16V | 3 | 4 | 7 | ||||||||
8. | Piotr Starczukowski Bartosz Siodła |
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 6 | 6 | |||||||||
9. | Łukasz Sztuka Zbigniew Cieślar |
Automobilklub Cieszyński | Skoda Felicia Kit
Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma |
2 | 4 | 6 | ||||||||
10. | Marek Glier | Automobilklub Orski | Opel Astra GSi 16V | 4 | 2 | 6 | ||||||||
11. | Adam Szyma Jarosław Gieras |
Automobilklub
Śląski AMK Gliwice |
Peugeot 106 Rallye | 3 | 3 | 6 | ||||||||
12. | Krzysztof Koczur Ryszard Ciupka |
Automobilklub Polski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 4 | 5 | ||||||||
13. | Michał Uliarczyk Igor Tomasiak |
Automobilklub Śląski | Peugeot 306 S16 | 2 | 3 | 5 | ||||||||
14. | Marcin Opałka | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Peugeot 106 Rallye | 2 | 2 | |||||||||
15. | Michał
Gołębiowski Marek Leśniak |
Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting | 2 | 2 | |||||||||
16. | Marcin Turski Przemysław Bosek |
Autoklub
Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Krakowski |
Peugeot 106 Rallye | 1 | 1 | 2 | ||||||||
17. | Adam Wrocławski Wojciech Sikora |
Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 1 | |||||||||
18. | Piotr Adamus Magdalena Zacharko |
Automobilklub Krakowski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 1 | |||||||||
Klasa A-6: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Jacek
Jerschina Andrzej Białowąs |
|
Peugeot 106 Maxi | 10 | 6 | 10 | 26 | |||||||
2. | Tomasz Kochański | Automobilklub Polski | Daewoo Lanos; Toyota Corolla 1.6 Si 16V | 10 | 1 | 6 | 4 | 21 | ||||||
3. | Łukasz Sztuka Zbigniew Cieślar |
Automobilklub Cieszyński | Skoda Felicia Kit Car; Ford Puma Kit Car | 10 | 10 | 20 | ||||||||
4. | Piotr Starczukowski Bartosz Siodła |
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 3 | 4 | 6 | 13 | |||||||
5. | Damian Gielata Maciej Baran |
Almi Kania Belmeb - A. Krakowski | Skoda Felicia Kit Car | 10 | 10 | |||||||||
6. | Janusz Jania Jakub Praus |
Automobilklub Krakowski | Peugeot 205 Rallye | 6 | 3 | 9 | ||||||||
7. | Wojciech Bełtowski | Automobilklub Krakowski | Skoda Felicia LX | 4 | 4 | 8 | ||||||||
8. | Jan Chróścik Andrzej Wroński |
Automobilklub Lubelski | Opel Corsa GSi 16V | 2 | 4 | 6 | ||||||||
9. | Dominik Bartelak Dominik Pacak |
Automobilklub Częstochowski | Łada 2108 Samara | 1 | 2 | 3 | ||||||||
Klasa A-5: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Piotr Starczukowski Bartosz Siodła |
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 10 | 10 | 10 | 30 | |||||||
2. | Adam Piskozub Robert Nowosiad |
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 6 | 6 | 12 | ||||||||
3. | Jerzy Mazur Jacek Storm |
Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 4 | 4 | 8 | ||||||||
Klasa N-3: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Michał
Bębenek Grzegorz Bębenek |
Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski | Renault Clio Williams | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 50 | |||||
2. | Aleksander Bubel Maciej Pasławski |
Jacky Rally Team - A. Dolnośląski | Opel Astra GSi 16V | 6 | 6 | 4 | 10 | 26 | ||||||
3. | Marek Glier | Automobilklub Orski | Opel Astra GSi 16V | 6 | 4 | 4 | 10 | 24 | ||||||
4. | Tomasz Ratajczyk Mariusz Sobczak |
Mobil 1 Rally Team - A. Polski | Seat Ibiza Cupra; Volkswagen Golf GTi 16V | 4 | 4 | 4 | 6 | 18 | ||||||
5. | Michał Uliarczyk Igor Tomasiak |
Automobilklub Śląski | Peugeot 306 S16 | 6 | 6 | 12 | ||||||||
Klasa N-1: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Jan
Chudzikiewicz Marek Kaczmarek |
Automobilklub Krakowski | Fiat Cinquecento Sporting | 6 | 6 | 10 | 6 | 4 | 32 | |||||
2. | Michał
Gołębiowski Marek Leśniak |
Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting | 10 | 6 | 10 | 26 | |||||||
3. | Marek Ryndak | Rafineria Jasło SA - Moto Car 93 | Fiat Cinquecento Sporting | 1 | 3 | 4 | 4 | 10 | 2 | 24 | ||||
4. | Łukasz Szterleja Mariusz Matys |
Automobilklub Karkonoski | Fiat Cinquecento Sporting | 4 | 6 | 6 | 16 | |||||||
5. | Wit Wawrzycki | Automobilklub Krakowski | Fiat Cinquecento Sporting | 4 | 10 | 14 | ||||||||
6. | Marcin Majcher | Automobilklub Sudecki | Fiat Cinquecento Sporting | 2 | 10 | 12 | ||||||||
7. | Jarosław Olak | Automobilklub Polski | Fiat Cinquecento Sporting | 3 | 3 | 6 | ||||||||
8. | Marek Brzozowski Marek Lisicki |
Automobilklub Krakowski | Fiat Cinquecento Sporting | 4 | 4 | |||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
Puchar Peugeota: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||||
1. | Marcin
Turski Przemysław Bosek |
Autoklub
Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Krakowski |
Peugeot 106 Rallye | 50 | 50 | 32 | 50 | 32 | 28 | 242 | ||||
2. | Krzysztof
Koczur Ryszard Ciupka |
Automobilklub Polski | Peugeot 106 Rallye | 30 | 42 | 50 | 42 | 50 | 214 | |||||
3. | Adam Szyma Jarosław Gieras |
Automobilklub
Śląski AMK Gliwice |
Peugeot 106 Rallye | 26 | 22 | 30 | 24 | 50 | 42 | 194 | ||||
4. | Adam Wrocławski Wojciech Sikora |
Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye | 37 | 34 | 42 | 37 | 34 | 184 | |||||
5. | Michał Nowosiadły | Peugeot Sport Polska - Automobilklub Polski | Peugeot 106 Rallye | 34 | 26 | 28 | 34 | 32 | 154 | |||||
6. | Piotr Adamus Magdalena Zacharko |
Automobilklub Krakowski | Peugeot 106 Rallye | 22 | 30 | 34 | 22 | 42 | 150 | |||||
7. | Marcin Opałka | Marcotrans - Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Peugeot 106 Rallye | 42 | 37 | 30 | 37 | 146 | ||||||
8. |
Andrzej Spława-Neyman Paweł Żak |
|
Peugeot 106 Rallye | 32 |
37 |
34 |
103 |
|||||||
9. | Wojciech Wiśniewski | Automobilklub Orski | Peugeot 106 Rallye | 20 | 20 | 20 | 24 | 84 | ||||||
10. | Tadeusz Nowak Marcin Hoim |
Automobilklub Podkarpacki | Peugeot 106 Rallye | 24 | 28 | 30 | 82 | |||||||
11. | Tomasz Gutkowski Marek Bała |
Automobilklub Olsztyński | Peugeot 106 Rallye | 28 | 32 | 18 | 78 | |||||||
12. | Jacek Sikora | Automobilklub Polski | Peugeot 106 Rallye | 32 | 30 | 62 | ||||||||
13. | Jarosław Bakuła Łukasz Nasuta |
Olsztyński KM | Peugeot 106 Rallye | 24 | 26 | 50 | ||||||||
14. | Mirosław Łęczycki | Olsztyński KM | Peugeot 106 Rallye | 18 | 18 | 36 | ||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
Puchar Seicento Sporting: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||||
1. | Damian
Jurczak Marek Grabiec |
Autorex Rally Team - Automobilklub Polski | Fiat Seicento Sporting | 50 | 37 | 37 | 42 | 42 | 32 | 240 | ||||
2. | Sebastian
Lewandowski Mariusz Andruszko |
Andruszko-Lewandowski
RT - A. Rzemieślnik Wa-wa |
Fiat Seicento Sporting | 42 | 50 | 34 | 28 | 37 | 30 | 221 | ||||
3. | Maciej Woda Bartłomiej Sitek |
Automobilklub Polski | Fiat Seicento Sporting | 34 | 42 | 50 | 50 | 34 | 210 | |||||
4. | Grzegorz Grzyb Jacek Sciciński |
Moto Hurt Ropczyce - Moto Car 93 Rzeszów | Fiat Seicento Sporting | 42 | 50 | 37 | 26 | 37 | 192 | |||||
5. | Aleksander Raczyński | Automobilklub Polski | Fiat Seicento Sporting | 16 | 20 | 28 | 32 | 50 | 146 | |||||
6. | Grzegorz Kamiński Przemysław Mazur |
Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting | 30 | 28 | 24 | 30 | 28 | 140 | |||||
7. | Krzysztof Dunat Damian Kagoń |
Autoklub
Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Śląski |
Fiat Seicento Sporting | 28 | 32 | 34 | 42 | 136 | ||||||
8. | Magdalena Cieślik | Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting | 32 | 14 | 26 | 24 | 26 | 122 | |||||
9. | Mirosław Drożdż Dariusz Mikołajczyk |
Automobilklub Rzeszowski | Fiat Seicento Sporting | 22 | 10 | 16 | 24 | 16 | 22 | 110 | ||||
10. | Maksymilian
Kilanowski Michał Czopp |
Automobilklub Olsztyński | Fiat Seicento Sporting | 37 | 30 | 30 | 97 | |||||||
11. | Michał Kwiatkowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Seicento Sporting | 20 | 8 | 12 | 22 | 18 | 80 | |||||
12. | Paweł Zych Iwona Kaliwoda |
Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting | 20 | 20 | 20 | 20 | 80 | ||||||
13. | Adam Pol | Automobilklub Śląski | Fiat Seicento Sporting | 16 | 32 | 24 | 72 | |||||||
14. | Jarosław Wal | Automobilklub Polski | Fiat Seicento Sporting | 34 | 22 | 56 | ||||||||
15. | Paweł Stefanicki Marcin Jaworski |
Automobilklub Orski | Fiat Seicento Sporting | 24 | 32 | 56 | ||||||||
16. | Adam Rutkiewicz Robert Cybulko |
Automobilklub Podlaski | Fiat Seicento Sporting | 14 | 34 | 48 | ||||||||
17. | Maciej Bocheński | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Seicento Sporting | 18 | 30 | 48 | ||||||||
18. | Mirosław Gąsecki | Automobilklub Orski | Fiat Seicento Sporting | 8 | 26 | 10 | 44 | |||||||
19. | Michał
Gołębiowski Marek Leśniak |
Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting | 24 | 18 | 42 | ||||||||
20. |
Maciej Lubiak Tomasz Styp-Rekowski |
Automobilklub Morski | Fiat Seicento Sporting | 12 | 26 | 38 | ||||||||
21. | Rafał Hoffmann | Automobilklub Śląski | Fiat Seicento Sporting | 22 | 14 | 36 | ||||||||
22. | Adam Dzitko Paweł Młocek |
Automobilklub
Polski Automobilklub Łódzki |
Fiat Seicento Sporting | 26 | 9 | 35 | ||||||||
23. | Marcin Ślązok | Automobilklub Śląski | Fiat Seicento Sporting | 14 | 18 | 32 | ||||||||
24. | Paweł Mieszczański | Automobilklub Częstochowski | Fiat Seicento Sporting | 9 | 7 | 16 | ||||||||
25. | Marek Haczyk | Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting | 7 | 8 | 15 | ||||||||
Klasyfikacja promocyjna kierowców: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Paweł Dytko | Automobilklub Opolski | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 10 | 10 | 6 | 10 | 10 | 10 | 56 | ||||
2. | Damian Gielata | Almi Kania Belmeb - A. Krakowski | Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car | 6 | 6 | 10 | 6 | 28 | ||||||
3. | Michał Bębenek | Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski | Renault Clio Williams | 4 | 4 | 6 | 4 | 4 | 22 | |||||
4. | Łukasz Sztuka | Automobilklub Cieszyński | Skoda Felicia Kit
Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma |
3 | 10 | 2 | 15 | |||||||
5. | Piotr Starczukowski | Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 1 | 4 | 6 | 11 | |||||||
6. | Adam Wrocławski | Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye | 3 | 2 | 1 | 4 | 10 | ||||||
7. | Piotr Adamus | Automobilklub Krakowski | Peugeot 106 Rallye | 2 | 1 | 6 | 9 | |||||||
8. | Andrzej Spława-Neyman | Peugeot Snooker - Rzemieślnik | Peugeot 106 Rallye | 2 | 4 | 6 | ||||||||
9. | Michał Nowosiadły | Peugeot Sport Polska - A. Polski | Peugeot 106 Rallye | 3 | 3 | 6 | ||||||||
10. | Michał Uliarczyk | Automobilklub Śląski | Peugeot 306 S16 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
11. | Michał Gołębiowski | Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting | 3 | 3 | |||||||||
12. | Grzegorz Grzyb | Moto Hurt Ropczyce - Moto Car 93 | Fiat Seicento Sporting | 2 | 1 | 3 | ||||||||
13. | Krzysztof Dunat | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Fiat Seicento Sporting | 1 | 2 | 3 | ||||||||
14. | Maciej Woda | Automobilklub Polski | Fiat Seicento Sporting | 2 | 2 | |||||||||
15. | Wit Wawrzycki | Automobilklub Krakowski | Fiat Cinquecento Sporting | 1 | 1 | |||||||||
Klasyfikacja promocyjna pilotów: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Tomasz Dytko | Automobilklub Opolski | Mitsubishi Lancer RS Evo IV | 10 | 10 | 6 | 10 | 10 | 6 | 52 | ||||
2. | Maciej Baran | Almi Kania Belmeb - A. Krakowski | Seat Ibiza GTi 16V / Evo 2; Skoda Felicia Kit Car | 6 | 6 | 10 | 2 | 24 | ||||||
3. | Grzegorz Bębenek | Gama Bik-Bis Rally T. - A. Krakowski | Renault Clio Williams | 4 | 4 | 6 | 4 | 1 | 19 | |||||
4. | Grzegorz Dudek | A. Kędzierzyńsko-Kozielski | Audi S2 | 4 | 4 | 6 | 4 | 18 | ||||||
5. | Dariusz Burkat | Pennzoil / Excellent - A. Krakowski | Mitsubishi Lancer RS Evo III | 3 | 4 | 10 | 17 | |||||||
6. | Zbigniew Cieślar | Automobilklub Cieszyński | Skoda Felicia Kit
Car; Opel Astra GSi 16V; Ford Puma |
3 | 10 | 13 | ||||||||
7. | Jarosław Gieras | AMK Gliwice | Peugeot 106 Rallye | 2 | 3 | 2 | 7 | |||||||
8. | Piotr Wieczorek | Automobilklub Krakowski | Subaru Impreza WRX | 6 | 6 | |||||||||
9. | Przemysław Bosek | Automobilklub Krakowski | Peugeot 106 Rallye | 2 | 3 | 5 | ||||||||
10. | Bartosz Siodła | Nissan Mazur Motorsport - A. Sudecki | Nissan Micra | 1 | 3 | 4 | ||||||||
11. | Wojciech Sikora | Automobilklub Śląski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 2 | 3 | ||||||||
12. | Leszek Gontarz | Automobilklub Orski | Opel Astra GSi 16V | 3 | 3 | |||||||||
13. | Igor Tomasiak | Automobilklub Śląski | Peugeot 306 S16 | 3 | 3 | |||||||||
14. | Magdalena Zacharko | Automobilklub Krakowski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 2 | 3 | ||||||||
15. | Remigiusz Kasprzak | Automobilklub Sudecki | Subaru Impreza WRX | 2 | 2 | |||||||||
16. | Paweł Żak | Peugeot Snooker - A. Częstochowski | Peugeot 106 Rallye | 1 | 1 | |||||||||
17. | Przemysław Mazur | Automobilklub Krakowski | Fiat Seicento Sporting / Cinquecento Sporting | 1 | 1 | |||||||||
Klasyfikacja zespołów producentów: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Toyota | 10 | 10 | 10 | 30 | |||||||||
2. | Seat | 6 | 6 | 12 | ||||||||||
Klasyfikacja zespołów sponsorskich: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1. | Marlboro / Mobil 1 Rally Team | 10 | 10 | 10 | 10 | 40 | ||||||||
2. | Mobil 1 Rally Team | 6 | 6 | 6 | 10 | 6 | 34 | |||||||
3. | Nissan Mazur Motorsport | 4 | 2 | 2 | 3 | 6 | 17 | |||||||
4. | Wizja TV / Turning Point RT | 10 | 10 | |||||||||||
5. | Seat Sport Polska | 3 | 6 | 9 | ||||||||||
6. | Mobil 1 / Eurostal Rally Team | 4 | 4 | 8 | ||||||||||
7. | Sprandi Poland SA Rally Team | 4 | 4 | |||||||||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski |
Podział samochodów startujących w RSMP według
regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek
polepszających osiągi pojazdu. Do grupy A zaliczano też
pojazdy kategorii WRC (World Rally Cars). W samochodach tych
dopuszczano bardzo duże modyfikacje w stosunku do modelu
bazowego. Roczna produkcja samochodu WRC nie mogła być mniejsza
niż 20 egzemplarzy, z tym że model bazowy musiał być
produkowany w serii co najmniej 25 000 sztuk rocznie.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 2 500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu.
- Formuła 2 - Samochody gr. A lub N z napędem na jedną oś, o
pojemności skokowej silnika do 2000 cm3, bez
turbodoładowania. Do kategorii tej zaliczano też tzw. "kit
cars" - pojazdy oparte o grupę A (lecz z większym zakresem
dozwolonych modyfikacji) z napędem na jedną oś, o pojemności
skokowej silnika do 2000 cm3, bez turbodoładowania,
produkowane w ilości co najmniej 25 tysięcy egzemplarzy w
ciągu roku, zaś roczna produkcja silników danej wersji nie
mogła być mniejsza niż 2500. Producent miał obowiązek
przygotowania minimum 50 zestawów ("kitów")
pozwalających zamienić seryjny samochód w kit car.
Grupy A i N podzielone były na klasy:
- kl. A-8 - pow. 2000 cm3
- kl. A-7 - do 2000 cm3
- kl. A-6 - do 1600 cm3
- kl. A-5 - do 1400 cm3
- kl. N-4 - pow. 2000 cm3
- kl. N-3 - do 2000 cm3
- kl. N-2 - do 1600 cm3
- kl. N-1 - do 1150 cm3
Samochody z silnikami z doładowaniem klasyfikowane były z
wykorzystaniem współczynnika 1,7 przez który mnożona była
pojemność skokowa silnika.
Oprócz tego w RSMP istniały klasy markowe:
- kl. N-PP - Puchar Peugeota - samochody Peugeot 106 Rallye gr. N
- kl. N-PSS - Puchar Seicento Sporting - samochody Fiat Seicento
Sporting gr. N. Startować mogli zawodnicy do 30 roku życia.
Zawodnicy byli zobowiązani do uczestnictwa w co najmniej 4
eliminacjach RSMP.
Klasę stanowiło minimum 5 samochodów przyjętych na
badaniu kontrolnym BK1. W przypadku niespełnienia tego warunku
dozwolone było
przyłączenie do klasy wyższej, nawet niepełnej, aż do spełnienia warunku minimum 5
samochodów. Jeżeli skompletowanie którejkolwiek z klas według
powyższych warunków było
niemożliwe, zawodnicy, których dotyczy ta sytuacja nie byli
klasyfikowani w klasie.
Grupę N stanowi minimum 8 samochodów przyjętych na BK1.
Jeżeli w którymkolwiek z rajdów
nie została ogłoszona
klasyfikacja w którejkolwiek klasie, rundę taką traktowano jako nierozegraną dla danej klasy.
Klasyfikacje promocyjne:
W klasyfikacjach promocyjnych kierowców i pilotów
klasyfikowano zawodników urodzonych w roku 1969 i młodszych,
oraz którzy do tej pory nie zdobyli
żadnego tytułu mistrza lub wicemistrza RSMP.
Klasyfikacje zespołowe producentów i sponsorów:
W klasyfikacji zespołów
producentów zgłoszony mógł być zespół, który legitymował się
licencją sponsorską wydaną przez PZM ważną 1 rok kalendarzowy i którego wyłącznym
lub jednym z partnerów jest firma będąca producentem lub
oficjalnym importerem marki samochodowej na terenie RP. Każda z
takich firm może zgłosić tylko jeden zespół.
Zespół stanowił 1 - 2
samochody. Punkty do klasyfikacji zespołów producentów przyznawano tylko najwyżej sklasyfikowanej załodze
każdego zespołu w każdym rajdzie.
Klasyfikacja zespołów producentów prowadzona była w każdym rajdzie w wypadku zgłoszenia
minimum jednego takiego zespołu.
W klasyfikacji zespołów sponsorskich zgłoszony mógł
być zespół, który legitymował
się licencją sponsorską wydaną przez PZM ważną 1 rok
kalendarzowy.
Zespół stanowił 1 - 3 samochody. Punkty do klasyfikacji
zespołów sponsorskich przyznawano tylko najwyżej sklasyfikowanej załodze
każdego zespołu w każdym rajdzie.
Klasyfikacja zespołów sponsorskich w rajdzie prowadzono była, jeżeli w rajdzie wystartowały co najmniej 2 zgłoszone zespoły.
System punktacji:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 10
pierwszych miejsc według systemu: 20-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.
Dodatkowy punkt zdobywał kierowca, który wygrał największą
ilość OS-ów. W przypadku
uzyskania najlepszego czasu na OS-ie przez większą ilość zawodników (remis),
każdy z zawodników zostawał
uznany za zwycięzcę danego odcinka specjalnego. W przypadku równej ilości zwycięstw na
OS-ach, o przyznaniu dodatkowego punktu decydowała mniejsza ilość remisów, a jeżeli i to
kryterium nie da rezultatu, większa ilość miejsc drugich, trzecich, czwartych itd.
aż do skutku, a w ostateczności wyższa pozycja w klasyfikacji
generalnej rajdu.
Wgrupie N, F2, klasach, klasyfikacjach promocyjnych i
zespołowych, punkty przyznawano za 6 pierwszych miejsc według
systemu: 10-6-4-3-2-1.
W Pucharach Seicento Sporting i Peugeota punktacja obejmowała 25
pierwszych miejsc wg systemu: 50-42-37-34-32-30-28-26-24-22-20-18-16-14-12-10-9
itd.
Klasyfikacja na koniec sezonu RSMP:
We wszystkich klasyfikacjach indywidualnych RSMP, z wyjątkiem klasyfikacji promocyjnych, załogi
były klasyfikowane w
całości, tj. kierowca i pilot razem, jeżeli przez cały sezon
załoga startowała w tym samym składzie. W innym przypadku
tylko kierowca był objęty
klasyfikacją.
Klasa posiadanej licencji nie miała wpływu na klasyfikowanie zawodników,
ani na przyznawanie tytułów.
W każdej klasyfikacji rocznej RSMP sklasyfikowani byli tylko ci zawodnicy, którzy zostali sklasyfikowani
w minimum dwóch rajdach.
W grupie A, oraz klasach A-8 i N-4 nie prowadzono klasyfikacji
rocznej.
W klasyfikacjach indywidualnych i zespołowych liczone były punkty ze wszystkich rund minus jedna
najgorsza, a w klasach pucharowych liczono
punkty ze wszystkich rund.
W przypadku zdobycia równej ilości
punktów przez dwóch, lub więcej zawodników w którejkolwiek
klasyfikacji, dla ustalenia, który z zawodników zostanie sklasyfikowany na
wyższym miejscu stosowano
kolejno następujące kryteria:
- Wyższe miejsce w
klasyfikacji generalnej;
- Jeżeli kryterium to nie ma
zastosowania, lub jego
zastosowanie nie przyniesie rezultatu, na wyższym miejscu
sklasyfikowany będzie zawodnik, który miał większą ilość
pierwszych miejsc w poszczególnych rajdach;
- Jeżeli nadal nie będzie rozstrzygnięcia, brana pod uwagę
będzie większa ilość miejsc drugich, trzecich, czwartych itd.
aż do skutku;
- W przypadku gdyby wszystkie
podane wyżej kryteria nie dały rezultatu, na wyższej pozycji
zostanie sklasyfikowany zawodnik, który zajął wyższe miejsce w pierwszym
bezpośrednim pojedynku pomiędzy zawodnikami, których to
dotyczy lub w rajdzie, który odbył się wcześniej.
Zasady przyznawania tytułów mistrzowskich:
W klasyfikacji generalnej, gr. N i F2, bez względu na ilość sklasyfikowanych w
sezonie zawodników, przyznawano tytuły Mistrza
Polski, Wicemistrza
Polski i II Wicemistrza Polski.
W poszczególnych klasach, w zależności od ilości
sklasyfikowanych załóg, przyznawano tytuły:
- przy 5 - 7 sklasyfikowanych zawodnikach - Mistrz Polski
- przy 8 - 10 sklasyfikowanych zawodnikach - Mistrz Polski i
Wicemistrz Polski
- przy więcej niż 10
sklasyfikowanych zawodnikach - Mistrz Polski, Wicemistrz Polski i
II Wicemistrz Polski
Tytuły mistrzowskie w
klasyfikacji zespołów producentów nadawane były niezależnie
od ilości sklasyfikowanych zespołów:
- przy 1 sklasyfikowanym zespole - tytuł Mistrza Polski Marek
- przy 2 sklasyfikowanych
zespołach - tytuły Mistrza Polski i Wicemistrza Polski
- przy 3 i więcej sklasyfikowanych
zespołach - tytuły Mistrza Polski, Wicemistrza Polski i II
Wicemistrza Polski
Tytuły mistrzowskie w
klasyfikacji sponsorów nadawane
były pod warunkiem ogłoszenia
danej klasyfikacji zespołowej w minimum 3 rajdach (niezależnie
od ilości rozegranych) w zależności od ilości
sklasyfikowanych zespołów:
- 2 - 4 zespoły - tytuł Mistrza Polski
- 5 - 7 zespołów - tytuł
Mistrza Polski i Wicemistrza Polski
- powyżej 7 zespołów -
tytuły Mistrza Polski, Wicemistrza Polski i II Wicemistrza
Polski
Zwycięzcom klasyfikacji promocyjnych kierowców i pilotów
przyznawano Puchary PZM.
Zawodnik wykluczony za odstępstwa techniczne w dowolnym rajdzie nie mógł otrzymać tytułu mistrzowskiego w żadnej dyscyplinie podlegającej GKSS.
Źródła:
- Auto Sport 1999
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Mirek:)
- Regulamin RSMP 1999
- Sport 1999
- "Wielkie ściganie 1999" - Mirosław Rutkowski
<< RSMP 1998] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 2000 >>