<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1982

4-5.06.1982 1 eliminacja RSMP 7. Rajd Krakowski Lista
2-3.07.1982 2 eliminacja RSMP 1. Rajd Pokoju i Przyjaźni Lista
8-9.10.1982 3 eliminacja RSMP 30. Rajd Wisły Lista

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1982

Klasyfikacja generalna:

1 2 3  

1.

Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 25 25 21 71
2. Marian Bublewicz
Janusz Wojtyna
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Łódzki
Opel Kadett GT / E 21 21 25

67

3. Janusz Szerla FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 5 5 9

19

4. Bogdan Wozowicz
Witold Wozowicz
Automobilklub Śląski Ford Escort RS 2000 MK II 18   - 18
4. Tomasz Ciecierzyński
Ryszard Żyszkowski
OBRSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 - 18 - 18
4. Adam Polak OBRSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 -   18 18
7. Ryszard Granica
Tomasz Szczęsny
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Renault 5 Alpine 0 15 3 18
8. Stanisław Skrzynecki Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 0 12 6 18
9. Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Volkswagen Golf GTi 10 7 0 17
10. Mariusz Kostrzak
Witold Bogdański
GAMK Budowlani Gdańsk Polski Fiat 125p 1500 3 8 5 16
11. Ryszard Plucha OBRSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 15   - 15
11. Lesław Orski
Stanisław Hałasa
GAMK Budowlani Gdańsk Renault 5 Alpine 0 0 15 15
13. Jerzy Kobyliński Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 7 0 8 15
14. Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 4 9 0 13
15. Andrzej Białowąs
Wojciech Ondraczek
Automobilklub Śląski Łada 21011 1600 12   0 12
15. Andrzej Kleina
Krzysztof Gęborys
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GT / E 0   12 12
17. Ryszard Adamek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski
Automobilklub Beskidzki
Łada 1500 S 2 6 4 12
18. Stanisław Wyka
Karol Piekarski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Ford Escort RS 2000 - 10 - 10
18. Wiktor Polak Automobilklub Krakowski Talbot Sunbeam 1600 Ti 0   10 10
20. Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Łada 21011 9 1 0 10
21. Grzegorz Malinowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 0 2 7 9
22. Zbigniew Bieniewski
Maciej Furmankiewicz
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 8   - 8
23. Tadeusz Betlej
Piotr Wróbel
Automobilklub Krakowski Renault 5 TS 6 0 0 6
24. Tomasz Barański
Sławomir Wysmyk
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 650 0 4 2 6
25. Dariusz Poletyło
Bohdan Modliński
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 1 3 1 5
 

Grupa II klasa 9-15:

1 2 3  

1.

Marian Bublewicz
Janusz Wojtyna
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Łódzki
Opel Kadett GT / E 9 9 9

27

2. Bogdan Wozowicz
Witold Wozowicz
Automobilklub Śląski Ford Escort RS 2000 MK II 6   - 6
2. Tomasz Ciecierzyński
Ryszard Żyszkowski
OBRSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 - 6 - 6
2. Adam Polak OBRSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 -   6 6
5. Ryszard Plucha OBRSO - Automobilklub Warszawski Polonez 2000 4   - 4
5. Stanisław Wyka
Karol Piekarski
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Ford Escort RS 2000 - 4 - 4
5. Andrzej Kleina
Krzysztof Gęborys
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Kadett GT / E 0   4 4
 

Grupa II klasa 8:

1 2 3  

1.

Andrzej Koper
Włodzimierz Krzemiński
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 9 9 9 27
2. Ryszard Granica
Tomasz Szczęsny
Autoklub Rzemieślnik Warszawa
Automobilklub Warszawski
Renault 5 Alpine 0 6 4 10
3. Mirosław Krachulec
Marek Kusiak
Automobilklub Częstochowski Łada 21011 4 3 0 7
4. Andrzej Białowąs
Wojciech Ondraczek
Automobilklub Śląski Łada 21011 1600 6   0 6
4. Lesław Orski
Stanisław Hałasa
GAMK Budowlani Gdańsk Renault 5 Alpine 0 0 6 6
6. Paweł Przybylski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 2 4 0 6
7. Zbigniew Bieniewski
Maciej Furmankiewicz
Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 3   - 3
8. Wiesław Stec Automobilklub Lubelski Polski Fiat 125p 1500 0 2 0 2
9. Krzysztof Koronkiewicz
Ryszard Korga
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1500 - 1 - 1
 

Grupa II klasa 4-7:

1 2 3  

1.

Jerzy Poznański Automobilklub Podlaski Polski Fiat 125p 1300 6 9 6 21
2. Tadeusz Betlej
Piotr Wróbel
Automobilklub Krakowski Renault 5 TS 9 0 9 18
3. Krzysztof Adamski
Wiesław Gaik
Automobilklub Krakowski Zastava 1300; Zastava 1100p 3 6 4 13
4. Grzegorz Niśkiewicz
Krzysztof Płachciński
Automobilklub Łódzki Innocenti Mini 120 L 4   0 4
4. Dariusz Smoliński
Tadeusz Burkacki
Automobilklub Śląski Autobianchi A 112 Abarth - 4 - 4
6. Jerzy Szulc
Lech Wójcik
Automobilklub Łódzki Zastava 1100p 0 0 3 3
7. Andrzej Mielcarek
Małgorzata Kujawińska-Łasisz
Automobilklub Wielkopolski Zastava 1300 2   - 2
8. Leszek Ziemski
Andrzej Tarwacki
Automobilklub Gorzowski Polski Fiat 125p 1300 1   - 1
 

Grupa II klasa 1-3:

1 2 3  
1. Janusz Szerla FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 9 9 9 27
2. Tomasz Barański
Sławomir Wysmyk
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 126p 650 0 6 6 12
3. Robert Kępka
Jacek Biasion
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650 4 3 4 11
4. Bogusław Zymon
Zbigniew Baka
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 650 6   - 6
5. Tomasz Stawowczyk
Wojciech Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 650 0 4 0 4
6. Konstanty Kawardzis
Robert Salwa
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 650 1 2 1 4
7. Aleksander Jochymczyk
Michał Ćwiakowski
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650 3   - 3
7. Jerzy Panicz
Zygmunt Zalewski
Automobilklub Gorzowski Polski Fiat 126p 650 0   3 3
9. Krzysztof Knobloch
Arkadiusz Goryl
Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 650 2   0 2
9. Zygmunt Molin
Czesław Baranowski
Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 650 0   2 2
11. Marek Ryndak Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 126p 650 0 1 - 1
 

Grupa I klasa 8:

1 2 3  

1.

Andrzej Witkowicz
Marek Oziębło
Automobilklub Krakowski Volkswagen Golf GTi 9 4 0 13
2. Stanisław Skrzynecki Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 1 9 3 13
3. Jerzy Kobyliński Automobilklub Warszawski Renault 5 Alpine 6 0 6 12
4. Mariusz Kostrzak
Witold Bogdański
GAMK Budowlani Gdańsk Polski Fiat 125p 1500 4 6 2 12
5. Wiktor Polak Automobilklub Krakowski Talbot Sunbeam 1600 Ti 0   9 9
6. Ryszard Adamek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski
Automobilklub Beskidzki
Łada 1500 S 3 3 1 7
7. Grzegorz Malinowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 0 1 4 5
8. Dariusz Poletyło
Bohdan Modliński
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 1500 2 2 0 4
 

Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650:

1 2 3  

1.

Henryk Pinis
Adam Mazurek
Automobilklub Beskidzki
Automobilklub Śląski
Polski Fiat 126p 650 6 9 9 24
2. Andrzej Lubiak
Maciej Wisławski
FSM - Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 9 0 4 13
3. Krzysztof Winkowski
Paweł Grzegorczyk
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p 650 3 4 6 13
4. Jerzy Janik
Zdzisław Swaczyna
Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 650 4 3 0 7
5. Robert Gryczyński
Janusz Lorenz
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650 0 6 0 6
6. Janusz Makówka
Andrzej Szopiński
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 650 2   - 2
6. Krzysztof Sanecznik
Marian Nowak
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 650 - 2 0 2
 

Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600:

1 2 3  

1.

Krzysztof Łudzeń
Zbigniew Dziadkowiec
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 600 9 0 3 12
2. Piotr Ogrodzki
Stanisław Niwczyk
Automobilklub Cieszyński Polski Fiat 126p 600 6 1 0 7
3. Andrzej Iwaszkiewicz
Adam Przyborowski
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 600 4 0 - 4
 

Klasyfikacja zespołowa:

1 2 3  

1.

Automobilklub Krakowski       22
2. Automobilklub Warszawski       19
3. Autoklub Rzemieślnik Warszawa       10
4. Automobilklub Śląski       6
5. Automobilklub Łódzki       3
5. Automobilklub Dolnośląski       3

Podział samochodów startujących w RSMP na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla poszczególnych klas.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i 650 cm3.

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.


Źródła:
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Janusz Szymanek, Krzysztof Łudzeń, Mirek:), RC
- Motor 1982
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin


<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>