<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>
4-5.06.1982 | 1 eliminacja RSMP | 7. Rajd Krakowski | Lista |
2-3.07.1982 | 2 eliminacja RSMP | 1. Rajd Pokoju i Przyjaźni | Lista |
8-9.10.1982 | 3 eliminacja RSMP | 30. Rajd Wisły | Lista |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Andrzej Koper Włodzimierz Krzemiński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 25 | 25 | 21 | 71 |
2. | Marian Bublewicz Janusz Wojtyna |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Łódzki |
Opel Kadett GT / E | 21 | 21 | 25 | 67 |
3. | Janusz Szerla | FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 5 | 5 | 9 | 19 |
4. | Bogdan Wozowicz Witold Wozowicz |
Automobilklub Śląski | Ford Escort RS 2000 MK II | 18 | - | 18 | |
4. | Tomasz Ciecierzyński Ryszard Żyszkowski |
OBRSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | - | 18 | - | 18 |
4. | Adam Polak | OBRSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | - | 18 | 18 | |
7. | Ryszard Granica Tomasz Szczęsny |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Renault 5 Alpine | 0 | 15 | 3 | 18 |
8. | Stanisław Skrzynecki | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 0 | 12 | 6 | 18 |
9. | Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Volkswagen Golf GTi | 10 | 7 | 0 | 17 |
10. | Mariusz Kostrzak Witold Bogdański |
GAMK Budowlani Gdańsk | Polski Fiat 125p 1500 | 3 | 8 | 5 | 16 |
11. | Ryszard Plucha | OBRSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 15 | - | 15 | |
11. | Lesław Orski Stanisław Hałasa |
GAMK Budowlani Gdańsk | Renault 5 Alpine | 0 | 0 | 15 | 15 |
13. | Jerzy Kobyliński | Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 7 | 0 | 8 | 15 |
14. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 9 | 0 | 13 |
15. | Andrzej Białowąs Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | Łada 21011 1600 | 12 | 0 | 12 | |
15. | Andrzej Kleina Krzysztof Gęborys |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GT / E | 0 | 12 | 12 | |
17. | Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski Automobilklub Beskidzki |
Łada 1500 S | 2 | 6 | 4 | 12 |
18. | Stanisław Wyka Karol Piekarski |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Ford Escort RS 2000 | - | 10 | - | 10 |
18. | Wiktor Polak | Automobilklub Krakowski | Talbot Sunbeam 1600 Ti | 0 | 10 | 10 | |
20. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Łada 21011 | 9 | 1 | 0 | 10 |
21. | Grzegorz Malinowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 0 | 2 | 7 | 9 |
22. | Zbigniew Bieniewski Maciej Furmankiewicz |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 8 | - | 8 | |
23. | Tadeusz Betlej Piotr Wróbel |
Automobilklub Krakowski | Renault 5 TS | 6 | 0 | 0 | 6 |
24. | Tomasz Barański Sławomir Wysmyk |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 4 | 2 | 6 |
25. | Dariusz Poletyło Bohdan Modliński |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 1 | 3 | 1 | 5 |
Grupa II klasa 9-15: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Marian Bublewicz Janusz Wojtyna |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Łódzki |
Opel Kadett GT / E | 9 | 9 | 9 | 27 |
2. | Bogdan Wozowicz Witold Wozowicz |
Automobilklub Śląski | Ford Escort RS 2000 MK II | 6 | - | 6 | |
2. | Tomasz Ciecierzyński Ryszard Żyszkowski |
OBRSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | - | 6 | - | 6 |
2. | Adam Polak | OBRSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | - | 6 | 6 | |
5. | Ryszard Plucha | OBRSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | 4 | - | 4 | |
5. | Stanisław Wyka Karol Piekarski |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Ford Escort RS 2000 | - | 4 | - | 4 |
5. | Andrzej Kleina Krzysztof Gęborys |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Opel Kadett GT / E | 0 | 4 | 4 | |
Grupa II klasa 8: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Andrzej Koper Włodzimierz Krzemiński |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 9 | 9 | 9 | 27 |
2. | Ryszard Granica Tomasz Szczęsny |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa Automobilklub Warszawski |
Renault 5 Alpine | 0 | 6 | 4 | 10 |
3. | Mirosław Krachulec Marek Kusiak |
Automobilklub Częstochowski | Łada 21011 | 4 | 3 | 0 | 7 |
4. | Andrzej Białowąs Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | Łada 21011 1600 | 6 | 0 | 6 | |
4. | Lesław Orski Stanisław Hałasa |
GAMK Budowlani Gdańsk | Renault 5 Alpine | 0 | 0 | 6 | 6 |
6. | Paweł Przybylski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 2 | 4 | 0 | 6 |
7. | Zbigniew Bieniewski Maciej Furmankiewicz |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 3 | - | 3 | |
8. | Wiesław Stec | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 125p 1500 | 0 | 2 | 0 | 2 |
9. | Krzysztof Koronkiewicz Ryszard Korga |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1500 | - | 1 | - | 1 |
Grupa II klasa 4-7: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Jerzy Poznański | Automobilklub Podlaski | Polski Fiat 125p 1300 | 6 | 9 | 6 | 21 |
2. | Tadeusz Betlej Piotr Wróbel |
Automobilklub Krakowski | Renault 5 TS | 9 | 0 | 9 | 18 |
3. | Krzysztof Adamski Wiesław Gaik |
Automobilklub Krakowski | Zastava 1300; Zastava 1100p | 3 | 6 | 4 | 13 |
4. | Grzegorz Niśkiewicz Krzysztof Płachciński |
Automobilklub Łódzki | Innocenti Mini 120 L | 4 | 0 | 4 | |
4. | Dariusz Smoliński Tadeusz Burkacki |
Automobilklub Śląski | Autobianchi A 112 Abarth | - | 4 | - | 4 |
6. | Jerzy Szulc Lech Wójcik |
Automobilklub Łódzki | Zastava 1100p | 0 | 0 | 3 | 3 |
7. | Andrzej Mielcarek Małgorzata Kujawińska-Łasisz |
Automobilklub Wielkopolski | Zastava 1300 | 2 | - | 2 | |
8. | Leszek Ziemski Andrzej Tarwacki |
Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 125p 1300 | 1 | - | 1 | |
Grupa II klasa 1-3: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. | Janusz Szerla | FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 9 | 9 | 27 |
2. | Tomasz Barański Sławomir Wysmyk |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 6 | 6 | 12 |
3. | Robert Kępka Jacek Biasion |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 3 | 4 | 11 |
4. | Bogusław Zymon Zbigniew Baka |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 650 | 6 | - | 6 | |
5. | Tomasz Stawowczyk Wojciech Stawowczyk |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 4 | 0 | 4 |
6. | Konstanty Kawardzis Robert Salwa |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p 650 | 1 | 2 | 1 | 4 |
7. | Aleksander Jochymczyk Michał Ćwiakowski |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | - | 3 | |
7. | Jerzy Panicz Zygmunt Zalewski |
Automobilklub Gorzowski | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 3 | 3 | |
9. | Krzysztof Knobloch Arkadiusz Goryl |
Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p 650 | 2 | 0 | 2 | |
9. | Zygmunt Molin Czesław Baranowski |
Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 2 | 2 | |
11. | Marek Ryndak | Automobilklub Stomil Dębica | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 1 | - | 1 |
Grupa I klasa 8: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Andrzej Witkowicz Marek Oziębło |
Automobilklub Krakowski | Volkswagen Golf GTi | 9 | 4 | 0 | 13 |
2. | Stanisław Skrzynecki | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 1 | 9 | 3 | 13 |
3. | Jerzy Kobyliński | Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | 6 | 0 | 6 | 12 |
4. | Mariusz Kostrzak Witold Bogdański |
GAMK Budowlani Gdańsk | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 6 | 2 | 12 |
5. | Wiktor Polak | Automobilklub Krakowski | Talbot Sunbeam 1600 Ti | 0 | 9 | 9 | |
6. | Ryszard Adamek Jerzy Stopa |
Automobilklub Krakowski Automobilklub Beskidzki |
Łada 1500 S | 3 | 3 | 1 | 7 |
7. | Grzegorz Malinowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 0 | 1 | 4 | 5 |
8. | Dariusz Poletyło Bohdan Modliński |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | 2 | 2 | 0 | 4 |
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Henryk Pinis Adam Mazurek |
Automobilklub Beskidzki Automobilklub Śląski |
Polski Fiat 126p 650 | 6 | 9 | 9 | 24 |
2. | Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 9 | 0 | 4 | 13 |
3. | Krzysztof Winkowski Paweł Grzegorczyk |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 650 | 3 | 4 | 6 | 13 |
4. | Jerzy Janik Zdzisław Swaczyna |
Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 4 | 3 | 0 | 7 |
5. | Robert Gryczyński Janusz Lorenz |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | 0 | 6 | 0 | 6 |
6. | Janusz Makówka Andrzej Szopiński |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 650 | 2 | - | 2 | |
6. | Krzysztof Sanecznik Marian Nowak |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p 650 | - | 2 | 0 | 2 |
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Krzysztof Łudzeń Zbigniew Dziadkowiec |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 600 | 9 | 0 | 3 | 12 |
2. | Piotr Ogrodzki Stanisław Niwczyk |
Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 126p 600 | 6 | 1 | 0 | 7 |
3. | Andrzej Iwaszkiewicz Adam Przyborowski |
Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p 600 | 4 | 0 | - | 4 |
Klasyfikacja zespołowa: |
1 | 2 | 3 | ||||
1. |
Automobilklub Krakowski | 22 | |||||
2. | Automobilklub Warszawski | 19 | |||||
3. | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 10 | |||||
4. | Automobilklub Śląski | 6 | |||||
5. | Automobilklub Łódzki | 3 | |||||
5. | Automobilklub Dolnośląski | 3 |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
- klasa 14 - do 6000 cm3
- klasa 15 - powyżej 6000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich
Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i
650 cm3.
System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15
pierwszych miejsc według systemu: 25-21-18-15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
Punkty w klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc według
systemu: 9-6-4-3-2-1.
Źródła:
- Informator Rajdu Krokusy 1985
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Janusz Szymanek, Krzysztof Łudzeń, Mirek:),
RC
- Motor 1982
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< RSMP 1981] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1983 >>