<< NEWS RSMP 1978] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1980 >>
9-10.02.1979 | 1 eliminacja RSMP | 6. Rajd "Stomil" Rzeszowski |
19-20.04.1979 | 2 eliminacja RSMP | 4. Rajd Krakowski |
11-13.05.1979 | 3 eliminacja RSMP | 8. Rajd Elmot |
21-23.09.1979 | 4 eliminacja RSMP | 28. Rajd Wisły |
5-7.10.1979 | 5 eliminacja RSMP | 17. Rajd Warszawski |
Klasyfikacja generalna: | ||||
1. | Błażej
Krupa Piotr Mystkowski |
OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 Alpine | |
2. | Maciej Stawowiak | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | |
3. | Andrzej Koper | Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine; Polski Fiat 125p | |
Grupa IV: | ||||
1. |
Maciej Stawowiak | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polonez 2000 | |
Grupa II klasa 8: | ||||
1. | Błażej
Krupa Piotr Mystkowski |
OKS Stomil Olsztyn | Renault 5 Alpine | |
2. | Andrzej Koper Marek Pawłowski |
Automobilklub Warszawski | Renault 5 Alpine | |
3. | Andrzej Radecki | OKS Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p | |
Grupa II klasa 4-7: | ||||
1. | Wacław
Janowski Henryk Krakowczyk |
Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Sport SL; Zastava 1100 | |
2. | Piotr Stasiewicz | SGPiS Stomil | ||
Grupa II klasa 1-3: | ||||
1. | Tomasz
Barański Paweł Barański |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p | |
2. | Jerzy Kurczyński | Automobilklub Kielecki | ||
3. | ? | |||
4. | Andrzej Lubiak Maciej Wisławski |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | |
Grupa I klasa 8: | ||||
1. | Jerzy Kobyliński | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
2. | Janusz Siniarski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
3. | Ryszard
Granica Jerzy Werner |
Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 125p 1500 | |
Grupa I klasa 4-7: | ||||
1. | Andrzej
Witkowicz Marek Rompel |
Automobilklub Krakowski | Fiat 128 Coupe 3 porte | |
2. | Lech
Radkiewicz Krzysztof Rybak |
Automobilklub Dolnośląski | Fiat 128 Coupe 3 porte | 22 pkt. |
Sklasyfikowano 21 zawodników. | ||||
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 650: | ||||
1. | Janusz Szerla Jerzy Stopa |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | |
2. | Jerzy Tyrkiel | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p 650 | |
3. | Stanisław
Skrzynecki Jacek Glinicki |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 650 | |
Grupa I klasa Polski Fiat 126p 600: | ||||
1. | Henryk Pinis Barbara Szymańska |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 600 | |
2. | Krzysztof
Winkowski Krzysztof Szymczak |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 600 | |
3. | Marcin Zoll Andrzej Piątkowski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 126p 600 | |
Sklasyfikowano 19 zawodników. | ||||
Puchar "Motoru" | ||||
1. | Janusz Szerla Jerzy Stopa |
OBR FSM - Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p 650 | 42 pkt. |
1. | Tomasz
Barański Paweł Barański |
Automobilklub Łódzki | Polski Fiat 126p | 42 pkt. |
Klasyfikacja zespołów fabrycznych: | ||||
1. | OBR FSM | 33 pkt. |
||
2. | OBR FSO | 15 pkt. |
Podział samochodów startujących w RSMP na grupy
według regulaminów FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała
1000 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co
najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony
dla poszczególnych klas.
- Grupa III - Seryjne samochody GT.
Pojazdy co najmniej dwumiejscowe, produkowane w ilości co
najmniej 1000 sztuk w ciągu 12 miesięcy. Ograniczenia przerobek
i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 400 egzemplarzy w
ciągu 24 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Ciężar minimalny pojazdu został ograniczony dla
poszczególnych klas.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
Oprócz tego w RSMP istniały dwie markowe klasy dla Polskich
Fiatów 126p gr. I z silnikami o pojemności 600 cm3 i
650 cm3.
Żródła:
- Materiały: AdamT
- Motor 1979, 80
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- "Wielkie Ściganie 1996" - Mirosław Rutkowski
- "Współczesny sport samochodowy" - Jan A. Litwin
<< NEWS RSMP 1978] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1980 >>