<< RSMP 1974] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1976 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1975

29-30.04.1975 1 eliminacja RSMP 8. Rajd Kormoran Lista startowa
16-17.05.1975 2 eliminacja RSMP 19. Rajd Dolnośląski  
11-12.07.1975 3 eliminacja RSMP
25 eliminacja ERC
35. Rajd Polski (RSMP)
35. Rajd Polski (ERC)
Lista startowa
12-14.09.1975 4 eliminacja RSMP 25. Rajd Wisły Lista startowa
7-8.11.1975 5 eliminacja RSMP
R. międzynarodowy
13. Rajd Warszawski (RSMP)
13. R. Warszawski 1975 (klasyfikacja międzynarodowa)
Lista startowa

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1975

Puchar "Motoru": 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Radecki
Zygmunt Domagalski
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Trabant 601 9 9 9 0 9 36
2. Marian Bublewicz
Henryk Mieczaniec
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 9   9 9 9 36
3. Jerzy Landsberg
Marek Muszyński
Automobilklub Warszawski Renault 5 4 9 9 9 0 31
4. Zbigniew Bieniewski
Maciej Furmankiewicz
Automobilklub Warszawski Fiat 128 Sport 4   4 6 6 31?
4. Andrzej Lubiak Automobilklub Morski Trabant 601; Polski Fiat 126p 6   6 9 4 31?
6. Marek Oryński Automobilklub Krakowski Syrena 105 6 9 9 9 - 28?
7. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Renault 12 Gordini 9 9 - 9 0 27
7. Henryk Krakowczyk
Stefan Saliński
Automobilklub Dolnośląski Wartburg 353 - 9 0 9 9 27
7. Adam Masłowiec
Andrzej Białowąs
Automobilklub Śląski Polski Fiat 127p; Zastava 1100p 9 9 0 0 9 27
7. Witold Kołder
Tomasz Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Trabant 601 4   9 4 9 27?
 
Grupa II klasa 9-13: 1 2 3 4 5  
1. Włodzimierz Dominowski
Marek Pawłowski
Automobilklub Warszawski BMW 2002 Turbo 9 - 6 - 0 15
2. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Renault 17 Gordini - - 9 - - 9
 
Grupa II klasa 8: 1 2 3 4 5  
1. Błażej Krupa
Piotr Mystkowski
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn
Automobilklub Warszawski
Renault 12 Gordini 9 9 - 9 0 27
2. Janusz Książkiewicz
Józef Ważny
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo 6 4 0 4 3 21?
3. Dominik Mydlarski
Richard Bisanz
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 1500 - 6 3 2 4 18?
4. Tadeusz Dębowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo 4   1 6 6 17
5. Jerzy Dobrzański
Antoni Ryniak
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo; Polski Fiat 125p 1500 3 3 4 3 - 15?
6. Stanisław Ciecierski
Henryk Sarnowski
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1600 2   - - 2 2?
 

Grupa II klasa 7:

1 2 3 4 5  
1. Marian Bublewicz
Henryk Mieczaniec
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 9   9 9 9 36
2. Stefan Znamirowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300; Fiat 128 Sport Coupe 6 9 6 - - 18?
3. Andrzej Orłowski
Bogumił Targosz
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 3 6 3 1 - 14?
4. Janusz Dąbrowski Automobilklub Śląski Fiat 128 Sport SL -   - 6 6 12
5. Henryk Pineles Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 - 3 6 - - 9
6. Krystian Bielowski
Zdzisław Szafrański
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1300 4   0 2 - 6
6. Janusz Głąbiński
Henryk Mentel
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 - 4 2 0 - 6
8. Zbigniew Poniewski
Jan Staworzyński
Automobilklub Kielecki Polski Fiat 125p 1300 -   - - 4 4
 
Grupa II klasa 5-6: 1 2 3 4 5  
1. Henryk Krakowczyk
Stefan Saliński
Automobilklub Dolnośląski Wartburg 353 - 9 0 9 9 27
2. Janusz Litwicki
Andrzej Pasiński
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 127p -   9 0 6 19?
3. Ryszard Adamek
Andrzej Brzeziński
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 127p - 6 0 4 - 10
4. Marek Oryński
Krzysztof Białka
Automobilklub Krakowski Syrena 105 -   - - 4 6?
4. Krzysztof Wąsik
Henryk Wiatr
Automobilklub Śląski Fiat 127 -   - 6 - 6
6. Janusz Klecha Automobilklub Dolnośląski   -   - - - 4?
 
Grupa II klasa 3-4: 1 2 3 4 5  
1. Marek Oryński
Krzysztof Białka
Automobilklub Krakowski Syrena 105 6 9 9 9 - 28?
2. Jerzy Udziela Automobilklub Krakowski Syrena 105 3 6 0 3 - 12
3. Andrzej Feliks Automobilklub Krakowski Zastava 750 4   - 6 - 10
4. Andrzej Mordzewski Automobilklub Warszawski Fiat 850 Abarth 9   - - - 9
5. Janusz Wysoczyński Automobilklub Krakowski Syrena 105 - 6 0 - - 6
6. Wiesław Janusz Automobilklub Krakowski Syrena 105 3   - - - 3
 
Grupa II klasa 1-2: 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Radecki
Zygmunt Domagalski
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Trabant 601 9 9 9 0 9 36
2. Andrzej Lubiak Automobilklub Morski Trabant 601; Polski Fiat 126p 6   6 9 4 31?
3. Wiesław Cygan
Tomasz Jordan
Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p -   0 6 6 12
4. Włodzimierz Pawluczuk
Bogusław Sroczyński
Automobilklub Warszawski Trabant 601 4   - - - 4
 
Grupa I klasa 9-13: 1 2 3 4 5  
1. Andrzej Bielewicz
Tadeusz Hoppe
Automobilklub Warszawski BMW 2002 Tii Touring 0   4 9 0 22?
2. Andrzej Niewiadomski Automobilklub Warszawski BMW 2002 Tii -   6 6 4 16
3. Andrzej Skrzypek Automobilklub Krakowski BMW 2002 Ti 6 6 - - - 12
4. Zbigniew Zapędowski
Andrzej Szosland
Automobilklub Łódzki Polski Fiat 125p - 1 3 - 6 10
5. Maciej Sowiński
Tadeusz Przybysz
Automobilklub Łódzki BMW 2002 Tii 9   0 - - 9
5. Krzysztof Czarnecki
Hans Brith (S)
Automobilklub Krakowski Ford Escort 2000 RS - 9 - - - 9
5. Lelio Lattari
Franciszek Aromiński
Automobilklub Warszawski Alfa Romeo 2000 GTV -   9 - 9 9?
8. Janusz Kiljańczyk Automobilklub Warszawski BMW 2002 Tii -   6 - - 6
8. Wiesław Nicieja Automobilklub Krakowski BMW 2002 Ti 6   - - - 6
10. Henryk Ziemski
Stefan Osika
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn BMW 2002 Ti -   - - 3 3
 
Grupa I klasa 8: 1 2 3 4 5  
1. Jeremi Doria-Dernałowicz
Karol Łosiak
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 6 6 (1) 9 4 25
2. Marek Karczewski
Stanisław Brzozowski
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 9 9 3 - 6 24?
3. Włodzimierz Groblewski Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 -   9 4 9 22
4. Włodzimierz Markowski
Wiesław Grabarczyk
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn Polski Fiat 125p 1500 4 4 0 3 2 13
5. Jerzy Kobyliński
Ryszard Ryzel
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 2   6 6 3 9?
6. Tadeusz Maftyjewicz
Janusz Błaszkiewicz
Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 125p 1500 - 3 0 - - 3
6. Wojciech Noworyta Automobilklub Morski Polski Fiat 125p 1500 3   0 - 0 3
8. Ryszard Luciński
Krzysztof Kołtun
Automobilklub Warszawski BMW 1600 Ti -   - - 1 1
 
Grupa I klasa 7: 1 2 3 4 5  
1. Jerzy Landsberg
Marek Muszyński
Automobilklub Warszawski Renault 5 4 9 9 9 0 31
2. Ryszard Grychtoł
Wojciech Ondraczek
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 9   6 0 6 21
3. Czesław Zadygowicz Automobilklub Podlaski Dacia 1300 1   - - 9 13?
4. Krzysztof Różewski
Adam Zembrzuski
Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 1300 0 6 4 0 - 10
5. Janusz Dąbrowski Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300; Fiat 128 Sport SL 6   0 - - 9?
6. Jerzy Mentel Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1300 6   - - - 6
7. Roman Pulchny
Janusz Wysoczyński
Automobilklub Krakowski Fiat 124 -   - 4 - 4
7. Krzysztof Czarnecki
Wiktor Polak
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 -   - 0 4 4
9. Krzysztof Jurek
Jerzy Stopa
Automobilklub Krakowski   - 3 - - - 3
 
Grupa I klasa 5-6: 1 2 3 4 5  
1. Zbigniew Bieniewski
Maciej Furmankiewicz
Automobilklub Warszawski Fiat 128 Sport 4   4 6 6 31?
2. Adam Masłowiec
Andrzej Białowąs
Automobilklub Śląski Polski Fiat 127p; Zastava 1100p 9 9 0 0 9 27
3. Andrzej Świder
Stanisław Krystkiewicz
Automobilklub Śląski Polski Fiat 127p 6   6 9 0 21
4. Maciej Wisławski
Tadeusz Huziel
Automobilklub Warszawski Fiat 128 Sport -   - - 4 4
5. Andrzej Wodziński
Jan Wojciechowski
Automobilklub Warszawski DAF 66 Coupe 2 1 - - - 3
 
Grupa I klasa 1-2: 1 2 3 4 5  
1. Witold Kołder
Tomasz Stawowczyk
Automobilklub Krakowski Trabant 601 4   9 4 9 27?
2. Zbigniew Baranowski
Bogumił Baranowski
Automobilklub Śląski Trabant 601 6 4 6 6 0 22
3. Mieczysław Kleczek
Tadeusz Wąsik
Automobilklub Śląski Trabant 601 9   0 9 0 18
4. Jerzy Mazur Automobilklub Dolnośląski Trabant 601 2   3 1 3 16?
5. Marek Ryndak
Otto Tereszczak
Automobilklub Stomil Dębica Polski Fiat 126p 0 9 0 2 0 11
6. Andrzej Koper
Dariusz Szarejko
Automobilklub Warszawski Polski Fiat 126p -   - - 9 6?
7. Paweł Noakowski
Krzysztof Martynowski
Automobilklub Śląski Trabant 601 -   - - 4 4
8. Kazimierz Kolinka
Wincenty Zbierkowski
Automobilklub Łódzki Trabant 601 -   0 0 2 2
9. Jarosław Frankowicz
Marek Frankowicz
Automobilklub Morski Polski Fiat 126p 600 1   2 0 1 1?

Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 100 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w ilości co najmniej 100 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 50 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
- Grupa V - Samochody sportowe. Pojazdy grup II i IV, w których modyfikacje przekroczyły granice określone przepisami tych grup. Do grupy V zaliczano też prototypy sportowe budowane wyłącznie z przeznaczeniem do wyścigów.

Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3

Punktacja RSMP:
Punkty do klasyfikacji RSMP przyznawano w klasach za 6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1.

Puchar "Motoru":
Punkty w Pucharze przyznawano sześciu najlepszym załogom w poszczególnych klasach według klucza: 9-6-4-3-2-1. Zawodnikom zaliczano 4 najlepsze wyniki. W przypadu równej ilości punktów o kolejności decydowały kolejno:
- większa ilość punktów ze wszystkich eliminacji
- większa ilość sklasyfikowanych w danej klasie w końcowej klasyfikacji
- mniejsza pojemność silnika


Źródła:
- Dziennik Polski 1975
- ewrc-results.com
- Gazeta Olsztyńska 1975
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Januszsz, Kaczmarek (kwa-kwa), Krzysztof Łudzeń, Mateusz Zaremba, Mirek:), Ryszard Żyszkowski, Szymon Janik
- Motor 1975
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1975
- Regulamin Rajdu Dolnośląskiego 1975
- Słowo Powszechne 1975
- Sportowiec 1975
- Tempo 1975
- Życie Warszawy 1975


<< RSMP 1974] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1976 >>