<< RSMP 1973] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1975 >>
26-27.04.1974 | 1 eliminacja RSMP | 7. Rajd Kormoran | |
17-19.05.1974 | 2 eliminacja RSMP | 18. Rajd Dolnośląski | Lista startowa |
12-13.07.1974 | 3 eliminacja RSMP | 34. Rajd Polski | Lista stratowa |
20-22.09.1974 | 4 eliminacja RSMP | 24. Rajd Wisły | |
15-16.11.1974 | 5 eliminacja RSMP | 12. Rajd Warszawski | Lista startowa |
Puchar "Motoru": |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Lelio Lattari Marek Szramowski |
Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo 2000 GTV | 9 | 9 | 9 | 9 | (9) | 36 |
2. | Albin Śliski Krzysztof Szaykowski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | (6) | 9 | 9 | 9 | 9 | 36 |
3. | Adam Masłowiec Krzysztof Piotrowski |
Automobilklub Śląski | Syrena 105 | 9 | 9 | - | 9 | 9 | 36 |
Grupa II klasa 9-13: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Janusz Wojtyna | Automobilklub Stomil Dębica | Ford Capri 3000 GXL; BMW 2002 Alpina | 9 | 9 | 9 | - | - | 27 |
Grupa II klasa 8: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Błażej Krupa Jerzy Landsberg |
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn | Renault R 12 Gordini; Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 9 | 9 | 9 | - | 33 |
2. | Andrzej Jaroszewicz | OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1600 Monte Carlo / 1800 Acropolis | 9 | 6 | - | 6 | - | 21 |
Grupa II klasa 7: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Albin Śliski Krzysztof Szaykowski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 6 | 9 | 9 | (3) | 9 | 33 |
2. | Janusz Głąbiński Henryk Kłoda |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 9 | 6 | 6 | - | 6 | 27 |
3. | Bogusław Grum | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1300 | - | 4 | 4 | 2 | 4 | 14 |
4. | Zenon Charoński | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 125p 1300 | - | - | 4 | 2 | 4 | 10 |
Grupa II klasa 5-6: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Wartburg 353 | 6 | (6) | 9 | 9 | 9 | 33 |
2. | Wacław Janowski Henryk Krakowczyk |
Automobilklub Dolnośląski | Wartburg 353 | 9 | 9 | 4 | (4) | 6 | 28 |
3. | Kazimierz Jaromin | Automobilklub Krakowski | Skoda 110 L | - | 4 | 6 | 3 | - | 13 |
4. | Maciej Wisławski | Automobilklub Morski | Wartburg 353 | - | - | 3 | 0 | 9 | 12 |
5. | Henryk Podsiedlik | Automobilklub Morski | Wartburg 353 | - | 3 | 3 | 0 | - | 6 |
Grupa I-II klasa 3-4: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Adam Masłowiec Krzysztof Piotrowski |
Automobilklub Śląski | Syrena 105 | 9 | 9 | - | 9 | 9 | 36 |
2. | Marek Ryndak | Automobilklub Stomil Dębica | Syrena 104; Syrena 105 | 6 | 4 | 9 | (3) | 6 | 25 |
3. | Zbigniew Baran Jan Wodnicki |
Automobilklub Krakowski | Syrena 104 | 4 | 6 | 6 | 4 | - | 20 |
4. | Czesław Gawlak | Automobilklub Stomil Dębica | Syrena 104; Syrena 105 | 6 | 4 | 9 | - | - | 19 |
Grupa II klasa 1-2: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Andrzej Lubiak Marek Szczepaniak |
Automobilklub Morski | Trabant 601 | 6 | 9 | 9 | 9 | (6) | 33 |
2. | Andrzej Radecki Zygmunt Domagalski |
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn | Trabant 601 | - | 4 | 6 | 6 | 9 | 25 |
3. | Zbigniew Bieniewski | Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | 4 | 1 | - | 3 | - | 8 |
4. | Stanisław Fiedor | Automobilklub Krakowski | Trabant 601 | 2 | 2 | - | - | 4 | 8 |
Grupa I klasa 9-13: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Lelio Lattari Marek Szramowski |
Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo 2000 GTV | 9 | 9 | 9 | 9 | (9) | 36 |
2. | Zygmunt Chełstowski | Automobilklub Wielkopolski | Volvo 144S | 4 | 4 | 6 | 6 | (4) | 20 |
3. | Henryk Ziemski Wiesław Grabarczyk |
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn | BMW 2002 Ti | - | 6 | - | 4 | 6 | 16 |
4. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Volvo 144S | 4 | 4 | 6 | - | - | 14 |
Grupa I klasa 8: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Tomasz Ciecierzyński Piotr Mystkowski |
OBR FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 | - | 9 | 9 | - | 27 |
2. | Jerzy Kobyliński Daniel Frenkler |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 | 9 | 3 | 6 | - | 24 |
3. | Janusz Książkiewicz Józef Ważny |
Auto Moto Klub Stomil Olsztyn | Polski Fiat 125p 1500 | 4 | 6 | 6 | - | 3 | 19 |
4. | Marek Karczewski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 3 | (3) | 4 | 4 | 4 | 15 |
5. | Karol Łosiak Jeremi Doria-Dernałowicz |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 2 | 2 | 2 | 3 | 0 | 9 |
Grupa I klasa 7: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Krystian Bielowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 6 | 9 | - | 9 | - | 24 |
2. | Ryszard Grychtoł Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 4 | - | - | 6 | 9 | 19 |
3. | Franciszek Aromiński | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 3 | 6 | - | 4 | - | 13 |
Grupa I klasa 5-6: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. |
Zbigniew Eysmont Marek Pawłowski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 127p | 9 | 9 | 6 | 1 | - | 25 |
2. | Marek Rompel Andrzej Witkowicz |
Automobilklub Krakowski | Wartburg 353 | 4 | 6 | 4 | (2) | 9 | 23 |
3. | Andrzej Świder | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 127p | - | - | 9 | 6 | 6 | 21 |
4. | Antoni Wloka | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 127p | 6 | 4 | 9 | 0 | - | 19 |
5. | Jan Szewczyk | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 127p | 6 | 4 | 3 | 0 | 4 | 17 |
Grupa I klasa 1-2: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. | Zbigniew Baranowski Bogumił Baranowski |
Automobilklub Śląski | Trabant 601 | 6 | 6 | (2) | 9 | 9 | 30 |
2. | Alojzy Orawiec | Automobilklub Śląski | Trabant 601 | - | 9 | 9 | 4 | - | 22 |
3. | Andrzej Grzegorzek | Automobilklub Śląski | Trabant 601 | 4 | 4 | - | 6 | 4 | 18 |
4. | Damian Jona | Automobilklub Śląski | Trabant 601 | 4 | - | - | 6 | 4 | 14 |
5. | Marek Sikora | Automobilklub Kielecki | Polski Fiat 126p | 2 | - | 4 | 1 | - | 7 |
Klasyfikacja zespołowa: |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1. |
Automobilklub Warszawski I | 9 | 6 | 9 | 6 | 4 | 34 | ||
2. |
Automobilklub Śląski I | 4 | 3 | 9 | 9 | 25 | |||
3. |
Automobilklub Warszawski II | 3 | 9 | 6 | 18 | ||||
4. |
Auto-Moto-Klub Stomil Olsztyn | 4 | 4 | 4 | 6 | 18 | |||
5. |
Automobilklub Śląski II | 6 | 2 | 8 | |||||
6. |
Automobilklub Stomil Dębica | 1 | 1 | ||||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z
regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700
cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4
miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 100 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika
przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał
mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w
ilości co najmniej 100 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej
dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak
w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było
wyprodukowanie co najmniej 50 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od pojemności
skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
System punktacji w RSMP:
Punkty do RSMP w poszczególnych klasach przyznawano za
6 pierwszych miejsc według systemu: 9-6-4-3-2-1. Zawodnikom
zaliczano 4 najlepsze wyniki. Klasę stanowiły co najmniej 3
samochody.
Puchar "Motoru":
Punkty w Pucharze przyznawano sześciu najlepszym załogom za
miejsca w klasie według klucza: 9-6-4-3-2-1. Zawodnikom
zaliczano 4 najlepsze wyniki. W przypadu równej ilości punktów
o kolejności decydowały kolejno:
- większa ilość punktów ze wszystkich eliminacji
- większa ilość sklasyfikowanych w danej klasie w końcowej
klasyfikacji
- mniejsza pojemność silnika
Źródła:
- Dziennik Ludowy 1974
- ewrc-results.com
- Gazeta Krakowska 1976
- Gazeta Olsztyńska 1974
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Informator Zarządu Głównego PZMot
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Januszsz,
Kaczmarek
(kwa-kwa), Ryszard Żyszkowski, Szymon Janik
- Motor 1974
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1974, 75
- Słowo Polskie 1974
- Sport 1974
- Sztandar Młodych 1974
- Tempo 1974, 75
- Trybuna Ludu 1974
- XXXIV Rajd Polski. Klasyfikacja
<< RSMP 1973] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1975 >>