<< RSMP 1970] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1972 >>
5-6.03.1971 | 1 eliminacja RSMP | 4. Rajd Mazurski | Lista |
14-16.05.1971 | 2 eliminacja RSMP | 15. Rajd Dolnośląski | Lista |
15-17.07.1971 | 11 eliminacja ERC 2 eliminacja PPiP 3 eliminacja RSMP |
31.
Rajd Polski (ERC) 31. Rajd Polski (PPiP) 31. Rajd Polski (RSMP) |
Lista |
17-19.09.1971 | 4 eliminacja RSMP | 21. Rajd Wiślański | Lista |
5-7.11.1971 | 5 eliminacja RSMP | 9. Rajd Warszawski | Lista |
Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): | ||||
1. | Sobiesław Zasada Ewa Zasada |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500; BMW 2002 Ti | 16 pkt. |
2. | Włodzimierz Markowski | Automobilklub Warszawski | Porsche 912; Polski Fiat 125p 1500 | 15 pkt. |
3. | Marek Varisella | FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 13 pkt. |
4. | Ryszard Nowicki Wojciech Schramm |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 10 pkt. |
5. | Krzysztof Komornicki Błażej Krupa |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 8 pkt. |
5. | Maciej Stawowiak Dominik Mydlarski |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 8 pkt. |
5. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW 2002 Ti | 8 pkt. |
8. | Włodzimierz Groblewski Janusz Książkiewicz |
Automobilklub Morski | Polski Fiat 125p 1500 | 6 pkt. |
8. | Lelio Lattari | Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo GTV; Ford Capri | 6 pkt. |
10. | Wiesław Mrówczyński Bronisław Czekała |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 4 pkt. |
10. | Andrzej Jaroszewicz Tomasz Ciecierzyński |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 4 pkt. |
Klasa 9-13 (do 5000 cm3): |
||||
1. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW 2002 Ti | 22 pkt. |
2. | Mario Graziani | Automobilklub Morski | Alfa Romeo GTV | 18 pkt. |
Klasa 8 (do 1600 cm3): | ||||
1. |
Andrzej Jaroszewicz Tomasz Ciecierzyński |
Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 14 pkt. |
1. |
Błażej Krupa | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 14 pkt. |
1. |
Ryszard Nowicki Wojciech Schramm |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 14 pkt. |
4. |
Wiesław Mrówczyński | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 13 pkt. |
5. |
Robert Mucha | FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | |
Klasa 7 (do 1300 cm3): | ||||
1. | Marek Varisella | FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 24 pkt. |
2. | Mieczysław Urtnowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1300 | 20 pkt. |
3. | Ryszard Grychtoł Wojciech Ondraczek |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1300 | 12 pkt. |
Klasa 5-6 (do 1150 cm3): | ||||
1. | Henryk Mandera | Automobilklub Śląski | Wartburg 353 | 24 pkt. |
2. | Ryszard Pawlitka | Automobilklub Warszawski | Fiat 850 Sport Coupe | 16 pkt. |
3. |
Andrzej Nytko | Automobilklub Krakowski | Fiat 850 Sport Coupe | 16 pkt. |
Klasa 3-4 (do 850
cm3): (przyznano tylko tytuł wicemistrzowski) |
||||
1. | Adam Masłowiec Konrad Rutkowski |
Automobilklub Śląski | Syrena 104 | 24 pkt. |
2. | Kazimierz Jaromin | Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 20 pkt. |
3. |
Jerzy Borowicz | Automobilklub Dolnośląski | Steyr Puch 650 | |
Klasa 1-2 (do 600 cm3): | ||||
1. | Zdzisław Łagan Karol Piekarski |
Automobilklub Kielecki Automobilklub Warszawski |
Trabant 601 | 24 pkt. |
2. | Marek Trzaskowski | Automobilklub Warszawski | Trabant 601 | 16 pkt. |
3. |
Maciej Jasiński Joanna Jasińska |
Automobilklub Warszawski | Honda N 600 | |
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z
regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700
cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4
miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika
przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał
mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT
produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w roku. Pojazdy co
najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie
same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w
ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Grupy podzielone były na klasy w zależności od
pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - do 500 cm3
- klasa 2 - do 600 cm3
- klasa 3 - do 700 cm3
- klasa 4 - do 850 cm3
- klasa 5 - do 1000 cm3
- klasa 6 - do 1150 cm3
- klasa 7 - do 1300 cm3
- klasa 8 - do 1600 cm3
- klasa 9 - do 2000 cm3
- klasa 10 - do 2500 cm3
- klasa 11 - do 3000 cm3
- klasa 12 - do 4000 cm3
- klasa 13 - do 5000 cm3
W RSMP, w klasach zdobywać punkty mogły tylko pojazdy grup I i
II. Samochody gr. III i IV mogły zdobywać punkty tylko w
klasyfikacji generalnej.
System punktacji RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej (Puchar "Motoru") oraz
w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc
według systemu: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej punktacji zaliczano
zawodnikom 3 najlepsze wyniki. Warunkiem sklasyfikowania był
udział w co najmniej dwóch eliminacjach. Klasę stanowiły
minimum 3 samochody.
Źródło:
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: Grzegorz Chyła (Rajd Polski), JoannaS, Kaczmarek
(kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:), Ryszard
Żyszkowski, Szymon Janik
- Motor 1971
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1971
<< RSMP 1970] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1972 >>