<< RSMP 1969] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1971 >>
24-26.04.1970 | 1 eliminacja RSMP | 3. Rajd 1001 Jezior | Lista startowa |
22-24.05.1970 | 2 eliminacja RSMP | 14. Rajd Dolnośląski | |
16-19.07.1970 | 3 eliminacja RSMP | 30. Rajd Polski | Lista startowa |
18-19.09.1970 | 4 eliminacja RSMP | 20. Rajd Wiślański | |
7-8.11.1970 | 5 eliminacja RSMP | 8. Rajd Warszawski |
Klasa 6 (powyżej 1600 cm3): | ||||
1. | Marian Bień | Automobilklub Krakowski | Porsche 911 | 22 pkt. |
2. | Janusz Wojtyna | Automobilklub Łódzki | BMW 2002 | |
Klasa 5 (do 1600 cm3): | ||||
1. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 22 pkt. |
2. | Włodzimierz Markowski | Automobilklub Olsztyński | Porsche 912 | |
Klasa 4 (do 1300 cm3): | ||||
1. | Ryszard Nowicki | Automobilklub Krakowski | Renault 8 Gordini | 22 pkt. |
2. | Krzysztof Komornicki Lech Jaworowicz |
Automobilklub Warszawski | Renault Alpine A 110 | |
Klasa 3 (do 1000 cm3): | ||||
1. | Andrzej Kuśmierek | AZS Poznań | NSU 1000 | 22 pkt. |
2. | Karol Rimler | Automobilklub Łódzki | NSU 1000; Fiat 850 Sport Coupe | |
Klasa 2 (do 850 cm3): | ||||
1. |
Konrad Rutkowski Adam Masłowiec |
Automobilklub Śląski | Syrena 104 | 22 pkt. |
1. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 104 | 22 pkt. |
3. | Marian
Skrzypek Wiesław Nicieja |
Automobilklub Krakowski | Zastava 750; Fiat 850 | |
Klasa 1 (do 600 cm3): | ||||
1. | Jerzy Bachtin Andrzej Gieysztor |
Automobilklub Olsztyński Automobilklub Warszawski |
Trabant 601 | 24 pkt. |
2. | Maciej Jasiński Joanna Jasińska |
Automobilklub Warszawski | Honda N 600 | |
Puchar "Motoru" (samochody polskiej produkcji): | ||||
1. | Adam Masłowiec Konrad Rutkowski |
Automobilklub Śląski | Syrena 104 | 22 pkt. |
2. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 22 pkt. |
3. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 104 | 14 pkt. |
4. | Robert Mucha | FSO - Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 14 pkt. |
5. | Mieczysław Sochacki Zenon Leszczuk |
FSO - Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1500 | 13 pkt. |
6. | Tomasz Pułczyński Marek Kopczyński |
FSO - Automobilklub Warszawski | Syrena 104 | 11 pkt. |
7. | Aleksander Oczkowski Mieczysław Spychalski |
Automobilklub Śląski | Polski Fiat 125p 1500 | 11 pkt. |
8. | Andrzej Gieysztor | Automobilklub Warszawski | Polski Fiat 125p 1500 | 9 pkt. |
9. | Edmund Oprocha Zbigniew Kołaczkowski |
Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p 1300 | 9 pkt. |
10. | Ryszard Kopczyk | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 125p 1500 | 8 pkt. |
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Automobilklub Warszawski |
Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z
regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy.
Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie
osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700
cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4
miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane
musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12
miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających
osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika
przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał
mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT
produkowane w ilości co najmniej 3000 sztuk w roku. Pojazdy co
najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie
same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem
homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w
ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Samochody grup I, II, III i IV podzielone były na klasy
według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III i IV do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III i IV powyżej 1600 cm3
Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. W RSMP
samochody grup I, II i III podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3
Samochody grupy IV nie mogły zdobywać punktów do RSMP.
System punktacji w RSMP:
Punkty w klasach i w Pucharze "Motoru" przyznawano za 6
pierwszych miejsc według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej
punktacji zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki. Warunkiem
sklasyfikowania był udział w co najmniej dwóch eliminacjach.
W przypadku uzyskania przez kilku zawodników równej ilości
punktów w klasyfikacji rocznej o kolejności decydowała:
1) większa ilość lepszych miejsc
2) większa ilość lepszych miejsc w bezpośrednich spotkaniach
3) w razie dalszej równości - ex aequo
W Pucharze "Motoru" klasyfikowane były załogi startujące samochodami polskiej produkcji.
Źródła:
- III Ogólnopolski Samochodowy Rajd 1001 Jezior w Olsztynie
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: AdamT, Andre
Oliveira, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz
Chmielewski, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), JoannaS,
Kaczmarek
(kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:), Ryszard
Żyszkowski, Szymon Janik
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1970
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
<< RSMP 1969] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1971 >>