<< RSMP 1969] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1971 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1970

24-26.04.1970 1 eliminacja RSMP 3. Rajd 1001 Jezior Lista startowa
22-24.05.1970 2 eliminacja RSMP 14. Rajd Dolnośląski  
16-19.07.1970 3 eliminacja RSMP 30. Rajd Polski Lista startowa
18-19.09.1970 4 eliminacja RSMP 20. Rajd Wiślański  
7-8.11.1970 5 eliminacja RSMP 8. Rajd Warszawski  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1970

Klasa 6 (powyżej 1600 cm3):
1. Marian Bień Automobilklub Krakowski Porsche 911 22 pkt.
2. Janusz Wojtyna Automobilklub Łódzki BMW 2002  
 
Klasa 5 (do 1600 cm3):
1. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 22 pkt.
2. Włodzimierz Markowski Automobilklub Olsztyński Porsche 912  
 
Klasa 4 (do 1300 cm3):
1. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski Renault 8 Gordini 22 pkt.
2. Krzysztof Komornicki
Lech Jaworowicz
Automobilklub Warszawski Renault Alpine A 110  
 
Klasa 3 (do 1000 cm3):
1. Andrzej Kuśmierek AZS Poznań NSU 1000 22 pkt.
2. Karol Rimler Automobilklub Łódzki NSU 1000; Fiat 850 Sport Coupe  
 
Klasa 2 (do 850 cm3):

1.

Konrad Rutkowski
Adam Masłowiec
Automobilklub Śląski Syrena 104 22 pkt.
1. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 104 22 pkt.
3. Marian Skrzypek
Wiesław Nicieja
Automobilklub Krakowski Zastava 750; Fiat 850  
 
Klasa 1 (do 600 cm3):
1. Jerzy Bachtin
Andrzej Gieysztor
Automobilklub Olsztyński
Automobilklub Warszawski
Trabant 601 24 pkt.
2. Maciej Jasiński
Joanna Jasińska
Automobilklub Warszawski Honda N 600  
 
Puchar "Motoru" (samochody polskiej produkcji):
1. Adam Masłowiec
Konrad Rutkowski
Automobilklub Śląski Syrena 104 22 pkt.
2. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 22 pkt.
3. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 104 14 pkt.
4. Robert Mucha FSO - Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 14 pkt.
5. Mieczysław Sochacki
Zenon Leszczuk
FSO - Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1500 13 pkt.
6. Tomasz Pułczyński
Marek Kopczyński
FSO - Automobilklub Warszawski Syrena 104 11 pkt.
7. Aleksander Oczkowski
Mieczysław Spychalski
Automobilklub Śląski Polski Fiat 125p 1500 11 pkt.
8. Andrzej Gieysztor Automobilklub Warszawski Polski Fiat 125p 1500 9 pkt.
9. Edmund Oprocha
Zbigniew Kołaczkowski
Automobilklub Krakowski Polski Fiat 125p 1300 9 pkt.
10. Ryszard Kopczyk Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 125p 1500 8 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Warszawski  

Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - Seryjne samochody turystyczne. Produkowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu. Jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa II - Specjalne samochody turystyczne. Wyprodukowane musiały być w ilości co najmniej 1000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolony duży zakres przeróbek poprawiających osiągi pojazdu. Tak jak w grupie I, jeśli pojemność silnika przekraczała 700 cm3, samochód tej grupy musiał mieć co najmniej 4 miejsca.
- Grupa III - Seryjne samochody GT produkowane w ilości co najmniej 3000 sztuk w roku. Pojazdy co najmniej dwumiejscowe. Ograniczenia przerobek i modyfikacji takie same jak w grupie I.
- Grupa IV - Specjalne samochody GT. Warunkiem homologacji było wyprodukowanie co najmniej 500 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy. Dozwolone przeróbki takie jak w grupie II.
Samochody grup I, II, III i IV podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III i IV do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III i IV powyżej 1600 cm3

Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. W RSMP samochody grup I, II i III podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3
Samochody grupy IV nie mogły zdobywać punktów do RSMP.

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasach i w Pucharze "Motoru" przyznawano za 6 pierwszych miejsc według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej punktacji zaliczano zawodnikom 3 najlepsze wyniki. Warunkiem sklasyfikowania był udział w co najmniej dwóch eliminacjach.
W przypadku uzyskania przez kilku zawodników równej ilości punktów w klasyfikacji rocznej o kolejności decydowała:
1) większa ilość lepszych miejsc
2) większa ilość lepszych miejsc w bezpośrednich spotkaniach
3) w razie dalszej równości - ex aequo

W Pucharze "Motoru" klasyfikowane były załogi startujące samochodami polskiej produkcji.


Źródła:
- III Ogólnopolski Samochodowy Rajd 1001 Jezior w Olsztynie
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: AdamT, Andre Oliveira, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chmielewski, Grzegorz Chyła (Rajd Polski), JoannaS, Kaczmarek (kwa-kwa), Łukasz Nytko, Mirek:), Ryszard Żyszkowski, Szymon Janik
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1970
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970


<< RSMP 1969] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1971 >>