<< RSMP 1968] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1970 >>
18-20.04.1969 | 1 eliminacja RSMP | 2. Rajd 1001 Jezior | |
23-25.05.1969 | 2 eliminacja RSMP | 13. Rajd Dolnośląski | |
17-19.07.1969 | 3 eliminacja RSMP | 29. Rajd Polski | Lista startowa |
12-14.09.1969 | 4 eliminacja RSMP | 19. Rajd Wisły |
Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Ryszard Nowicki Marian Bień |
Automobilklub Krakowski | Renault 8 Gordini | 9 | 14 | 14 | 14 | 51 |
2. | Sobiesław Zasada Ewa Zasada |
Automobilklub Krakowski | Porsche 911 S | 15 | 15 | 15 | 45 | |
3. | Andrzej Komorowski | Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | 13 | 9 | 13 | 5 | 40 |
4. | Longin Bielak | Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | 13 | 9 | 13 | 35 | |
5. | Adam Smorawiński Andrzej Zembrzuski |
Automobilklub Wielkopolski | BMW 1600 Ti | 14 | 13 | 5 | 32 | |
6. | Janusz Bronikowski Mieczysław Urtnowski |
Automobilklub Warszawski | NSU 1000 C | 4 | 7 | 6 | 10 | 27 |
7. | Błażej Krupa | Automobilklub Warszawski | Fiat 124 Sport Coupe | 12 | 12 | 24 | ||
8. | Ryszard Żyszkowski Piotr Mystkowski |
Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo | 11 | 2 | 10 | 23 | |
9. | Andrzej Wojciechowski Konrad Kertyński |
Automobilklub Dolnośląski | NSU Prinz TT, Renault 8 Gordini | 10 | 12 | 22 | ||
10. | Maciej Jasiński Joanna Jasińska |
Automobilklub Warszawski | Honda N 600 | 5 | 5 | 7 | 17 | |
Klasa 6 (powyżej 1600 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Krzysztof Strykier | Automobilklub Warszawski | BMW 2002 Ti | 8 |
8 |
|||
2. |
Marek Florianowicz Włodzimierz Dominowski |
Automobilklub Warszawski | 6 |
6 |
||||
Klasa 5 (do 1600 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Adam Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW 1600 Ti | 8 | 8 | 3 | 19 | |
2. | Błażej Krupa | Automobilklub Warszawski | Fiat 124 Sport Coupe | 6 | 1 | 8 | 15 | |
3. | Ryszard Żyszkowski | Automobilklub Warszawski | Alfa Romeo | 4 | 3 | 6 | 13 | |
4. |
Wiesław Mrówczyński | Automobilklub Warszawski | Fiat 124 Sport Coupe | 8 |
8 |
|||
Klasa 4 (do 1300 cm3): |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Ryszard Nowicki Marian Bień |
Automobilklub Krakowski | Renault 8 Gordini | (6) | 8 | 8 | 8 | 24 |
2. | Andrzej Komorowski | Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | 8 | 3 | 6 | (2) | 17 |
3. |
Longin Bielak | Automobilklub Warszawski | Renault 8 Gordini | 8 |
3 |
6 |
17 |
|
4. | Andrzej Wojciechowski | Automobilklub Dolnośląski | NSU Prinz TT, Renault 8 Gordini | 4 | 4 | 8 | ||
5. |
Marek Wachowski | Automobilklub Krakowski | MG 1100 | 4 |
1 |
3 |
8 |
|
6. |
Eugeniusz Pach | Automobilklub Olsztyński | MG 1100 | 4 |
1 |
5 |
||
7. |
Krzysztof Rogalski | Automobilklub Warszawski | Fiat 124 | 2 |
||||
Klasa 3 (do 1000 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Janusz Bronikowski Mieczysław Urtnowski |
Automobilklub Warszawski | NSU 1000 C | 6 | 8 | (6) | 8 | 22 |
2. | Henryk Krakowczyk | Automobilklub Dolnośląski | Wartburg | 4 | 4 | 8 | 16 | |
3. | Franciszek Aromiński | Automobilklub Warszawski | Renault 10 | 8 | 4 | 12 |
||
Klasa 2 (do 850 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Kazimierz Jaromin | Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 8 | 4 | 8 | 20 |
|
2. | Andrzej Nytko | Automobilklub Krakowski | Zastava 750 | 8 | 4 | 2 | 14 |
|
3. | Robert Mucha | Automobilklub Warszawski | Syrena 104, Syrena 103 | 6 | 6 | 12 |
||
4. |
Adam Masłowiec | Automobilklub Śląski | Syrena 104 | 6 |
6 |
|||
5. |
Karol Fober | Automobilklub Śląski | Syrena 104 | 3 |
3 |
|||
Klasa 1 (do 600 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Maciej Jasiński Joanna Jasińska |
Automobilklub Warszawski | Honda N 600 | 8 | 8 | 8 | 24 |
|
2. | Wiesław Gawron | Automobilklub Olsztyński | Trabant 601 | 4 | 6 | 6 | 16 |
|
3. | Jerzy Bachtin | Automobilklub Olsztyński | Trabant 601 | 4 | 8 | 12 |
||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z
regulaminami FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane
w ilości co najmniej 5000 sztuk rocznie z bardzo ograniczonymi
możliwościami przeróbek.
- Grupa II - samochody turystyczne ulepszone - produkowane w
ilości co najmniej 1000 sztuk rocznie z dużym
zakresem dozwolonych przeróbek.
- Grupa III - samochody GT - produkowane
w ilości co najmniej 500 sztuk w roku.
Samochody grup I, II i III podzielone były na klasy
według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III powyżej 1600 cm3
Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. W RSMP
samochody połączonych grup I i II podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3
System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych
miejsc według klucza: 15-14-13-12-...-3-2-1. Punkty w
poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc w
klasie według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do klasyfikacji generalnej
zaliczano wszystkie punkty zdobyte przez zawodnika we wszystkich
4 eliminacjach. Do klasyfikacji w klasach zaliczano zawodnikom
tylko 3 najlepsze wyniki. Do przyznania punktów w klasie trzeba
było co najmniej 5 załóg w danej eliminacji.
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa), Mirek:)
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin. Olsztyn 18-20 kwiecień 1969
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIII Rajd Dolnośląski jako II eliminacja Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski na 1969
- XXI Rajd Polski. 16-20 VII 1969 - Wyniki
<< RSMP 1968] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1970 >>