<< RSMP 1968] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1970 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1969

18-20.04.1969 1 eliminacja RSMP 2. Rajd 1001 Jezior  
23-25.05.1969 2 eliminacja RSMP 13. Rajd Dolnośląski  
17-19.07.1969 3 eliminacja RSMP 29. Rajd Polski Lista startowa
12-14.09.1969 4 eliminacja RSMP 19. Rajd Wisły  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1969

Klasyfikacja generalna (Puchar "Motoru"): 1 2 3 4  
1. Ryszard Nowicki
Marian Bień
Automobilklub Krakowski Renault 8 Gordini 9 14 14 14 51
2. Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Krakowski Porsche 911 S   15 15 15 45
3. Andrzej Komorowski Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 13 9 13 5 40
4. Longin Bielak Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 13 9 13   35
5. Adam Smorawiński
Andrzej Zembrzuski
Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 14 13 5   32
6. Janusz Bronikowski
Mieczysław Urtnowski
Automobilklub Warszawski NSU 1000 C 4 7 6 10 27
7. Błażej Krupa Automobilklub Warszawski Fiat 124 Sport Coupe 12   12   24
8. Ryszard Żyszkowski
Piotr Mystkowski
Automobilklub Warszawski Alfa Romeo 11 2 10   23
9. Andrzej Wojciechowski
Konrad Kertyński
Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz TT, Renault 8 Gordini   10   12 22
10. Maciej Jasiński
Joanna Jasińska
Automobilklub Warszawski Honda N 600 5 5 7   17
 
Klasa 6 (powyżej 1600 cm3): 1 2 3 4  

1.

Krzysztof Strykier Automobilklub Warszawski BMW 2002 Ti

8

     

8

2.

Marek Florianowicz
Włodzimierz Dominowski
Automobilklub Warszawski  

6

     

6

 

Klasa 5 (do 1600 cm3):

1 2 3 4  
1. Adam Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW 1600 Ti 8 8 3   19
2. Błażej Krupa Automobilklub Warszawski Fiat 124 Sport Coupe 6 1 8   15
3. Ryszard Żyszkowski Automobilklub Warszawski Alfa Romeo 4 3 6   13

4.

Wiesław Mrówczyński Automobilklub Warszawski Fiat 124 Sport Coupe    

8

 

8

 

Klasa 4 (do 1300 cm3):

1 2 3 4  
1. Ryszard Nowicki
Marian Bień
Automobilklub Krakowski Renault 8 Gordini (6) 8 8 8 24
2. Andrzej Komorowski Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini 8 3 6 (2) 17

3.

Longin Bielak Automobilklub Warszawski Renault 8 Gordini

8

3

6

 

17

4. Andrzej Wojciechowski Automobilklub Dolnośląski NSU Prinz TT, Renault 8 Gordini   4   4 8

5.

Marek Wachowski Automobilklub Krakowski MG 1100

4

1

 

3

8

6.

Eugeniusz Pach Automobilklub Olsztyński MG 1100

4

1

   

5

7.

Krzysztof Rogalski Automobilklub Warszawski Fiat 124  

2

     
 
Klasa 3 (do 1000 cm3): 1 2 3 4  
1. Janusz Bronikowski
Mieczysław Urtnowski
Automobilklub Warszawski NSU 1000 C 6 8 (6) 8 22
2. Henryk Krakowczyk Automobilklub Dolnośląski Wartburg 4 4 8   16
3. Franciszek Aromiński Automobilklub Warszawski Renault 10 8   4  

12

 
Klasa 2 (do 850 cm3): 1 2 3 4  
1. Kazimierz Jaromin Automobilklub Krakowski Zastava 750 8 4 8  

20

2. Andrzej Nytko Automobilklub Krakowski Zastava 750 8 4 2  

14

3. Robert Mucha Automobilklub Warszawski Syrena 104, Syrena 103   6 6  

12

4.

Adam Masłowiec Automobilklub Śląski Syrena 104      

6

6

5.

Karol Fober Automobilklub Śląski Syrena 104      

3

3

 
Klasa 1 (do 600 cm3): 1 2 3 4  
1. Maciej Jasiński
Joanna Jasińska
Automobilklub Warszawski Honda N 600 8 8 8  

24

2. Wiesław Gawron Automobilklub Olsztyński Trabant 601 4   6 6

16

3. Jerzy Bachtin Automobilklub Olsztyński Trabant 601     4 8

12

 
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Podział samochodów startujących w rajdach zgodnie z regulaminami FIA:
- Grupa I - samochody turystyczne seryjne - produkowane w ilości co najmniej 5000 sztuk rocznie z bardzo ograniczonymi możliwościami przeróbek.
- Grupa II - samochody turystyczne ulepszone - produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk rocznie z dużym zakresem dozwolonych przeróbek.
- Grupa III - samochody GT - produkowane w ilości co najmniej 500 sztuk w roku.
Samochody grup I, II i III podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa 1 - gr. I i II do 850 cm3
- klasa 2 - gr. I i II do 1150 cm3
- klasa 3 - gr. I i II do 1300 cm3
- klasa 4 - gr. I i II do 1600 cm3
- klasa 5 - gr. I i II do 2000 cm3
- klasa 6 - gr. I i II powyżej 2000 cm3
- klasa 7 - gr. III do 1600 cm3
- klasa 8 - gr. III powyżej 1600 cm3

Inny podział obowiązywał w polskich rajdach. W RSMP samochody połączonych grup I i II podzielone były na na klasy:
- klasa 1 - do 600 cm3
- klasa 2 - do 850 cm3
- klasa 3 - do 1000 cm3
- klasa 4 - do 1300 cm3
- klasa 5 - do 1600 cm3
- klasa 6 - powyżej 1600 cm3

System punktacji w RSMP:
Punkty w klasyfikacji generalnej przyznawano za 15 pierwszych miejsc według klucza: 15-14-13-12-...-3-2-1. Punkty w poszczególnych klasach przyznawano za 6 pierwszych miejsc w klasie według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do klasyfikacji generalnej zaliczano wszystkie punkty zdobyte przez zawodnika we wszystkich 4 eliminacjach. Do klasyfikacji w klasach zaliczano zawodnikom tylko 3 najlepsze wyniki. Do przyznania punktów w klasie trzeba było co najmniej 5 załóg w danej eliminacji.


Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:)
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin. Olsztyn 18-20 kwiecień 1969
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIII Rajd Dolnośląski jako II eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na 1969
- XXI Rajd Polski. 16-20 VII 1969 - Wyniki


<< RSMP 1968] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1970 >>