<< RSMP 1961] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1963 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1962

2-4.03.1962 1 eliminacja RSMP 1. Podkarpacki Rajd Zimowy  
18-20.05.1962 2 eliminacja RSMP 6. Rajd Dolnośląski  
26-27.05.1962 3 eliminacja RSMP Rajd Ziemi Lubelskiej  
30.6-1.07.1962 4 eliminacja RSMP 5. Świętokrzyski Rajd Samochodowy  
2-4.08.1962 5 eliminacja RSMP 22. Rajd Polski Lista zgłoszeń
15-16.09.1962 6 eliminacja RSMP 12. Rajd Wiślański  
6-7.10.1962 7 eliminacja RSMP 1. Rajd Warszawski  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1962

Klasa 1 (kategoria II do 850 cm3):
1. Jerzy Dobrzański Automobilklub Krakowski BMW 700 Sport
2. Krzysztof Komornicki Automobilklub Krakowski BMW 700 Sport; DKW Junior
 
Klasa 2 (kategoria II powyżej 850 cm3):

1.

Ksawery Frank Automobilklub Warszawski Chevrolet; Morris Mini Cooper; Volvo 1800 S
2. Marian Repeta Automobilklub Warszawski Warszawa 202
 
Klasa 3 (kategoria I do 850 cm3):
1. Adam Wędrychowski
Andrzej Zieliński
Automobilklub Warszawski Renault Dauphine
2. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 102
 
Klasa 4-5 (kategoria I do 1150 cm3):
1. Stanisław Stolarski Automobilklub Warszawski Wartburg 311
 
Klasa 7 (kategoria I do 1600 cm3):
1. Aleksander Sobański Automobilklub Krakowski Skoda Octavia TS
2. Jan Soczek Automobilklub Krakowski Skoda Octavia TS
 
Klasa 8 (kategoria I powyżej 1600 cm3):
1. Jerzy Kuczera Automobilklub Śląski Skoda Octavia Super

Podział samochodów rajdowych według międzynarodowych regulaminów FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne seryjne (grupa I) i samochody turystyczne ulepszone (grupa II)
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 1600 cm3
- klasa X - do 2000 cm3
- klasa XI - do 2500 cm3
- klasa XII - do 3000 cm3
- klasa XIII - do 4000 cm3
- klasa XIV - do 5000 cm3
- klasa XV - powyżej 5000 cm3
Samochody kategorii B podzielone były na klasy:
- klasa I - do 1300 cm3
- klasa II - powyżej 1300 cm3

Inny podział obowiązywał w polskich rajach. Samochody startujące w RSMP były podzielone na dwie kategorie:
- Kategoria I - seryjne samochody określonych marek i typów sprzedawane w kraju przez Motozbyt w dużych ilościach, z minimalną ilością dozwolonych przeróbek.
- Kategoria II - pozostałe samochody z dużą ilością dozwolonych przeróbek.
Kategorie podzielone były na klasy w zależności od pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - kategoria II do 850 cm3
- klasa 2 - kategoria II powyżej 850 cm3
- klasa 3 - kategoria I do 850 cm3
- klasa 4 - kategoria I do 1000 cm3
- klasa 5 - kategoria I do 1150 cm3
- klasa 6 - kategoria I do 1300 cm3
- klasa 7 - kategoria I do 1600 cm3
- klasa 8 - kategoria I powyżej 1600 cm3


Źródła:
- ewrc-results.com
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: Aguska601, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:), Szymon Janik, Władysław Paszkowski
- Motor 1962
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Rajdowe kroniki - Grzegorz Chmielewski i Janusz Szymanek
- Regulamin Rajdu Polski 1962
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin


<< RSMP 1961] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1963 >>