<< RSMP 1961] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1963 >>
2-4.03.1962 | 1 eliminacja RSMP | 1. Podkarpacki Rajd Zimowy | |
18-20.05.1962 | 2 eliminacja RSMP | 6. Rajd Dolnośląski | |
26-27.05.1962 | 3 eliminacja RSMP | Rajd Ziemi Lubelskiej | |
30.6-1.07.1962 | 4 eliminacja RSMP | 5. Świętokrzyski Rajd Samochodowy | |
2-4.08.1962 | 5 eliminacja RSMP | 22. Rajd Polski | Lista zgłoszeń |
15-16.09.1962 | 6 eliminacja RSMP | 12. Rajd Wiślański | |
6-7.10.1962 | 7 eliminacja RSMP | 1. Rajd Warszawski |
Klasa 1 (kategoria II do 850 cm3): | |||
1. | Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | BMW 700 Sport |
2. | Krzysztof Komornicki | Automobilklub Krakowski | BMW 700; DKW Junior |
Klasa 2 (kategoria II powyżej 850 cm3): | |||
1. |
Ksawery Frank | Automobilklub Warszawski | Chevrolet; Morris Mini Cooper; Volvo 1800 S |
2. | Marian Repeta | Automobilklub Warszawski | Warszawa 202 |
Klasa 3 (kategoria I do 850 cm3): | |||
1. | Adam Wędrychowski Andrzej Zieliński |
Automobilklub Warszawski | Renault Dauphine |
2. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 102 |
Klasa 4-5 (kategoria I do 1150 cm3): | |||
1. | Stanisław Stolarski | Automobilklub Warszawski | Wartburg 311 |
Klasa 7 (kategoria I do 1600 cm3): | |||
1. | Aleksander Sobański | Automobilklub Krakowski | Skoda Octavia TS |
2. | Jan Soczek | Automobilklub Krakowski | Skoda Octavia TS |
Klasa 8 (kategoria I powyżej 1600 cm3): | |||
1. | Jerzy Kuczera | Automobilklub Śląski | Skoda Octavia Super |
Podział samochodów rajdowych według
międzynarodowych regulaminów FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne seryjne (grupa I)
i samochody turystyczne ulepszone (grupa II)
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według
pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 1600 cm3
- klasa X - do 2000 cm3
- klasa XI - do 2500 cm3
- klasa XII - do 3000 cm3
- klasa XIII - do 4000 cm3
- klasa XIV - do 5000 cm3
- klasa XV - powyżej 5000 cm3
Samochody kategorii B podzielone były na klasy:
- klasa I - do 1300 cm3
- klasa II - powyżej 1300 cm3
Inny podział obowiązywał w polskich rajach.
Samochody startujące w RSMP były podzielone na dwie kategorie:
- Kategoria I - seryjne samochody określonych marek i
typów sprzedawane w kraju przez Motozbyt w dużych ilościach, z
minimalną ilością dozwolonych przeróbek.
- Kategoria II - pozostałe samochody z dużą ilością
dozwolonych przeróbek.
Kategorie podzielone były na klasy w zależności od
pojemności skokowej silnika:
- klasa 1 - kategoria II do 850 cm3
- klasa 2 - kategoria II powyżej 850 cm3
- klasa 3 - kategoria I do 850 cm3
- klasa 4 - kategoria I do 1000 cm3
- klasa 5 - kategoria I do 1150 cm3
- klasa 6 - kategoria I do 1300 cm3
- klasa 7 - kategoria I do 1600 cm3
- klasa 8 - kategoria I powyżej 1600 cm3
Źródła:
- ewrc-results.com
- Informator Rajdu Warszawskiego 1976
- Materiały: Aguska601, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Mirek:),
Szymon Janik, Władysław Paszkowski
- Motor 1962
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Rajdowe kroniki - Grzegorz Chmielewski i Janusz Szymanek
- Regulamin Rajdu Polski 1962
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1961] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1963 >>