<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1961

17-19.02.1961 1 eliminacja RSMP 1. Nizinny Zimowy Rajd Samochodowy  
12-14.05.1961 2 eliminacja RSMP 5. Rajd Dolnośląski  
3-6.08.1961 3 eliminacja RSMP 21. Rajd Polski Lista zgłoszeń
22-24.09.1961 4 eliminacja RSMP 11. Rajd w Wiśle  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1961

Klasyfikacja generalna:

1 2 3 4  
1. Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Warszawski BMW 700 Sport
Simca Aronde P 60
(4) 12 12 12 36
2. Grzegorz Timoszek
Krzysztof Komornicki
Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
Simca Aronde P 60 (7) 8 8 10 26
3. Andrzej Żymirski
Jerzy Zaczeniuk
Automobilklub Warszawski DKW Junior 12 7 6 0 25
4. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 101 8 5 0 6 19
5. Henryk Ruciński
Teodor Michalak
Automobilklub Warszawski DKW Auto Union 1000
Ford Zodiac
0 10 0 8 18
6. Henryk Frąckowiak Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Karmann Ghia 0 3 5 5 13
7. Adam Wędrychowski
Andrzej Zieliński
Automobilklub Warszawski NSU Prinz 500 10 0 - 0 10
8. Jerzy Dobrzański Automobilklub Krakowski Fiat 600
BMW 700 Coupe Sport
5 4 1 0 10
9. Ksawery Frank
Marceli Zmyk
Automobilklub Łódzki Ford Taunus
Opel Rekord
Chevrolet
0 - 0 7 7
10. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski Simca Aronde P 60
Renault Dauphine
Skoda Octavia TS
1 6 0   7
11. Florian Zastępowski   Warszawa M 20 6 0     6
12. Bogusław Ossowiecki Automobilklub Warszawski Simca Aronde P 60   2 4   6
13. Marian Zatoń Automobilklub Warszawski Syrena 101 3 1   1 5
14. Franciszek Postawka
Ludwik Postawa
Automobilklub Warszawski Warszawa M 20   0 - 4 4
15. Stanisław Stolarski
Longin Bielak
Automobilklub Warszawski Wartburg 311   0   3 3
16. Stanisław Cencora Automobilklub Krakowski Wartburg 311 0 0 0 2 2
17. Tadeusz Sadowski   Fiat 600 2 0     2
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.
 
Klasa IX-XI (do 2500 cm3): 1 2 3 4  
1. Ksawery Frank Automobilklub Łódzki Ford Taunus
Opel Rekord
8 - 6 8 22
2. Stefan Dobrzyński LPŻ Warszawa Moskwicz 407   8 4   12
 
Klasa XIa (klasa markowa FSO Warszawa): 1 2 3 4  
1. Florian Zastępowski   Warszawa M 20 8 4   6 18
2. Franciszek Postawka Automobilklub Warszawski Warszawa M 20   8 0 8 16
3. J. Tywuszyk   Warszawa M 20 6 3   3 12
 
Klasa VIII (do 1300 cm3): 1 2 3 4  
1. Grzegorz Timoszek Automobilklub Warszawski Simca Aronde P 60 8 8 8 (8) 24
2. Henryk Frąckowiak Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Karmann Ghia (3) 4 6 6 16
3. Tadeusz Modliński   Simca Aronde P 60 2 2   4 8
 
Klasa VI-VII (do 1150 cm3): 1 2 3 4  
1. Henryk Ruciński Automobilklub Warszawski DKW Auto Union 1000 4 8 0 8 20
2. Stanisław Stolarski Automobilklub Warszawski Wartburg 311   4 8 2 14
3. Stanisław Cencora Automobilklub Krakowski Wartburg 311 8 1 0 4 13
 
Klasa V (do 850 cm3): 1 2 3 4  
1. Andrzej Żymirski Automobilklub Warszawski DKW Junior 8 8 8 (3) 24
2. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 101 6 6 0 8 20
3. Marian Zatoń Automobilklub Warszawski Syrena 101 4 4 (4) 6 14
 
Klasa III-IV (do 700 cm3): 1 2 3 4  
1. Sobiesław Zasada Automobilklub Warszawski BMW 700 Sport - 8 8 8 24
2. Adam Wędrychowski Automobilklub Warszawski NSU Prinz 500 8 4 0 6 18
3. Jerzy Dobrzański Automobilklub Krakowski Fiat 600
BMW 700 Coupe Sport
6 6 6 0 18
 
Klasyfikacja zespołowa: 1 2 3 4  

1.

Automobilklub Warszawski        

375


Podział samochodów rajdowych według regulaminów FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 1600 cm3
- klasa X - do 2000 cm3
- klasa XI - do 2500 cm3
- klasa XII - do 3000 cm3
- klasa XIII - do 4000 cm3
- klasa XIV - do 5000 cm3
- klasa XV - powyżej 5000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała też klasa XIa - klasa markowa FSO Warszawa.

System punktacji RSMP:
Punkty do klasyfikacji generalnej RSMP przyznawano za pierwsze 10 miejsc według systemu: 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. W klasach przyznawano punkty za sześć pierwszych miejsc według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji generalnej sezonu zaliczano 3 najlepsze wyniki. Klasę stanowiło minimum 5 samochodów.


Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Kaczmarek (kwa-kwa), Mirek:), Władysław Paszkowski
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu w Wiśle 1961
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin


<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>