<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>
17-19.02.1961 | 1 eliminacja RSMP | 1. Nizinny Zimowy Rajd Samochodowy | |
12-14.05.1961 | 2 eliminacja RSMP | 5. Rajd Dolnośląski | |
3-6.08.1961 | 3 eliminacja RSMP | 21. Rajd Polski | Lista zgłoszeń |
22-24.09.1961 | 4 eliminacja RSMP | 11. Rajd w Wiśle |
Klasyfikacja generalna: |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Sobiesław Zasada Ewa Zasada |
Automobilklub Warszawski | BMW 700 Sport Simca Aronde P 60 |
(4) | 12 | 12 | 12 | 36 |
2. | Grzegorz Timoszek Krzysztof Komornicki |
Automobilklub Warszawski Automobilklub Krakowski |
Simca Aronde P 60 | (7) | 8 | 8 | 10 | 26 |
3. | Andrzej Żymirski Jerzy Zaczeniuk |
Automobilklub Warszawski | DKW Junior | 12 | 7 | 6 | 0 | 25 |
4. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 8 | 5 | 0 | 6 | 19 |
5. | Henryk Ruciński Teodor Michalak |
Automobilklub Warszawski | DKW Auto Union 1000 Ford Zodiac |
0 | 10 | 0 | 8 | 18 |
6. | Henryk Frąckowiak | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Karmann Ghia | 0 | 3 | 5 | 5 | 13 |
7. | Adam Wędrychowski Andrzej Zieliński |
Automobilklub Warszawski | NSU Prinz 500 | 10 | 0 | - | 0 | 10 |
8. | Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | Fiat 600 BMW 700 Coupe Sport |
5 | 4 | 1 | 0 | 10 |
9. | Ksawery Frank Marceli Zmyk |
Automobilklub Łódzki | Ford Taunus Opel Rekord Chevrolet |
0 | - | 0 | 7 | 7 |
10. | Ryszard Nowicki | Automobilklub Krakowski | Simca Aronde P 60 Renault Dauphine Skoda Octavia TS |
1 | 6 | 0 | 7 | |
11. | Florian Zastępowski | Warszawa M 20 | 6 | 0 | 6 | |||
12. | Bogusław Ossowiecki | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde P 60 | 2 | 4 | 6 | ||
13. | Marian Zatoń | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 3 | 1 | 1 | 5 | |
14. | Franciszek Postawka Ludwik Postawa |
Automobilklub Warszawski | Warszawa M 20 | 0 | - | 4 | 4 | |
15. | Stanisław Stolarski Longin Bielak |
Automobilklub Warszawski | Wartburg 311 | 0 | 3 | 3 | ||
16. | Stanisław Cencora | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
17. | Tadeusz Sadowski | Fiat 600 | 2 | 0 | 2 | |||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. | ||||||||
Klasa IX-XI (do 2500 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Łódzki | Ford Taunus Opel Rekord |
8 | - | 6 | 8 | 22 |
2. | Stefan Dobrzyński | LPŻ Warszawa | Moskwicz 407 | 8 | 4 | 12 | ||
Klasa XIa (klasa markowa FSO Warszawa): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Florian Zastępowski | Warszawa M 20 | 8 | 4 | 6 | 18 | ||
2. | Franciszek Postawka | Automobilklub Warszawski | Warszawa M 20 | 8 | 0 | 8 | 16 | |
3. | J. Tywuszyk | Warszawa M 20 | 6 | 3 | 3 | 12 | ||
Klasa VIII (do 1300 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Grzegorz Timoszek | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde P 60 | 8 | 8 | 8 | (8) | 24 |
2. | Henryk Frąckowiak | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Karmann Ghia | (3) | 4 | 6 | 6 | 16 |
3. | Tadeusz Modliński | Simca Aronde P 60 | 2 | 2 | 4 | 8 | ||
Klasa VI-VII (do 1150 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Henryk Ruciński | Automobilklub Warszawski | DKW Auto Union 1000 | 4 | 8 | 0 | 8 | 20 |
2. | Stanisław Stolarski | Automobilklub Warszawski | Wartburg 311 | 4 | 8 | 2 | 14 | |
3. | Stanisław Cencora | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 8 | 1 | 0 | 4 | 13 |
Klasa V (do 850 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Andrzej Żymirski | Automobilklub Warszawski | DKW Junior | 8 | 8 | 8 | (3) | 24 |
2. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 6 | 6 | 0 | 8 | 20 |
3. | Marian Zatoń | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 4 | 4 | (4) | 6 | 14 |
Klasa III-IV (do 700 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Sobiesław Zasada | Automobilklub Warszawski | BMW 700 Sport | - | 8 | 8 | 8 | 24 |
2. | Adam Wędrychowski | Automobilklub Warszawski | NSU Prinz 500 | 8 | 4 | 0 | 6 | 18 |
3. | Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | Fiat 600 BMW 700 Coupe Sport |
6 | 6 | 6 | 0 | 18 |
Klasyfikacja zespołowa: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Automobilklub Warszawski | 375 |
Podział samochodów rajdowych według regulaminów
FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według
pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 1600 cm3
- klasa X - do 2000 cm3
- klasa XI - do 2500 cm3
- klasa XII - do 3000 cm3
- klasa XIII - do 4000 cm3
- klasa XIV - do 5000 cm3
- klasa XV - powyżej 5000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała też klasa XIa -
klasa markowa FSO Warszawa.
System punktacji RSMP:
Punkty do klasyfikacji generalnej RSMP przyznawano za
pierwsze 10 miejsc według systemu: 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. W
klasach przyznawano punkty za sześć pierwszych miejsc według
klucza: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji generalnej sezonu
zaliczano 3 najlepsze wyniki. Klasę stanowiło minimum 5
samochodów.
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Mirek:),
Władysław Paszkowski
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu w Wiśle 1961
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>