<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>
17-19.02.1961 | 1 eliminacja RSMP | 1. Nizinny Zimowy Rajd Samochodowy | |
12-14.05.1961 | 2 eliminacja RSMP | 5. Rajd Dolnośląski | |
3-6.08.1961 | 3 eliminacja RSMP | 21. Rajd Polski | Lista zgłoszeń |
22-24.09.1961 | 4 eliminacja RSMP | 11. Rajd w Wiśle |
Klasyfikacja generalna: | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Sobiesław Zasada Ewa Zasada |
Automobilklub Warszawski | BMW 700 Sport; Simca Aronde P 60 | (4) | 12 | 12 | 12 | 36 |
2. | Grzegorz Timoszek Krzysztof Komornicki |
Automobilklub Warszawski Automobilklub Krakowski |
Simca Aronde P 60 | (7) | 8 | 8 | 10 | 26 |
3. | Andrzej Żymirski Jerzy Zaczeniuk |
Automobilklub Warszawski | DKW Junior | 12 | 7 | 6 | 25 | |
4. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 8 | 5 | 6 | 19 | |
5. | Henryk Ruciński Teodor Michalak |
Automobilklub Warszawski | Auto Union 1000, Ford Zodiac | 10 | 8 | 18 | ||
6. | Henryk Frąckowiak | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Karmann Ghia | 3 | 5 | 5 | 13 | |
7. | Adam Wędrychowski Andrzej Zieliński |
Automobilklub Warszawski | NSU Prinz 500 | 10 | 10 | |||
8. | Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | Fiat 600; BMW 700 Coupe Sport | 5 | 4 | 1 | 10 | |
9. | Ksawery Frank Marceli Zmyk |
Automobilklub Łódzki | Ford Taunus; Opel Rekord; Chevrolet | 7 | 7 | |||
10. | Ryszard Nowicki | Automobilklub Krakowski | Simca Aronde P 60; Renault Dauphine | 1 | 6 | 7 | ||
11. | Florian Zastępowski | Warszawa M 20 | 6 | 6 | ||||
12. | Bogusław Osowiecki | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde P 60 | 2 | 4 | 6 | ||
13. | Marian Zatoń | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 3 | 1 | 1 | 5 | |
14. | Franciszek Postawka L. Postawka |
Automobilklub Warszawski | Warszawa M 20 | 4 | 4 | |||
15. | Stanisław Stolarski Longin Bielak |
Automobilklub Warszawski | Wartburg 311 | 3 | 3 | |||
16. | Stanisław Cencora | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 2 | 2 | |||
17. | Tadeusz Sadowski | Fiat 600 | 2 | 2 | ||||
Mieczysław Sochacki, Andrzej Zieliński i Stefan Dobrzyński - nie sklasyfikowani, wystartowali tylko w jednej eliminacji. | ||||||||
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Klasa IX-XI (do 2500 cm3): | ||||
1. | Ksawery Frank | Automobilklub Łódzki | Ford Taunus; Opel Rekord; Chevrolet | 22 pkt. |
2. | Stefan Dobrzyński | LPŻ Warszawa | Moskwicz 407 | 12 pkt. |
3. | Eugeniusz Ćwikliński | LPŻ Warszawa | Moskwicz 407 | 12 pkt. |
Klasa XIa (klasa markowa FSO Warszawa): | ||||
1. | Florian Zastępowski | Warszawa M 20 | 18 pkt. | |
2. | Franciszek Postawka | Automobilklub Warszawski | Warszawa M 20 | 16 pkt. |
3. | J. Tywuszyk | Warszawa M 20 | 12 pkt. | |
Klasa VIII (do 1300 cm3): | ||||
1. | Grzegorz Timoszek | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde P 60 | 24 pkt. |
2. | Henryk Frąckowiak | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Karmann Ghia | 16 pkt. |
3. | Tadeusz Modliński | Simca Aronde P 60 | 8 pkt. | |
Klasa VI-VII (do 1150 cm3): | ||||
1. | Henryk Ruciński | Automobilklub Warszawski | Auto Union 1000 | 20 pkt. |
2. | Stanisław Stolarski | Automobilklub Warszawski | Wartburg 311 | 14 pkt. |
3. | Stanisław Cencora | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 13 pkt. |
Klasa V (do 850 cm3): | ||||
1. | Andrzej Żymirski | Automobilklub Warszawski | DKW Junior | 24 pkt. |
2. | Marek Varisella | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 20 pkt. |
3. | Marian Zatoń | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | 14 pkt. |
Klasa III-IV (do 700 cm3): | ||||
1. | Sobiesław Zasada | Automobilklub Warszawski | BMW 700 Sport | 24 pkt. |
2. | Adam Wędrychowski | Automobilklub Warszawski | NSU Prinz 500 | 18 pkt. |
3. | Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | Fiat 600; BMW 700 Coupe Sport | 18 pkt. |
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Automobilklub Warszawski | 375 pkt. |
Podział samochodów rajdowych według regulaminów
FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według
pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 1600 cm3
- klasa X - do 2000 cm3
- klasa XI - do 2500 cm3
- klasa XII - do 3000 cm3
- klasa XIII - do 4000 cm3
- klasa XIV - do 5000 cm3
- klasa XV - powyżej 5000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała też klasa XIa -
klasa markowa FSO Warszawa.
System punktacji RSMP:
Punkty do klasyfikacji generalnej RSMP przyznawano za
pierwsze 10 miejsc według systemu: 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. W
klasach przyznawano punkty za sześć pierwszych miejsc według
klucza: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji generalnej sezonu
zaliczano 3 najlepsze wyniki. Klasę stanowiło minimum 5
samochodów.
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Kaczmarek
(kwa-kwa),
Mirek:),
Władysław Paszkowski
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu w Wiśle 1961
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>