<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1961

17-19.02.1961 1 eliminacja RSMP 1. Nizinny Zimowy Rajd Samochodowy  
12-14.05.1961 2 eliminacja RSMP 5. Rajd Dolnośląski  
3-6.08.1961 3 eliminacja RSMP 21. Rajd Polski Lista zgłoszeń
22-24.09.1961 4 eliminacja RSMP 11. Rajd w Wiśle  

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1961

Klasyfikacja generalna: 1 2 3 4  
1. Sobiesław Zasada
Ewa Zasada
Automobilklub Warszawski BMW 700 Sport; Simca Aronde P 60 (4) 12 12 12 36
2. Grzegorz Timoszek
Krzysztof Komornicki
Automobilklub Warszawski
Automobilklub Krakowski
Simca Aronde P 60 (7) 8 8 10 26
3. Andrzej Żymirski
Jerzy Zaczeniuk
Automobilklub Warszawski DKW Junior 12 7 6   25
4. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 101 8 5   6 19
5. Henryk Ruciński
Teodor Michalak
Automobilklub Warszawski Auto Union 1000, Ford Zodiac   10   8 18
6. Henryk Frąckowiak Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Karmann Ghia   3 5 5 13
7. Adam Wędrychowski
Andrzej Zieliński
Automobilklub Warszawski NSU Prinz 500 10       10
8. Jerzy Dobrzański Automobilklub Krakowski Fiat 600; BMW 700 Coupe Sport 5 4 1   10
9. Ksawery Frank
Marceli Zmyk
Automobilklub Łódzki Ford Taunus; Opel Rekord; Chevrolet       7 7
10. Ryszard Nowicki Automobilklub Krakowski Simca Aronde P 60; Renault Dauphine 1 6     7
11. Florian Zastępowski   Warszawa M 20 6       6
12. Bogusław Osowiecki Automobilklub Warszawski Simca Aronde P 60   2 4   6
13. Marian Zatoń Automobilklub Warszawski Syrena 101 3 1   1 5
14. Franciszek Postawka
L. Postawka
Automobilklub Warszawski Warszawa M 20       4 4
15. Stanisław Stolarski
Longin Bielak
Automobilklub Warszawski Wartburg 311       3 3
16. Stanisław Cencora Automobilklub Krakowski Wartburg 311       2 2
17. Tadeusz Sadowski   Fiat 600 2       2
Mieczysław Sochacki, Andrzej Zieliński i Stefan Dobrzyński - nie sklasyfikowani, wystartowali tylko w jednej eliminacji.
Pogrubioną czcionką wyróżniono zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.
 
Klasa IX-XI:
1. Ksawery Frank Automobilklub Łódzki Ford Taunus; Opel Rekord; Chevrolet 22 pkt.
2. Stefan Dobrzyński LPŻ Warszawa Moskwicz 407 12 pkt.
3. Eugeniusz Ćwikliński LPŻ Warszawa Moskwicz 407 12 pkt.
 
Klasa XIa:
1. Florian Zastępowski   Warszawa M 20 18 pkt.
2. Franciszek Postawka Automobilklub Warszawski Warszawa M 20 16 pkt.
3. J. Tywuszyk   Warszawa M 20 12 pkt.
 
Klasa VIII:
1. Grzegorz Timoszek Automobilklub Warszawski Simca Aronde P 60 24 pkt.
2. Henryk Frąckowiak Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Karmann Ghia 16 pkt.
3. Tadeusz Modliński   Simca Aronde P 60 8 pkt.
 
Klasa VI-VII:
1. Henryk Ruciński Automobilklub Warszawski Auto Union 1000 20 pkt.
2. Stanisław Stolarski Automobilklub Warszawski Wartburg 311 14 pkt.
3. Stanisław Cencora Automobilklub Krakowski Wartburg 311 13 pkt.
 
Klasa V:
1. Andrzej Żymirski Automobilklub Warszawski DKW Junior 24 pkt.
2. Marek Varisella Automobilklub Warszawski Syrena 101 20 pkt.
3. Marian Zatoń Automobilklub Warszawski Syrena 101 14 pkt.
 
Klasa III-IV:
1. Sobiesław Zasada Automobilklub Warszawski BMW 700 Sport 24 pkt.
2. Adam Wędrychowski Automobilklub Warszawski NSU Prinz 500 18 pkt.
3. Jerzy Dobrzański Automobilklub Krakowski Fiat 600; BMW 700 Coupe Sport 18 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Warszawski 375 pkt.

Podział samochodów rajdowych według regulaminów FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 1600 cm3
- klasa X - do 2000 cm3
- klasa XI - do 2500 cm3
- klasa XII - do 3000 cm3
- klasa XIII - do 4000 cm3
- klasa XIV - do 5000 cm3
- klasa XV - powyżej 5000 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała też klasa XIa - klasa markowa FSO Warszawa.

System punktacji RSMP:
Punkty do klasyfikacji generalnej RSMP przyznawano za pierwsze 10 miejsc według systemu: 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1. W klasach przyznawano punkty za sześć pierwszych miejsc według klucza: 8-6-4-3-2-1. Do końcowej klasyfikacji generalnej sezonu zaliczano 3 najlepsze wyniki. Klasę stanowiło minimum 5 samochodów.


Źródła:
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Regulamin Rajdu w Wiśle 1961
- Regulamin Rajdu Wiślańskiego 1970
- "Historia jakiej nie znacie"
- Materiały: AdamT, Kaczmarek, Władysław Paszkowski, Mirek:)


<< RSMP 1960] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1962 >>