<< RSMP 1959] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1961 >>
11-13.03.1960 | 1 eliminacja RSMP | 6. Raid Zimowy Katowice - Zakopane | |
25-26.06.1960 | 2 eliminacja RSMP | 10. Raid w Wiśle | |
8-10.7.1960 | 3 eliminacja RSMP | 4. Raid Dolnośląski | |
9-11.9.1960 | 4 eliminacja RSMP | 20. Raid Polski | Lista zgłoszeń |
Klasa XI (powyżej 2500 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Ksawery Frank | Automobilklub Łódzki | Opel Kapitan; Simca Vedette Regence; Chevrolet | 8 | 8 | 8 | 24 | |
2. |
Henryk Ruciński | Ford Zephyr | 6 | 6 | 12 | |||
3. |
J. Jurczyński | Mercedes-Benz 220 | 3 | 4 | 7 |
|||
4. |
M. Muller | Opel Kapitan | 6 | 6 | ||||
5. |
Zbigniew Sucharda | Jaguar MK | 3 | 2 | 5 | |||
6. |
Henryk Frąckowiak | Opel Kapitan | 4 | 4 | ||||
6. |
Tadeusz Dembowy | Wołga M 21 | 4 | 4 | ||||
8. |
Jerzy Miniecki | Chevrolet | 3 | 3 | ||||
9. |
Dionizy Biesiada | Opel Kapitan | 2 | 2 | ||||
Klasa XIa (klasa markowa FSO Warszawa): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Mieczysław Sochacki | Automobilklub Krakowski | Warszawa M 20 | 3 | 8 | 8 | 19 | |
2. | Franciszek Postawka | Automobilklub Warszawski | Warszawa M 20 | 4 | 6 | 6 | 16 | |
3. |
Tadeusz Dembowy | Warszawa M 20 | 8 | 3 | 11 | |||
4. |
Stanisław Plucha | Warszawa M 20 | 6 | 3 | 2 | 11 | ||
5. |
Marian Repeta | Warszawa M 20 | 8 | 8 | ||||
6. |
Augustyn Tic | Warszawa M 20 | 6 | 6 | ||||
7. |
Wacław Filemonowicz | Warszawa M 20 | 2 | 4 | 6 | |||
8. |
Puzio | Warszawa M 20 | 4 | 4 | ||||
8. |
Aleksander Sobański | Automobilklub Krakowski | Warszawa M 20 | 4 | 4 | |||
10. |
Roman Czerwiński | Warszawa M 20 | 3 | 3 | ||||
11. |
M. Muszkieton | Warszawa M 20 | 2 | 2 | ||||
12. |
Janusz Solarski | Automobilklub Krakowski | Warszawa M 20 | 1 | 1 | |||
12. |
Zbigniew Papliński | Warszawa M 20 | 1 | 1 | ||||
Klasa IX-X (do 2500 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Zygmunt Szczęśniak | Citroen BL 11 | 8 | 3 | 8 | 19 | ||
2. |
Stefan Dobrzyński | Citroen BL 11 | 2 | (1) | 3 | 8 | 13 | |
3. |
Michał Bieder | Citroen BL 11 | 6 | 6 | 12 | |||
4. |
Lesław Przewirski | BMW 340 | 4 | 2 | 4 | 10 | ||
5. |
Ksawery Jankowiak | Automobilklub Wielkopolski | Fiat 1800 | 8 | 8 | |||
6. |
Zygmunt Rosłaniec | Citroen | 6 | 6 | ||||
7. |
Franciszek Marcińczyk | Citroen BL 11 | 3 | 2 | 5 | |||
8. |
R. Pieczka | Renault Fregate | 4 | 4 | ||||
Klasa VIII (do 1300 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. | Sobiesław Zasada | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde P 60 | 8 | 4 | 8 | 20 | |
2. | Czesław Wodnicki | Automobilklub Krakowski | Simca Aronde P 60 | 8 | 8 | 16 | ||
3. |
Antoni Weiner | Simca Aronde P 60 | 6 | 4 | 6 | 16 | ||
4. |
Krzysztof Komornicki | Automobilklub Krakowski | Simca Aronde P 60 | 6 | 6 | 12 | ||
5. |
Stefan Goński | Simca Aronde P 60 | 4 | 3 | 2 | 9 | ||
6. |
Bogusław Osowiecki | Simca Aronde P 60; Simca 1012 | 3 | 3 | 3 | 9 | ||
7. |
Grzegorz Timoszek | Automobilklub Warszawski | Simca Aronde P 60 | 2 | 2 | 4 | 8 | |
8. |
Tadeusz Szczepek | Simca Aronde P 60 | 1 | 1 | ||||
8. |
Tadeusz Modliński | Simca Aronde P 60 | 1 | 1 | ||||
Klasa VII (do 1150
cm3): (Tytułów mistrzowskich nieprzyznano - klasa brała udział tylko w 1 i 2 eliminacji) |
1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Henryk Skowron | Skoda 440 Spartak | 6 | 6 | 12 | |||
2. |
Ryszard Oliński | Automobilklub Śląski | Skoda 440 Spartak | 3 | 8 | 11 | ||
3. |
Andrzej Żymirski | Automobilklub Warszawski | Fiat 1100 TV | 8 | 8 | |||
4. |
Stanisław Kołecki | Volkswagen | 4 | 4 | ||||
5. |
Kępa | Skoda | 2 | 2 | ||||
Klasa VI (do 1000 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Stanisław Cencora | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 6 | 8 | (6) | 8 | 22 |
2. |
Henryk Kosecki | Wartburg 311 | 4 |
6 |
8 |
18 |
||
3. |
Bolesław Ćwirko-Godycki | Wartburg 311 | 8 |
2 |
4 |
14 |
||
4. |
Andrzej Nartowski | Wartburg 311 | 4 |
4 |
||||
5. |
Zygmunt Bronisz | Wartburg 311 | 3 |
3 |
||||
5. |
Zenon Leszczuk | Automobilklub Krakowski | Wartburg 311 | 3 |
3 |
|||
5. |
Kazimierz Osiński | Automobilklub Krakowski | IFA F-9 | 3 | 3 | |||
8. |
Stanisław Stolarski | Wartburg 311 | 2 | 2 | ||||
8. |
Jerzy Jesz | Wartburg 311 | 2 | 2 | ||||
10. |
Alfons Tobolski | Wartburg 311 | 1 | 1 | ||||
10. |
Walerian Waryszewski | Panhard Dyna X | 1 | 1 | ||||
Klasa V (do 850 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Stanisław Wierzba | Automobilklub Warszawski | Syrena 101 | (3) | 6 | 6 | 6 | 18 |
2. |
Jan Wojtowicz | Automobilklub Warszawski | Renault Dauphine | 8 | 8 | 16 | ||
3. |
Marian Zatoń | Syrena 101 | 4 | 4 | 4 | 12 | ||
4. |
Barbara Wojtowicz | Renault Dauphine | 8 | 8 | ||||
4. |
Andrzej Żymirski | DKW Junior | 8 | 8 | ||||
6. |
Marian Gniazdowski | Renault Dauphine | 6 | 2 | 8 | |||
7. |
Marek Varisella | Syrena 101 | 2 | 3 | 3 | 8 | ||
8. |
Marian Repeta | Syrena 101 | 1 | 1 | 3 | 5 | ||
9. |
Wojciech Frykowski | Renault Dauphine | 4 | 4 | ||||
10. |
Jerzy Osterczyl | Automobilklub Krakowski | Syrena 101 | 2 | 2 | |||
10. |
Zbigniew Sucharda | Renault Dauphine | 2 | 2 | ||||
Klasa IV (do 700 cm3): | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||
1. |
Jerzy Dobrzański | Automobilklub Krakowski | Fiat 600 | 8 | 6 | 8 | (6) | 22 |
2. |
Leszek Bleja | Automobilklub Bydgoski | Fiat 600 | 4 |
4 |
6 |
14 |
|
3. |
Adam Wędrychowski | Automobilklub Warszawski | P 70 | 8 | 4 | 12 | ||
4. |
Barbara Wojtowicz | Automobilklub Warszawski | Fiat 600; NSU Prinz | 3 |
8 |
11 |
||
5. |
Cz. Tomaszewski | AZS Poznań | Fiat 600 | 6 |
3 |
9 |
||
6. |
Tadeusz Sadowski | Fiat 600 | 3 |
2 |
5 |
|||
7. |
Blacha | Automobilklub Śląski | Fiat 600 | 2 |
2 |
|||
7. |
W. Kotliński | Fiat 600 | 2 |
2 |
||||
9. |
Władysław Helis | Automobilklub Śląski | IFA F-8 | 1 |
1 |
|||
9. |
B. Zgraja | P 70 | 1 |
1 |
Podział samochodów rajdowych według regulaminów
FIA:
- Kategoria A - samochody turystyczne
- Kategoria B - samochody GT
Samochody kategorii A podzielone były na klasy według
pojemności silnika:
- klasa I - do 400 cm3
- klasa II - do 500 cm3
- klasa III - do 600 cm3
- klasa IV - do 700 cm3
- klasa V - do 850 cm3
- klasa VI - do 1000 cm3
- klasa VII - do 1150 cm3
- klasa VIII - do 1300 cm3
- klasa IX - do 2000 cm3
- klasa X - do 2500 cm3
- klasa XI - powyżej 2500 cm3
Oprócz tego w RSMP istniała też klasa XIa -
klasa markowa FSO Warszawa.
System punktacji RSMP:
Punkty przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 8-6-4-3-2-1.
Do końcowej klasyfikacji sezonu zaliczano 3 najlepsze wyniki.
Źródła:
- ewrc-results.com
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum
Błażeja Krupy), Grzegorz Chyła (Rajd Polski), JoannaS, Kaczmarek
(kwa-kwa), Mirek:)
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Program Rajdu Polski 1960
- Regulamin Rajdu w Wiśle 1961
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin
<< RSMP 1959] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1961 >>