<< RSMP 1957] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1959 >>


Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 1958

8-9.02.1958 1 eliminacja RSMP 4. Ogólnopolski Raid Zimowy
24-25.05.1958 2 eliminacja RSMP 3. Raid Łódzki
5-6.08.1958 3 eliminacja RSMP 2. Raid Dolnośląski
5-7.09.1958 4 eliminacja RSMP 8. Ogólnopolski Górski Raid Samochodowy

Klasyfikacje Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 1958

Klasa VIII (do 2600 cm3): 1 2 3 4  
1. Ksawery Frank Automobilklub Łódzki Opel Kapitan 8 8 6   22
2. Mieczysław Sochacki Automobilklub Krakowski Warszawa M 20 6 3 3 8 20

3.

Zygmunt Wróblewski Automobilklub Łódzki Warszawa M 20 1 1 8 3 13

4.

Janusz Solarski Automobilklub Krakowski Warszawa M 20 3 6     9

5.

J. Kulawiński   Warszawa M 20       6 6

6.

Zbigniew Łyszcz   Opel Kapitan   4 1   5

7.

Janusz Luniak Automobilklub Warszawski Warszawa M 20 4       4

7.

Stanisław Plucha Automobilklub Dolnośląski Warszawa M 20     4   4

7.

Florian Zastępowski Automobilklub Pomorski Warszawa M 20       4 4

10.

Renc Roszewski Automobilklub Pomorski Warszawa M 20 2   2   4

11.

Tadeusz Dubas Automobilklub Krakowski Warszawa M 20   2     2

11.

E. Woźniak   Warszawa M 20       2 2

13.

Anita Wiśniewska   Ford       1 1
 
Klasa VII (do 2000 cm3): 1 2 3 4  
1. Edward Kuszewski LPŻ Warszawa Citroen BL 11 8 8 8   24
2. Michał Bieder LPŻ Warszawa Citroen BL 11 2   6 8 16

3.

Stefan Dobrzyński LPŻ Warszawa Citroen BL 11 6 4   6 16

4.

Jerzy Nowosielski Automobilklub Warszawski Citroen BL 11 4 6   4 14

5.

Dezyderiusz Rutkowski Automobilklub Pomorski Citroen BL 11 3     3 6
 
Klasa V (do 1300 cm3): 1 2 3 4  
1. Aleksander Sobański Automobilklub Krakowski Simca Aronde 8 3 3 6 20
2. Antoni Weiner Automobilklub Śląski Simca Aronde   8 8   16

3.

Czesław Wodnicki Automobilklub Krakowski Simca Aronde 1 2 4 8 15

4.

Adam Wędrychowski Automobilklub Warszawski Simca Aronde 2 6 6   14

5.

Jan Brońka Automobilklub Krakowski Simca Aronde   4 1 4 9

6.

Kazimierz Osiński Automobilklub Krakowski Simca Aronde 6       6

7.

Adam Małochleb Automobilklub Śląski Skoda 440 4       4

8.

Tadeusz Woszczyna Automobilklub Krakowski Simca Aronde 3       3

9.

Stefan Goński Automobilklub Śląski Simca Aronde     2   2

10.

Mirosław Snigurowicz Automobilklub Krakowski Skoda 440   1     1
 
Klasa IV (do 1000 cm3): 1 2 3 4  
1. Kazimierz Tarczyński Automobilklub Warszawski Renault Dauphine 6 8 8 8 30
2. Stanisław Rusiniak Automobilklub Warszawski Renault Dauphine 8 4 6 4 22

3.

Zbigniew Pawlak LPŻ Łódź Wartburg 4 6     10

4.

Stanisław Cencora Automobilklub Krakowski Wartburg 2 2 4 1 9

5.

Franciszek Świątelski Automobilklub Krakowski Renault Dauphine       6 6

6.

Henryk Steinhausel Automobilklub Śląski IFA F9     3 2 5

7.

Bolesław Ćwirko-Godycki Automobilklub Śląski Wartburg 3       3

7.

Morawski   Renault Dauphine   3     3

7.

Henryk Kosecki Automobilklub Pomorski Wartburg       3 3

10.

H. Koszewski   Wartburg     2   2

11.

Stanisław Stolarski Automobilklub Warszawski Wartburg   1     1
 
Klasa III (do 750 cm3): 1 2 3 4  
1. Jerzy Zaczeniuk Automobilklub Warszawski Renault 4 CV 4 2 8 8 22
2. Marek Varisella FSO - Automobilklub Warszawski Syrena 2 6 4 6 18

3.

Marian Zatoń FSO - Automobilklub Warszawski Syrena 6 8 1   15

4.

Stanisław Wierzba FSO - Automobilklub Warszawski Syrena   3 6 3 12

5.

Marian Repeta FSO - Automobilklub Warszawski Syrena 8     2 10

6.

Zygmunt Gebethner Automobilklub Warszawski Renault 4 CV   4     4

6.

Jerzy Opiela Automobilklub Śląski Renault 4 CV       4 4

8.

Jan Langer Automobilklub Śląski Renault 4 CV 3       3

8.

Zbigniew Cichowski   Fiat 600     3   3

10.

Barbara Wojtowicz Automobilklub Warszawski Fiat 600   1 2   3

11.

Piotr Mianowicz Automobilklub Warszawski Renault 4 CV 1       1

11.

Zbigniew Borowczyk Automobilklub Warszawski Renault 4 CV       1 1
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły mistrzów i wicemistrzów Polski.


Podział samochodów startujących w RSMP na klasy:
- klasa VIII - do 2600 cm3
- klasa VII - do 2000 cm3
- klasa VI - do 1600 cm3
- klasa V - do 1300 cm3
- klasa IV - do 1000 cm3
- klasa III - do 750 cm3

Punkty do RSMP przyznawano za 6 pierwszych miejsc według systemu: 8-6-4-3-2-1.

We wszystkich klasach startować mogły samochody turystyczne produkowane w ilości co najmniej 1000 sztuk w ciągu roku. Wyjątek zrobiono tylko dla Syreny, której w roku 1957 wyprodukowano tylko ok. 100 sztuk.


Źródła:
- Auto-Moto-Sport 1958
- Materiały: AdamT, Błażej Krupa (Archiwum Błażeja Krupy), Grzegorz Chmielewski, Mirek:)
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Przegląd Sportowy 1958
- Regulamin Rajdu w Wiśle 1961
- XIX Rajd Wiślański - Regulamin


<< RSMP 1957] [Strona główna] [Rajdy] [RSMP 1959 >>