<< MPRC 1998] [Strona główna] [Rallycross] [MPRC 2000 >>


Mistrzostwa Polski Rallycross 1999

2.05.1999 1 eliminacja MPRC Toruń
3.05.1999 2 eliminacja MPRC Toruń
23.05.1999 3 eliminacja MPRC Słomczyn
13.06.1999 4 eliminacja MPRC Słomczyn
11.07.1999 5 eliminacja MPRC Toruń
1.08.1999 6 eliminacja MPRC Słomczyn
22.08.1999 7 eliminacja MPRC Słomczyn
12.09.1999 8 eliminacja MPRC Toruń

Klasyfikacje Mistrzostw Polski Rallycross 1999

Klasa 4: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Adam Polak Automobilklub Polski Toyota Celica 20 20 20 17 20 17   18,5 132,5
2. Bohdan Ludwiczak Motoklub Olsztyn Ford Escort RS Cosworth 17   13 20 15 20 20   105
3. Tomasz Skarżyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Mitsubishi Lancer (11) 17 15 15 13 13 17 15 105
4. Jacek Ptaszek Inowrocławski Klub Samochodowy Toyota Celica 15   12 13 17 15 13 18,5 103,5
5. Stanisław Ambroszkiewicz Inowrocławski Klub Samochodowy Mazda 323 4WD (8) 13 11 11 12 9 12 13 81
6. Tomasz Kosewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Opel Ascona 7 8 8 7 (7) 10 11 11 62
7. Mariusz Stec Automobilklub Lubelski Mitsubishi Lancer   9 7 10 8   15 12 61
8. Andrzej Kalitowicz Automobilklub Olsztyński Mitsubishi Galant     17 12 11 12     52
9. Piotr Tyszkiewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 205 GTi 6 11 9 9 6 11     52
10. Andrzej Kleina Automobilklub Olsztyński Ford Sierra 12 12   6 9 8     47
11. Bogusław Bach Automobilklub Toruński Toyota Celica 10 10 10           30
12. Tomasz Cichocki Automobilklub Olsztyński Ford Sierra 13 15             28
13. Jerzy Komakowski Automobilklub Ełcki Toyota 9 7 6           22
14. Krzysztof Studziński Inowrocławski Klub Samochodowy Mitsubishi         10       10
15. Michał Buchowicz Automobilklub Polski Nissan Sunny       8         8
W kl. 4 nie przyznano tytułów Mistrza i Wicemistrza Polski. Powodem były dyskwalifikacje Polaka i Ludwiczaka za odstępstwa techniczne.
 
Klasa 3: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Marcin Laskowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Citroen AX 20 20 17   20 17 20 20 134
2. Janusz Siniarski Automobilklub Polski Skoda Felicia 17 17 20 20 15 20 (11) 17 126
3. Grzegorz Baran Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada Samara 12 13 13 12 17   17 11 95
4. Andrzej Grigorjew Mobil 1 Team - Automobilklub Polski Volkswagen Golf 15 12 11 17   12 13 13 93
5. Piotr Granica Autoklub Rzemieślnik Warszawa Suzuki Swift   6 15 13 13 8 15 8 78
6. Mikołaj Otto Automobilklub Polski Honda CRX   15 12 11 7 9 6 15 75
7. Jakub Iwanek Autoklub Rzemieślnik Warszawa Peugeot 205 7 (7) 8 8 10 15 9 12 69
8. Łukasz Zoll Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p 5 (4) 9 15 11 10 10 6 66
9. Piotr Kanecki Automobilklub Łódzki Toyota Corolla 10 3 10 7 8 13   7 58
10. Robert Polak Automobilklub Polski Toyota Corolla 13 11 6 9 12       51
11. Adam Komacki Automobilklub Polski Peugeot 205 8 5 (4) 5 9 11 5 5 48
12. Grzegorz Carzasty Sachs - Automobilklub Polski Toyota Corolla 9 10 7 6 5     10 47
13. Wiesław Białka Inowrocławski Klub Samochodowy Ford Fiesta XR2i 11 8 5   6       30
14. Bogdan Skutkiewicz Automobilklub Orski Opel Kadett             12 9 21
15. Wojciech Koczeski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Toyota Corolla     3 10     7   20
16. Emilian Radziejewicz Autoklub Rzemieślnik Warszawa Volkswagen Golf   9           3 12
17. Janusz Damentko Automobilklub Orski Volkswagen Scirocco             8 4 12
18. Serafin Karczewski Olsztyński Klub Motorowy Toyota Corolla 6 2             8
19. Sławomir Górdewski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Łada 2105         4       4
20. Krzysztof Ruciński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 125p     2           2
 
Klasa 2: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Jacek Chojnacki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento 17 20 17 15 (13) 17 17 17 120
2. Antoni Skudło Hella Polska - Automobilklub Śląski Nissan Micra 20   20 20 17 20 20   117
3. Tomasz Nowak Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 15 17 15 13 20 15   20 115
4. Marek Andrysz Automobilklub Karkonoski Fiat Cinquecento 13 15 13 17 15 13 15   101
5. Tomasz Carzasty Automobilklub Polski Fiat Cinquecento 12 12 10 (9) 11 12 12 15 84
6. Arkadiusz Leszek Automobilklub Polski Polski Fiat 126p 11 13 12 11 10 11 (9) 13 81
7. Bogusław Kurtyka Toruński Klub Motorowy Syrena 105 9 (7) 9 8 9 10 11 10 66
8. Józef Rutkowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Fiat Cinquecento   10 11 10 6   13 12 62
9. Paweł Melwiński Automobilklub Bydgoski Polski Fiat 126p 10 11 8 12 12     8 61
10. Zygmunt Stanek Automobilklub Polski Seat 7 9 7 7 7 9 8   54
11. Tomasz Kozłowski Toruński Klub Motorowy Syrena 105 8 8     8     9 33
12. Michał Guranowski Inowrocławski Klub Samochodowy Volkswagen Polo           8 10 11 29
13. Józef Woźniak BTM Bydgoszcz Polski Fiat 126p 6               6
 
Klasa 1: 1 2 3 4 5 6 7 8  
1. Piotr Radtke Automobilklub Polski Polski Fiat 126p (11) 15 20 20 17 20 15 20 127
2. Tomasz Oleksiak Gumo-Hurt Dębica T. - A. Rzemieślnik Polski Fiat 126p 20 20 17 17 (11) 17 20 15 126
3. Tomasz Sokulski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 17 17 13 12 20 13 17 (12) 109
4. Roman Panek Automobilklub Polski Polski Fiat 126p 15 11 15 11 12 15 (6) 17 96
5. Tomasz Skinder Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 10 10 9 15 15 (7) 12 13 84
6. Piotr Koc Mobil 1 Team - A. Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 9 12 10 13 (4) 10 11 6 71
7. Arkadiusz Młotek Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   13 12 1 8 12 3 7 56
8. Dominik Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 13 6 11 9     10   49
9. Michał Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p       10 13 9 13   45
10. Krzysztof Kucharski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 7 8 6 5 5 3 (2) 9 43
11. Jarosław Karczmarzyk Automobilklub Polski Polski Fiat 126p 6 5 8   10   4 8 41
12. Marcin Ślusarczyk Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 5   4 6 6 6 5   32
13. Tomasz Bartoś Automobilklub Polski Polski Fiat 126p 1 9 3 4 1 11   1 30
14. Michał Litwiński Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   2   2 9 4 8 3 28
15. Krzysztof Jankowski Inowrocławski Klub Samochodowy Polski Fiat 126p 12 3           10 25
16. Remigiusz Woja Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p       7 2 5 9   23
17. Mirosław Wronka Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p         3 8   11 22
18. Marcin Gagacki Automobilklub Bydgoski Polski Fiat 126p 8 7         1 5 21
19. Jan Komecki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   4 7 8   1     20
20. Mateusz Gołdyn LKT "Wyczół" Gościeradz Polski Fiat 126p 3           7 4 14
21. Jakub Królak Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 4 1     7 2     14
22. Marek Nalewajko Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 2   5 3         10
23. Michał Piotrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p     2           2
23. Paweł Pluciński Automobilklub Polski Polski Fiat 126p               2 2
25. Lucjan Kulpiński Automobilklub Rzeszowski Polski Fiat 126p     1           1
 
Pogrubioną czcionką wyróżniono nazwiska zawodników, którym przyznano tytuły Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

Eliminacje: 1 - Toruń, 2 - Toruń, 3 - Słomczyn, 4 - Słomczyn, 5 - Toruń, 6 - Słomczyn, 7 - Słomczyn, 8 - Toruń


Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 2500 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
- Dywizja 1 - Samochody grupy A przygotowane do startu w rallycrossie, przy czym dozwolony był tu znacznie większy zakres modyfikacji.
- Dywizja 2 - Samochody grupy N przygotowane do startu w rallycrossie.

Samochody startujące w MPRC podzielone były na klasy:
- klasa 1 - samochody Polski Fiat 126p 650 grupy A.
- klasa 2 - samochody jednonapędowe do 1000 cm3 dywizji 2.
- klasa 3 - samochody jednonapędowe do 1600 cm3 dywizji 2.
- klasa 4 - samochody powyżej 1600 cm3 dywizji 2.

System punktacji:
Punkty do MPRC przyznawano zawodnikom za 16 pierwszych miejsc według systemu: 20-17-15-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Zawodnikom zaliczano 7 najlepszych wyników.

* Zawodnik wykluczony z zawodów za odstępstwa techniczne choćby w jednej rundzie, nie może ubiegać się o tytuł mistrzowski w żadnej dyscyplinie samochodowej. Z tego powodu nie przyznano tytułów Mistrza i Wicemistrza MPRC w kl. 4.


Źródła:
- Auto Sport 1999, 2000
- "Wielkie ściganie 1999" - Mirosław Rutkowski


<< MPRC 1998] [Strona główna] [Rallycross] [MPRC 2000 >>