<< GSMP 1989] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1991 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1990

21-22.04.1990 1 eliminacja GSMP Góra Św. Anny
12-13.05.1990 2 eliminacja GSMP 4. Karkonoski Wyścig Górski
9-10.06.1990 3 eliminacja GSMP 11. Bieszczadzki Wyścig Górski
21-22.07.1990 4 eliminacja GSMP Podkarpacki Wyścig Górski
25-26.08.1990 5 eliminacja GSMP Kielce
29-30.09.1990 6 eliminacja GSMP Orłowiec - Przełęcz Jawornik

Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1990

Grupa C+E: 1 2 3 4 5 6  
1. Andrzej Godula ASO Fiat Kraków - A. Krakowski Promot 85; Promot 86 20 20 20 20 20   100
2. Andrzej Fontański Automobilklub Częstochowski Promot 76; Promot 78 15 12 15 12 12   66
3. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 10 6 10 6 (1) 12 44
4. Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW M3   15   15 8   38
5. Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco   2   10 2 15 29
6. Józef Kus Automobilklub Krakowski Porsche 911 3 4 6     10 23
7. Robert Zaremba Automobilklub Dolnośląski Lancia Delta HF Integrale           20 20
7. Lech Koraszewski Automobilklub Śląski VW Rallye Golf G60; Lancia Delta HF Integrale 12 8         20
7. Jarosław Koziczak Automobilklub Wielkopolski Renault 5 Turbo 8 3 2 1   6 20
10. Hieronim Kochański AP Warszawa           15   15
10. Marek Zawadzki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p-Honda     3 4   8 15
12. Stanislav Morovich Autoklub Rzemieślnik Warszawa Lola 410 / 2 - Renault     12       12
13. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           10   10
13. Ryszard Plucha AP Warszawa Promot 83   10         10
15. Adam Nowak Automobilklub Sudecki       8       8
15. Krzysztof Adamski Automobilklub Krakowski Skoda 120-Fiat       8     8
17. Andrzej Kleina OKS Stomil Olsztyn   6           6
17. Krzysztof Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           6   6
17. Krzysztof Skotarek AP Warszawa       4 2     6
17. Zygmunt Stanek AP Warszawa Renault 5 Alpine 4         2 6
17. Roman Mokiejewski Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 1 1       4 6
22. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           4   4
23. Andrzej Kopczyński KAM Łódź             3 3
23. Tytus Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           3   3
23. Janusz Mazan Automobilklub Sudecki         3     3
26. Piotr Szczawiński Automobilklub Cieszyński   2           2
27. Jan Cesarczyk Automobilklub Krośnieński       1       1
 
Grupa N+A: 1 2 3 4 5 6  
1. Błażej Krupa OKS Stomil Olsztyn Ford Sierra RS 500 Cosworth; Renault 21 Turbo 20 20 20 20     80
2. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Suzuki Swift GTI (10) 12 15 15 15 15 72
3. Jarosław Paja Tradimex Wa-wa - A. Krakowski Suzuki Swift GTI 12 15 12 8   12 59
4. Tadeusz Betlej Automobilklub Krakowski Peugeot 205 GTI 4   8 12 8 20 52
5. Edward Kinderman Automobilklub Śląski Lancia Delta HF Integrale 15   6 6 10   37
6. Piotr Cekiera Automobilklub Krakowski Peugeot 205 GTI 6 10 10 4 6   36
7. Andrzej Koper Autoklub Rzemieślnik Warszawa Volkswagen Golf GTI 16V         20   20
8. Rafał Podolski ASO Fiat Kraków - A. Krakowski Polski Fiat 126p 1 8       8 17
9. Antoni Skudło Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 2   2 1   10 15
10. Krzysztof Gawlik Automobilklub Przemyski FSO 1600 3   4 3 3   13
11. Jerzy Dyszy Autoklub Rzemieślnik Warszawa           12   12
12. Ryszard Adamek Automobilklub Krakowski Ford Sierra XR4i       10     10
13. Stanisław Bazan Automobilklub Rzeszowski       3     6 9
14. Stanislav Morovich Autoklub Rzemieślnik Warszawa Lancia Delta HF 4WD 8           8
15. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p   3       4 7
16. Henryk Krystoń Automobilklub Karkonoski     6         6
17. Rafał Piszczek Automobilklub Krakowski           4   4
17. Włodzimierz Maślak Automobilklub Karkonoski     4         4
19. Jan Biegoń Stomil Dębica             3 3
19. Jerzy Fontański Automobilklub Częstochowski       1 2     3
21. Tomasz Krukowski Automobilklub Kielecki           2   2
21. Włodzimierz Cierliński Automobilklub Dolnośląski     2         2
21. Tadeusz Suchoń Autoklub Rzemieślnik Warszawa             2 2
24. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski           1   1
24. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p           1 1
24. Andrzej Kopczyński KAM Łódź     1         1
 
Klasa E3: 1 2 3 4 5 6  
1. Andrzej Godula ASO Fiat Kraków - A. Krakowski Promot 85; Promot 86 20 20 20 20 20   100
2. Andrzej Fontański Automobilklub Częstochowski Promot 76; Promot 78 15 15 15 15 12   72
3. Hieronim Kochański AP Warszawa           15   15
4. Ryszard Plucha AP Warszawa Promot 83   12         12
4. Stanislav Morovich Autoklub Rzemieślnik Warszawa Lola 410 / 2 - Renault     12       12
6. Artur Skwarzyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           10   10
 
Klasa E2: 1 2 3 4 5 6  
1. Krzysztof Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           20   20
2. Andrzej Wodziński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           15   15
3. Tytus Tuszyński Autoklub Rzemieślnik Warszawa           12   12

4.

Piotr Lenartowicz Automobilklub Świętokrzyski           10   10
 
Klasa C3: 1 2 3 4 5 6  
1. Wojciech Smorawiński Automobilklub Wielkopolski BMW M3   20   20 20   60
2. Józef Kus Automobilklub Krakowski Porsche 911 10 12 15 8 (8) 15 60
3. Jarosław Koziczak Automobilklub Wielkopolski Renault 5 Turbo 15 10 12 10 (10) 12 59
4. Lech Koraszewski Automobilklub Śląski VW Rallye Golf G60; Lancia Delta HF Integrale 20 15         35
5. Krzysztof Adamski Automobilklub Krakowski Skoda 120-Fiat       15 15   30
6. Adam Nowak Automobilklub Sudecki       20       20
6. Robert Zaremba Automobilklub Dolnośląski Lancia Delta HF Integrale           20 20
8. Janusz Mazan Automobilklub Sudecki         12 6   18
9. Andrzej Kleina OKS Stomil Olsztyn   12           12
9. Andrzej Chojnacki Autoklub Rzemieślnik Warszawa           12   12
11. Stanisław Niwczyk Automobilklub Cieszyński         6     6
 
Klasa C2: 1 2 3 4 5 6  
1. Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski Volkswagen Scirocco   20   20 20 20 80
2. Zygmunt Stanek AP Warszawa Renault 5 Alpine 20     15 15 15 65
3. Piotr Szczawiński Automobilklub Cieszyński   15     12     27
 
Klasa C1: 1 2 3 4 5 6  
1. Zbigniew Szwagierczak Automobilklub Wielkopolski Polski Fiat 126p-Honda 20 20 20 20 20 (20) 100
2. Marek Zawadzki Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p-Honda     12 15 15 15 57
3. Roman Mokiejewski Automobilklub Dolnośląski Polski Fiat 126p 15 15   8   12 50
4. Krzysztof Skotarek AP Warszawa       15 12 12   39
5. Paweł Owczyński Automobilklub Krakowski   12 12 8       32
6. Jan Cesarczyk Automobilklub Krośnieński       10 10 8   28
7. Andrzej Kopczyński KAM Łódź             10 10
7. Grzegorz Lewek Automobilklub Wielkopolski           10   10
 
Klasa A3: 1 2 3 4 5 6  
1. Ryszard Adamek Automobilklub Krakowski Ford Sierra XR4i       20     20
1. Stanislav Morovich Autoklub Rzemieślnik Warszawa Lancia Delta HF 4WD 20           20
1. Andrzej Koper Autoklub Rzemieślnik Warszawa Volkswagen Golf GTI 16V         20   20
 
Klasa A2: 1 2 3 4 5 6  
1. Henryk Mandera Automobilklub Wielkopolski Suzuki Swift GTI 20 20 20 20 20 (15) 100
2. Tadeusz Betlej Automobilklub Krakowski Peugeot 205 GTI             62
3. Krzysztof Gawlik Automobilklub Przemyski FSO 1600             49
 
Klasa A1: 1 2 3 4 5 6  
1. Antoni Skudło Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 20   20 20   20 80
2. Rafał Podolski ASO Fiat Kraków - A. Krakowski Polski Fiat 126p 15 20 15 15   15 80
3. Tomasz Dąbrowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa Polski Fiat 126p 12 15 12 12 (6) 12 63
4. Tadeusz Suchoń Autoklub Rzemieślnik Warszawa   6   10 3 8 8 35
5. Grzegorz Tyras Automobilklub Częstochowski       8 8 10   26
6. Piotr Kaźmierczak Automobilklub Krakowski         10 15   25
7. Jan Biegoń Stomil Dębica   4     6 4 10 24
8. Tomasz Krukowski Automobilklub Kielecki           20   20
8. Andrzej Kopczyński KAM Łódź   2 10 3 4 1   20
10. Włodzimierz Cierliński Automobilklub Dolnośląski     12 4       16
10. Jarosław Strzelecki Automobilklub Opolski   10   6       16
12. Dariusz Stróżyk Automobilklub Kielecki           12   12
13. Marek Mateja Automobilklub Śląski     8 1 1     10
14. Wojciech Jankowski Autoklub Rzemieślnik Warszawa   8           8
15. Piotr Kobylakiewicz Automobilklub Krośnieński       2 2 3   7
16. Józef Mikulski Automobilklub Cieszyński             6 6
16. Marek Andrysz Automobilklub Karkonoski     6         6
18. Marek Czudek Automobilklub Śląski             4 4
18. Piotr Oryński Automobilklub Dolnośląski     4         4
20. Tomasz Kozłowiecki Automobilklub Krakowski   3           3
21. Michał Gil Automobilklub Kielecki           2   2
22. Stanisław Domaradzki Automobilklub Dolnośląski   1           1
 
Klasa N3: 1 2 3 4 5 6  
1. Błażej Krupa OKS Stomil Olsztyn Ford Sierra RS 500 Cosworth; Renault 21 Turbo 20 20 20 20     80
2. Edward Kinderman Automobilklub Śląski Lancia Delta HF Integrale 15   15 15 20   65
 
Klasa N2: 1 2 3 4 5 6  
1. Jarosław Paja Tradimex Warszawa - A. Krakowski Suzuki Swift GTI 20 20 20 20   20 100
2. Piotr Cekiera Automobilklub Krakowski Peugeot 205 GTI 15 15 15 15 20   80
3. Rafał Piszczek Automobilklub Krakowski           15   15
 
Klasa N1: 1 2 3 4 5 6  
1. Jarosław Wąs Automobilklub Krakowski Polski Fiat 126p 15 15 20 15 20   85
2. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 20 20   20   20 80
3. Jarosław Hercog Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 8 10 12 12 10   52
4. Jacek Topolski Automobilklub Sudecki   10 8     12 15 45
5. Cezary Zatoń Automobilklub Częstochowski     12 15   15   42
6. Andrzej Bobrowski Automobilklub Częstochowski   6 4 8 8 (4) 12 38
7. Jarosław Czyż Automobilklub Częstochowski   12 6 10       28
8. Krzysztof Kostecki Automobilklub Krakowski   4     10     14
9. Zbigniew Kotarba AMK Tarnów       6 4     10
10. Józef Mikulski Automobilklub Cieszyński           8   8
11. Piotr Pietrzykowski Automobilklub Krakowski           6   6
11. Marek Leśniak Automobilklub Krakowski         6     6
13. Cezary Klimek Automobilklub Częstochowski         3     3
13. Edmund Olczak Automobilklub Krakowski           3   3
 
Klasyfikacja klubowa: 1 2 3 4 5 6  
1. Automobilklub Krakowski 55 60 60 60 60 (55) 295
2. Automobilklub Wielkopolski 55 60 (52) 60 60 55 290
3. Autoklub Rzemieślnik Warszawa 40   36 30 50 35 191
4. Automobilklub Częstochowski   47 38       85
5. Automobilklub Kielecki         34   34
6. Automobilklub Karkonoski   33         33
7. Automobilklub Dolnośląski   31         31
8. Automobilklub Krośnieński     12       12
 

Pogrubioną czcionką wyróżniono zdobywców tytułów Mistrzów i Wicemistrzów Polski.

 
Puchar Polski (klasyfikacja zespołów sponsorskich): 1 2 3 4 5 6  
1. Tradimex Warszawa 32 47 35 47 52   213
2. ASO Fiat Kraków 38 40 55 45     178
3. AMK Sławutycz       50   55 105
4. KSAM Lwów     50       50
5. AMK Ukraina       35     35
6. Texas Racing Team   32         32

Eliminacje: 1 - Góra św. Anny, 2 - Karkonoski W. G., 3 - Bieszczadzki W. G., 4 - Podkarpacki W. G., 5 - Kielce, 6 - Orłowiec - P. Jawornik


Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Mondial i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa E3 -
Formuła Mondial - samochody wyścigowe z silnikami do 1600 cm3
- klasa E2 - Formuła Easter - samochody wyścigowe z silnikami do 1300 cm3
- klasa C3 - powyżej 1600 cm3
- klasa C2 - do 1600 cm3
- klasa C1 - do 850 cm3
- klasa A2 - do 1600 cm3
- klasa A1 - do 850 cm3
- klasa N2 - do 1600 cm3
- klasa N1 - do 850 cm3

Punkty w grupach i klasach przyznawano za 10 pierwszych miejsce według klucza: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. We wszystkich klasyfikacjach do końcowej punktacji kierowcom i zespołom zaliczano 5 najlepszych wyników.


Źródła:
- Materiały: Grzegorz Chyła
- Motor 1990
- "Pędzą samochody mijają lata" - Jerzy Lis
- Sport 1990


<< GSMP 1989] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1991 >>