<< GSMP 1987] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1989 >>
27-29.05.1988 | 1 i 2 eliminacja GSMP | 9. Bieszczadzki Wyścig Górski |
11-12.06.1988 | 3 i 4 eliminacja GSMP | Beskidzki Wyścig Górski |
2-3.07.1988 | 5 i 6 eliminacja GSMP | Przełęcz Spalona |
22-23.07.1988 | 7 i 8 eliminacja GSMP | Podkarpacki Wyścig Górski |
27-28.08.1988 | 9 i 10 eliminacja GSMP | Góra Św. Anny |
14-16.10.1988 | 11 i 12 eliminacja GSMP | 2. Karkonoski Wyścig Górski |
Klasyfikacja generalna: | ||||
1. | Andrzej Godula | Automobilklub Krakowski | Promot | 140 pkt. |
2. | Marian Czapka | Automobilklub Śląski | Promot | 101 pkt. |
3. | Marek Kusiak | Automobilklub Częstochowski | Promot 81 | 87 pkt. |
4. | Błażej Krupa | OKS Stomil Olsztyn | Renault 21 Turbo | 85 pkt. |
5. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Honda CRX | 81 pkt. |
6. | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco | 76 pkt. |
Klasa E: | ||||
1. | Andrzej Godula | Automobilklub Krakowski | Promot | 135 pkt. |
2. | Marian Czapka | Automobilklub Śląski | Promot | 102 pkt. |
3. | Marek Kusiak | Automobilklub Częstochowski | Promot 81 | 101 pkt. |
4. | Hieronim Kochański | Automobilklub Warszawski | MTX 1-03 | 74 pkt. |
5. | Andrzej Fontański | Automobilklub Częstochowski | 74 pkt. | |
6. | Marian Graczyk | BKM Bielsko-Biała | 56 pkt. | |
Klasa C-2500: | ||||
1. | Andrzej Kleina | Automobilklub Wielkopolski | 30 pkt. | |
2. | Dariusz Kinderman | Automobilklub Śląski | 16 pkt. | |
3. | Błażej Krupa | OKS Stomil Olsztyn | Renault 21 Turbo | 16 pkt. |
4. | Paweł Budzyń | Automobilklub Karkonoski | 16 pkt. | |
Klasa C-1600: | ||||
1. | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco | 125 pkt. |
2. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Honda CRX | 122 pkt. |
3. | Tadeusz Kudłaty | Automobilklub Dolnośląski | 96 pkt. | |
4. | Ryszard Trzciński | Automobilklub Krakowski | 91 pkt. | |
5. | Karol Wisełka | Automobilklub Cieszyński | 52 pkt. | |
6. | Tomasz Stawowczyk | Automobilklub Krakowski | 47 pkt. | |
Klasa C-750: | ||||
1. | Piotr Polak | Automobilklub Beskidzki | 140 pkt. | |
2. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 125 pkt. |
3. | Marek Gątkowski | Automobilklub Szczeciński | 89 pkt. | |
4. | Zbigniew Zapędowski | Automobilklub Łódzki | 79 pkt. | |
5. | Antoni Frączek | Automobilklub Krośnieński | 68 pkt. | |
6. | Iwona Mianowska | Automobilklub Krakowski | 49 pkt. | |
Klasa A-1600: | ||||
1. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | 140 pkt. | |
2. | Jarosław Paja | KS Maraton Warszawa | FSO 1600 | 112 pkt. |
3. | Jacek Iwanowski | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | 96 pkt. | |
4. | Krzysztof Gawlik | Automobilklub Przemyski | 81 pkt. | |
5. | Piotr Adamski | Automobilklub Krośnieński | 47 pkt. | |
6. | Leszek Kusiak | KS Maraton Warszawa | 46 pkt. | |
Klasa A-700: | ||||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | 130 pkt. | |
2. | Zbigniew Balcerek | Automobilklub Dolnośląski | 127 pkt. | |
3. | Jarosław Strzelecki | Automobilklub Opolski | 83 pkt. | |
4. | Sławomir Wiesławski | KAM Łódź | 70 pkt. | |
5. | Piotr Buczek | KAM Łódź | 65 pkt. | |
6. | Stanisław Domaradzki | Automobilklub Dolnośląski | 62 pkt. | |
Klasa A-126p: | ||||
1. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 140 pkt. |
2. | Krzysztof Caputa | BKM Bielsko-Biała | Polski Fiat 126p | 112 pkt. |
3. | Zygmunt Zając | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 106 pkt. |
4. | Tadeusz Suchoń | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 87 pkt. |
5. | Tomasz Dąbski | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 62 pkt. |
6. | Jacek Niglus | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 54 pkt. |
Klasa N-1600: | ||||
1. | Andrzej Witkowicz | Automobilklub Krakowski | 140 pkt. | |
2. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | 105 pkt. | |
3. | Andrzej Gogulski | Automobilklub Opolski | 80 pkt. | |
4. | Jerzy Fontański | Automobilklub Częstochowski | 72 pkt. | |
5. | Janusz Lisowski | Automobilklub Krakowski | 39 pkt. | |
6. | Jarosław Ziąber | Automobilklub Krakowski | 24 pkt. | |
Klasa N-700: | ||||
1. | Marek Oczkowski | Automobilklub Śląski | 130 pkt. | |
2. | Mariusz Ficoń | BKM Bielsko-Biała | 120 pkt. | |
3. | Lech Wójcik | KAM Łódź | 109 pkt. | |
4. | Jan Rutkowski | Automobilklub Częstochowski | 94 pkt. | |
5. | Andrzej Kopczyński | KAM Łódź | 76 pkt. | |
6. | Jacek Topolski | Automobilklub Sudecki | 64 pkt. | |
Klasa N-126p: | ||||
1. | Krzysztof Federowicz | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 135 pkt. |
2. | Zdzisław Brymora | KAM Łódź | Polski Fiat 126p | 102 pkt. |
3. | Grzegorz Tyras | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 60 pkt. |
4. | Krzysztof Bucki | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 49 pkt. |
5. | Marek Oczkowski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 48 pkt. |
6. | Mariusz Stelmach | Automobilklub Stalowa Wola | Polski Fiat 126p | 38 pkt. |
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. | Automobilklub Krakowski | 465 pkt. | ||
2. | Automobilklub Wielkopolski | 404 pkt. | ||
3. | Automobilklub Śląski | 400 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i
formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi
z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone
były na klasy:
- klasa E - Formuła Easter (samochody wyścigowe
z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych
do 1300cm3 i homologowanymi w gr. N lub A) i Formuła Polonia (samochody wyścigowe z
silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3 niemal bez
przeróbek)
- klasa C-2500
- klasa C-1600
- klasa C-750
- klasa A-1600
- klasa A-700 - rajdowa
- klasa A-126p - wyścigowa
- klasa N-1600
- klasa N-700 - rajdowa
- klasa N-126p - wyścigowa
Samochody grup A i N powyżej 1600 cm3 oraz grupy B
mogły zdobywać punkty tylko w klasyfikacji generalnej.
Punkty przyznawano za 10 pierwszych miejsc w klasyfikacji generalnej oraz w klasach według systemu: 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1.
Źródła:
- Materiały: Agnieszka Adamczyk
- Motor 1988
- Sport 1988
<< GSMP 1987] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1989 >>