[Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1986 >>


Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1985


Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1985

Klasa 7:
1. Wacław Janowski Automobilklub Dolnośląski   196 pkt.
2. Tomasz Jeromin Automobilklub Świętokrzyski   188 pkt.
3. Andrzej Mielcarek Automobilklub Wielkopolski   182 pkt.
 

Klasa 6:

1. Jarosław Paja Automobilklub Maraton   196 pkt.
2. Janusz Lisowski Automobilklub Krakowski   108 pkt.
3. Piotr Cekiera Automobilklub Krakowski   107 pkt.
 

Klasa 5:

1. Ryszard Trzciński Automobilklub Krakowski   200 pkt.
2. Piotr Banachowicz Automobilklub Krakowski   178 pkt.
3. Tomasz Stawowczyk Automobilklub Krakowski   174 pkt.
 

Klasa 4:

1. Paweł Petrys Automobilklub Krakowski   153 pkt.
2. Andrzej Lisowski Automobilklub Krakowski   87 pkt.
3. Zenon Mendygral Automobilklub Przemyski   84 pkt.
 

Klasa 3:

1. Tadeusz Bryczek Automobilklub Beskidzki   196 pkt.
2. Piotr Polak Automobilklub Beskidzki   192 pkt.
3. Marian Czapka Automobilklub Cieszyński   170 pkt.
 

Klasa 2:

1. Dariusz Kinderman Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 200 pkt.
2. Angelo Gilli Automobilklub Beskidzki Polski Fiat 126p 185 pkt.
3. Antoni Skudło Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 173 pkt.
 

Klasa 1:

1. Zdzisław Brymora Automobilklub Częstochowski Polski Fiat 126p 200 pkt.
2. Sławomir Zagórski Automobilklub Śląski Polski Fiat 126p 179 pkt.
3. Mariusz Ficoń BKM Bielsko-Biała Polski Fiat 126p 172 pkt.
 
Klasyfikacja zespołowa:

1.

Automobilklub Krakowski 839 pkt.

2.

Automobilklub Beskidzki 817 pkt.

3.

Automobilklub Podkarpacki 615 pkt.

Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.

Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
Klasa 7 - Formuła Polonia (
samochody wyścigowe z silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3 niemal bez przeróbek)
Klasa 6 - Formuła Easter (
samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300cm3 i homologowanymi w gr. N lub A)
Klasa 5 - Samochody grup N, A, B i C nie mieszczące się w pozostałych klasach
Klasa 4 - Samochody grup N, A i B do 1600 cm3 produkcji krajów socjalistycznych
Klasa 3 - do 700 cm3
Klasa 2 - Polski Fiat 126p grupy A
Klasa 1 - Polski Fiat 126p grupy N


Źródło:
- GSMP 1987 IX i X eliminacja
- Materiały: AdamT


[Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1986 >>