[Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1986 >>
Klasa 7: | ||||
1. | Wacław Janowski | Automobilklub Dolnośląski | 196 pkt. | |
2. | Tomasz Jeromin | Automobilklub Świętokrzyski | 188 pkt. | |
3. | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | 182 pkt. | |
Klasa 6: |
||||
1. | Jarosław Paja | Automobilklub Maraton | 196 pkt. | |
2. | Janusz Lisowski | Automobilklub Krakowski | 108 pkt. | |
3. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | 107 pkt. | |
Klasa 5: |
||||
1. | Ryszard Trzciński | Automobilklub Krakowski | 200 pkt. | |
2. | Piotr Banachowicz | Automobilklub Krakowski | 178 pkt. | |
3. | Tomasz Stawowczyk | Automobilklub Krakowski | 174 pkt. | |
Klasa 4: |
||||
1. | Paweł Petrys | Automobilklub Krakowski | 153 pkt. | |
2. | Andrzej Lisowski | Automobilklub Krakowski | 87 pkt. | |
3. | Zenon Mendygral | Automobilklub Przemyski | 84 pkt. | |
Klasa 3: |
||||
1. | Tadeusz Bryczek | Automobilklub Beskidzki | 196 pkt. | |
2. | Piotr Polak | Automobilklub Beskidzki | 192 pkt. | |
3. | Marian Czapka | Automobilklub Cieszyński | 170 pkt. | |
Klasa 2: |
||||
1. | Dariusz Kinderman | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 200 pkt. |
2. | Angelo Gilli | Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p | 185 pkt. |
3. | Antoni Skudło | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 173 pkt. |
Klasa 1: |
||||
1. | Zdzisław Brymora | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 200 pkt. |
2. | Sławomir Zagórski | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 179 pkt. |
3. | Mariusz Ficoń | BKM Bielsko-Biała | Polski Fiat 126p | 172 pkt. |
Klasyfikacja zespołowa: | ||||
1. |
Automobilklub Krakowski | 839 pkt. | ||
2. |
Automobilklub Beskidzki | 817 pkt. | ||
3. |
Automobilklub Podkarpacki | 615 pkt. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i
formuł narodowych (w GSMP Formuła Polonia i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi
z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych,
dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200
egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie
same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co
najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z
dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi
pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w
ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12
miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu
poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone
były na klasy:
Klasa 7 - Formuła Polonia (samochody wyścigowe z
silnikami Polskiego Fiata 125p 1300cm3 niemal bez
przeróbek)
Klasa 6 - Formuła Easter (samochody wyścigowe z
silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do
1300cm3 i homologowanymi w gr. N lub A)
Klasa 5 - Samochody grup N, A, B i C nie mieszczące się w
pozostałych klasach
Klasa 4 - Samochody grup N, A i B do 1600 cm3
produkcji krajów socjalistycznych
Klasa 3 - do 700 cm3
Klasa 2 - Polski Fiat 126p grupy A
Klasa 1 - Polski Fiat 126p grupy N
Źródło:
- GSMP 1987 IX i X eliminacja
- Materiały: AdamT
[Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1986 >>